BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 19:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1442
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 325 tds touring
oczywiscie przydazylo mi sie to gdy jechalem zaladowanym busem, sruby byly juz dosc przerdzewiale ale sie trzymaly do czasu

tak wyglada kolo z ktorego polecialy 3 sruby, 4 przy odkrecaniu zanim sie zorientowalem ze cos jest nie tak ...

Obrazek

nie badzcie nadzywczaj czuli nie dokrecajcie kol za mocno ;p

a tak wyglada reszta sruby ...

Obrazek

resztki srub zostaly w piascie, nie ja je wyjmowalem ale dalo sie rade :)

stalo sie to dokladnie tak, ze jadac w pewnym momencie poczulem drgania na kierownicy nie wiedzialem co jest grane, spojrzalem na wsteczne lusterko i zobaczylem lekko drgajace tylne kolo, przychamowalem do 30 zaczelo ruszac sie bardziej wcisnalem hamulec i zobaczylem tylko ja wystrzelily 2 sruby po zatrzymaniu kolo trzymalo sien a 2 srubach z czego jedna po chwili ukrecilem ... :)

_________________
o gustach się nie dyskutuje ...
racja jest jak dupa ... każdy ma swoją !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 19:46 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5373
Moje BMW: Giulia Veloce
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 19:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
ja miałem kiedyś seata toledo . jade w wigilie nagle słysze pyk pyk pyk no to dotykam hamulec i urywa się ostatnia śróba a tu 100 na zegarze. przedniego lewego koła nie ma a tu auto z naprzeciwka. naszczęście uniknołem wypadku ale ledwie. udało mi się uciec w swoją prawą :)

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 19:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Mnie nic tak nie wpienia jak palant na wulkanizacji przykręca śrubę za pomocą 50cm przedłużki. Potem oryginalnym kluczem jest problem z jego odkręceniem.
Koła zawsze dokręcam kluczem dorzuconym do samochodu i nawet przy 230km/h nic się nie dzieje.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Obrazek

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 20:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Do niedawna mialem podobny problem z prawie kazda sruba, ktora dokrecalem, zawsze "przedobrzylem". Od niedawna posiadam kilka kluczy dynamometrycznych o roznych silach. Takze pamietajcie: "Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu!!!"

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 września 2011, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M47
jiGsaw napisał(a):
Obrazek

:rotfl: :rotfl:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 2 listopada 2011, 15:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Zastanawiam sie czy troszke niepopsikac srub jakims Wd bo strasznie skrzecza ja sie je zakreca?

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 2 listopada 2011, 15:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
ja zawsze smaruje gwint śrub, odpowietrzników itp smarem miedziowym

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 2 listopada 2011, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
gmsmetallica napisał(a):
ja zawsze smaruje gwint śrub, odpowietrzników itp smarem miedziowym

Do kol tez stosujesz ten smar?niema problemu ze za mocno sie dokreci jak sa sruby nasmarowane?

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 2 listopada 2011, 16:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
tak też stosuje smar miedziowy do śrub od kół, nie mam problemów, śruby dociągam ile siły w łapie (a pudzian ze mnie nie jest), jeśli trzeba to się dociąga raz jeszcze jak się śruba ułoży (ale to rzadko ), odkręcenie wtedy to pikuś nawet po długim czasie.

P.S. czasami nie stawaj na kluczy żeby dokręcić śrubę.

Cytuj:

niema problemu ze za mocno sie dokreci jak sa sruby nasmarowane?


to zależy jak mocno dokręciłeś, i jak często odkręcasz śrubę. Przed stosowaniem smaru miałem problemy z odkręcaniem kół

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 3 listopada 2011, 18:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Też miałem problem z odkręcaniem śrub, które sam wcześniej przykręcałem - gwint się zapiekał, ale zacząłem używać smaru miedzianego i jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 3 listopada 2011, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1442
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 325 tds touring
dodam ze te sruby te skrzeczaly :) poprostu jak juz sruby maja swoje lata to warto je wymienic :) chociaz w osobowkach nie wozimy 3 ton hehe :D

_________________
o gustach się nie dyskutuje ...
racja jest jak dupa ... każdy ma swoją !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 4 listopada 2011, 00:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Co do smaru miedziowego. Nie zalecam stosowac do kół aluminiowych. Miedź wchodzi w reakcje z aluminium i mamy jeszcze wieksze problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 4 listopada 2011, 09:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 listopada 2011, 12:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
DoReK napisał(a):
oczywiscie przydazylo mi sie to gdy jechalem zaladowanym busem, sruby byly juz dosc przerdzewiale ale sie trzymaly do czasu

tak wyglada kolo z ktorego polecialy 3 sruby, 4 przy odkrecaniu zanim sie zorientowalem ze cos jest nie tak ...

Obrazek

nie badzcie nadzywczaj czuli nie dokrecajcie kol za mocno ;p

a tak wyglada reszta sruby ...

Obrazek

resztki srub zostaly w piascie, nie ja je wyjmowalem ale dalo sie rade :)

stalo sie to dokladnie tak, ze jadac w pewnym momencie poczulem drgania na kierownicy nie wiedzialem co jest grane, spojrzalem na wsteczne lusterko i zobaczylem lekko drgajace tylne kolo, przychamowalem do 30 zaczelo ruszac sie bardziej wcisnalem hamulec i zobaczylem tylko ja wystrzelily 2 sruby po zatrzymaniu kolo trzymalo sien a 2 srubach z czego jedna po chwili ukrecilem ... :)



ale patrząc na wyrobienie felgi one się odkręcały bo widać wybicia.

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dlaczego nie warto za mocno dokrecac srub ...
PostNapisane: 13 listopada 2011, 14:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 606
Lokalizacja: Poznań/Pleszew
Moje BMW: E36,E39,E55,JEST E32
Kod silnika: M30B35
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123164
siergiej201988 napisał(a):
Co do smaru miedziowego. Nie zalecam stosowac do kół aluminiowych. Miedź wchodzi w reakcje z aluminium i mamy jeszcze wieksze problemy.


Dokładnie. Tak naprawde śrub nie powinno się smarować tylko oczyścić szczotką drucianą ewentualnie specyfikiem z domieszką grafitu. Smarem można "liznać" piaste by się nie zapiekało.
Auta z grupy VW,Audi mają to do siebie że się "same" dokręcą (kulowa budowa śruby)więc nie trzeba przeginać z dokręceniem. Fabrycznie nowe auta maja tak koła dokręcone (od 50-100N) w zależności od Gabarytów auta, poprostu lekko się odkręca. Niektórzy wulkanizatorzy i mechanicy dokręcaja Kluczem pneumatycznym śruby :dobani: (klucz pneumatyczny stosuje się do ODKRĘCANIA by zapobiec ukręcania się śrub) a ręcznie powinni przykręcić.

_________________
Obecne Sreberko : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123164
Obrazek
Zobacz mojego byłego już IS-a http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84013


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL