BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 19:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Co prawda to tylko artykuł z onetu, ale ciekawa sprawa. Z zewnątrz niejeden się pewnie nabrał i było wielkie "Wow"
http://moto.onet.pl/aktualnosci/mclaren ... chod/2fqm2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 20:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
pod maską co? v12 od bmw? szacunek dla niego za nakład pracy, ale dla mnie samochód zaczyna się od tego co jest pod maską

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 20:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
V12 ale chyba z merca. Kiedyś dawno na jakimś forum oglądałem relacje z budowy repliki f1 i pod maską właśnie był silnik mercedesa, pewności nie mam czy to ta sama fura ale raczej niewiele takich replik u nas jest :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 20:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Pod maską poczciwa v12 m70, wiadomo żeby pasowało włożyć oryginalny S70/2 albo jeszcze lepiej- S70/3. Tylko na razie na allegro jeszcze nie ma tych silników. Swoja drogą zadziwia fakt podniesienia mocy z 300 w M70 do nawet 668 koni w S70/3 - majstersztyk, szczególnie ponad 20 lat temu :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 22:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
j27 napisał(a):
Swoja drogą zadziwia fakt podniesienia mocy z 300 w M70 do nawet 668 koni w S70/3 - majstersztyk, szczególnie ponad 20 lat temu

Wbrew pozorom, te silniki nie mają dużo wspólnego.
Szkoda, że facet zrobił kiepawą replikę, a nie wymyślił czegoś swojego, oryginalnego.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 23:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 718
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: m47
Garaż: murowany
teraz jest wielki szum a to auto jeździ u nas już od 2 lat ?:)

powiem wam na żywo jest mega... a jak to ryczy...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
j27 napisał(a):
Pod maską poczciwa v12 m70, wiadomo żeby pasowało włożyć oryginalny S70/2 albo jeszcze lepiej- S70/3. Tylko na razie na allegro jeszcze nie ma tych silników. Swoja drogą zadziwia fakt podniesienia mocy z 300 w M70 do nawet 668 koni w S70/3 - majstersztyk, szczególnie ponad 20 lat temu

nie ma jeszcze? a skąd mają być? :rotfl:
M70 nie ma nic wspólnego z S70/2 i S70/3 poza liczbą cylindrów. silniki z F1 są to praktycznie 2xS50 złożone do kupy - 4 zawory na cylinder, vanosy, ITB. co z tych reczy jest w M70? M70 w czasach produkcji był swoistym dinozaurem z rozrządem OHC. mercedesowski M120 był i jest lata świetlne przed M70 co widać gdzie teraz jest wykorzystywany M70 a M120, jak ktoś nie wie to wystarczy zajrzeć pod maskę Zondy.
S70 z 850Sci jest niby pełnokrwistym MPowerem ale nawet w artykułach piszą o nim "silnik na otarcie łez" bo S70/1 z M8 nigdy nie wszedł do produkcji a S70 tak jak M70 nie ma ITB i ma tylko 2 zawory, co w MPowerach jest po prostu faux pas.
kiedyś na jakimś forum z US&A gościu zdobył S70/2 czy S70/3 ale chyba łatwiej kupic silnik z Murcielago czy Enzo niż z F1, ostatnio rok czy dwa lata temu było głośno o Rowanie Atkinsonie, który skasował swojego F1, co się stało z silnikiem nie wiadomo, w każdym razie ciężko kupić silnik z auta, które stoi w kolekcji jakiegoś szejka czy innego możnego tego świata

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 00:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
trollu napisał(a):
nie ma jeszcze? a skąd mają być?
M70 nie ma nic wspólnego z S70/2 i S70/3 poza liczbą cylindrów. silniki z F1 są to praktycznie 2xS50 złożone do kupy - 4 zawory na cylinder, vanosy, ITB. co z tych reczy jest w M70? M70 w czasach produkcji był swoistym dinozaurem z rozrządem OHC. mercedesowski M120 był i jest lata świetlne przed M70 co widać gdzie teraz jest wykorzystywany M70 a M120, jak ktoś nie wie to wystarczy zajrzeć pod maskę Zondy.
S70 z 850Sci jest niby pełnokrwistym MPowerem ale nawet w artykułach piszą o nim "silnik na otarcie łez" bo S70/1 z M8 nigdy nie wszedł do produkcji a S70 tak jak M70 nie ma ITB i ma tylko 2 zawory, co w MPowerach jest po prostu faux pas.
Ojej, jak Ciebie czytam to mam ochotę przerobić forum na - www.benz-sport.pl

Dobrze,ze jeszcze nic nie kupiłem, bedzie szansa na legendarne M120...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 01:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
W telewizji mówią... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 02:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Frank napisał(a):
trollu napisał(a):
nie ma jeszcze? a skąd mają być?
M70 nie ma nic wspólnego z S70/2 i S70/3 poza liczbą cylindrów. silniki z F1 są to praktycznie 2xS50 złożone do kupy - 4 zawory na cylinder, vanosy, ITB. co z tych reczy jest w M70? M70 w czasach produkcji był swoistym dinozaurem z rozrządem OHC. mercedesowski M120 był i jest lata świetlne przed M70 co widać gdzie teraz jest wykorzystywany M70 a M120, jak ktoś nie wie to wystarczy zajrzeć pod maskę Zondy.
S70 z 850Sci jest niby pełnokrwistym MPowerem ale nawet w artykułach piszą o nim "silnik na otarcie łez" bo S70/1 z M8 nigdy nie wszedł do produkcji a S70 tak jak M70 nie ma ITB i ma tylko 2 zawory, co w MPowerach jest po prostu faux pas.
Ojej, jak Ciebie czytam to mam ochotę przerobić forum na - http://www.benz-sport.pl

Dobrze,ze jeszcze nic nie kupiłem, bedzie szansa na legendarne M120...

Troll, ale jednak ma trochę racji :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
hehe ale coś złego napisałem? M70 jest fajny silnik i gdyby było mnie stać to z chęcią wszedłbym w posiadanie 850i ale czasami warto zrzucić klapki z oczu. M120 podałem dla przykładu, nazywaj jak chcesz. Fajnie jest wyrywać coś z kontekstu i nie zauważać reszty.

w pełni podpisałbym się pod słowami gościa jak mówi "no veyron" itd. S70/2 jak dla mnie to majstersztyk, ikona. M70 jest piekny ale napisać że S70/2 to porobione M70 to tak jakby inżynierom z Motor Technik (nie pamiętam dokładnie który z działów BMW Motorsport budował S70/2) napluć w twarz.
No ale co tam BMW Motorsport, przecież dzisiejsze ///M to masówka :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 09:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
trollu napisał(a):
hehe ale coś złego napisałem? M70 jest fajny silnik i gdyby było mnie stać to z chęcią wszedłbym w posiadanie 850i ale czasami warto zrzucić klapki z oczu.

No własnie, zacznij od siebie z tymi klapkami. Fajnie się dyskredytuje M70, zapominając o kilku prostych faktach -
1) M70 był produkowany 4 lata wczesniej od M120
2) M70 to pierwsze powojenne V12 w DE, pierwsze na świecie z elektronicznym wtryskiem paliwa, elektronicznie sterowanymi przepustnicami
3) Gdyby M120 (394 PS) miał 5 litrow, miałby 328 koni... Mimo 4 zaworów na cylinder...
4) Widać jak łatwo w M70 mozna było uzyskać ten sam wspołczynnik mocy do litrażu - 68 ps z litra - mimo 2 zaworowych głowic w silniku S70 ( tyle samo PS/l co w 408 konnym M120) - zmieniono tam oprocz pojemnosci głównie dolot, sprężanie,wydech i wałki rozrządu. Alpinowskie 6.0 miało juz wiecej PS niz M120, nadal mając 2 zawory na cylinder. Gdzie te lata świetlne ?
5) S70/1 i /2 to było S70 po dołozeniu głowic 4 zaworowych i podwójnego vanosa. Tak czy siak bazą do powstania tych motorów był S70. Skad informacje, iz to kompletnie inne silniki ?
6) dzisiejsze silniki S tez juz straciły ITB na rzecz doładowania.. faux pas czy nie, takie życie :)

i juz jako kompletny, nic nie znaczący dla przeciętnego szejka bonus - Prosty rozrząd M70/M73 gwarantuje po dzis dzien bezawaryjną eksploatacje w tej materii. 2 zawory na cylinder, zadnych wariatorów, vanosów, dzikich węży.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 09:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
oks, może nieco przesadziłem z "latami świetlnymi", tak jak napisałem M70 nie jest paździeżem ale tak czy inaczej do S70 bym go nie porównywał.
to ze M70 wyszło 4 lata przed M120 ok, może tłumaczyć OHC. później BMW miało 4 zaworową wersje M70 ale nie weszła do produkcji, gdzieś mam prostpekt z tym silnikiem.
Frank napisał(a):
2) M70 to pierwsze powojenne V12 w DE, pierwsze na świecie z elektronicznym wtryskiem paliwa, elektronicznie sterowanymi przepustnicami

oks, chylę czoła
Frank napisał(a):
4) Widać jak łatwo w M70 mozna było uzyskać ten sam wspołczynnik mocy do litrażu - 68 ps z litra - mimo 2 zaworowych głowic w silniku S70 ( tyle samo PS/l co w 408 konnym M120) - zmieniono tam oprocz pojemnosci głównie dolot, sprężanie,wydech i wałki rozrządu. Alpinowskie 6.0 miało juz wiecej PS niz M120, nadal mając 2 zawory na cylinder. Gdzie te lata świetlne ?

heh, zdaje się w temacie Fatandre pisałem że z M70 szłoby coś wyciągnąć ale to że na M70 nałożyli czapki z S50 i było cacy to mega skrót myślowy. napisać że przeprojektowali to i tamto jest łatwo ale właśnie z tego powodu S70/2 broni się do dnia dzisiejszego jako jedno z najlepszych V12 ever.
dzisiejsze MPowery nie mają ITB bo jest Valvetronic a nie doładowanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 09:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
trollu napisał(a):
dzisiejsze MPowery nie mają ITB bo jest Valvetronic a nie doładowanie.
valvetronic nie jest zamiennikiem ITB i nigdy nie bedzie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
a turbo jest?
chodzi o dawkowanie mieszanki a teraz raczej samego powietrza do silnika. itb tez nie było bez wad

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 10:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
trollu napisał(a):
a turbo jest?
chodzi o dawkowanie mieszanki a teraz raczej samego powietrza do silnika. itb tez nie było bez wad
Trollu, Wesołych Świąt :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
wzajemnie Frank :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Zewnątrz nie jeden by się zdziwił, ale w środku chlew konkretny.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
Jas Fasola swojego F1 naprawil bo TU uznalo ze bedzie taniej niz wyplata odszkodowania.

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawie Mclaren F1 z Zabrza
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
nie wiem jak mocno był potrzaskany ale ciekawe jak poskładali carbonowy monocoque

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: .Jacek., Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL