BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jazda po śniegu ? co zrobić aby uniknąć poślizgu i stluczki?
PostNapisane: 22 listopada 2008, 11:54 
Witam Witam ;D

właśnie spadł śnieg .... moje pierwsze BMW e36 w zime.... Tył napęd lekki tył robi swoje na śniegu... ;p juz mam zalozone 4 zimoweczki ;) ale poeiwdzcie co mozna eszcze zrobic aby uniknac poslizgu oprocz dobrych umiejetnosci :D wiem wiem ze to sama przyjemnosc polatac na amatorskim drifcie hehe ale czasami trzeba gdzuies daleko spokojnie dojechac ;)
moze jakis worek z piachem do bagaznika ?;p

macie inne pomysly ? :)))))))


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Rozwaga kolego to raz a dwa to pusty plac,zaśnieżony lub też ewentualnie mokry i ćwiczenie wprowadzenia auta w poślizg i próba wyprowadzenia go z tego poślizgu.Wystarczy że przy jeździe w skręcie dodasz więcej gazu i auto będzie uciekało tyłem.Poćwicz trochę bo na pewno Ci się to przyda.Pamiętaj też o tym żeby delikatnie operować i gazem i sprzęgłem podczas jazdy po ośnieżonym terenie.Nie manewrować gwałtownie kierą przy skrętach,zakrętach.Poćwicz kontrowanie kierą i wyprowadzanie auta poprzez odpowiednie dodawanie gazu. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
dobre opony zimowe+delikatnie z gazem

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
SZPERA 25%

zamiast worka z piachem... bedziesz mógł ruszyć z miejsca w kopnym śniegu...

Jak już wpadniesz w poślizg to przy podstawowych umiejętnościach wyprowadzisz poślizg...

Takie moje zdanie, poza zabawą szpera to bezpieczeństwo

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:01 
ANDREW E36 napisał(a):
Jak już wpadniesz w poślizg to przy podstawowych umiejętnościach wyprowadzisz poślizg...


Oczywiście, nie z każdego.

Podstawa to delikatne operowanie gazem, zwłaszcza w zakrętach. W momencie wpadania w poślizg nie hamować!

Żeby oduczyć się odruchu hamowania, należy samemu potrenować latanie bokiem. To zdaje egzamin.

Dobrym ćwiczeniem też jest dodawanie mocno gazu przy jeździe na wprost i uczenie się kontrowania. Trzeba się "zespolić" z autem, koła mają być przedłużeniem Twoich rąk i nóg, mają jechać tam, gdzie Ty chcesz, jeśli wiesz o czym mówię ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
..::CZARNY::.. napisał(a):
koła mają być przedłużeniem Twoich rąk i nóg


To czyba inne auta, a ja myslalem ze BMW to przedluzenie czegos innego :niepewny:

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:32 
Jak mówią poprzednicy, poćwicz na jakimś placu.

Hamowanie biegiami, unikanie gwałtownych przyśpieszeń i hamowań.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
ANDREW E36 napisał(a):
SZPERA 25%

zamiast worka z piachem... bedziesz mógł ruszyć z miejsca w kopnym śniegu...

Jak już wpadniesz w poślizg to przy podstawowych umiejętnościach wyprowadzisz poślizg...

Takie moje zdanie, poza zabawą szpera to bezpieczeństwo


Oj MOCNO się nie zgadzam. Dzięki szperze mniej gazu dasz (niż jakbyś nie miał szpery) i od razu dupka gubi przyczepność na dwa koła, co przy szklance, lodzie, śniegu itp... Na rondach, łukach mostów będzie owocowało rozwaleniem samochodu.

Nie inaczej chyba jest jak masz większe doświadczenie na drodze... Wydaję mi się że ze szperą trzeba się bardziej pilnować.

Jeżeli się mylę to mnie wyprowadźcie z błędu.

P.S. Na pewno łatwiej ze szperą ruszyć jak jedno koło jest na lodzie itp. Ale mówimy o bezpieczeństwie a nie o łatwości ruszania :niepewny:

Acha: Jadąc wiaduktem mostu siekierkowskiego - tym co idzie wysoooko i schodzi na wał miedzeszyński... po tym jednym zimnym dniu... widziałem 3 dekle :hyhy: Ciekawe czemu :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 14:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
KotSylwester napisał(a):
ANDREW E36 napisał(a):
SZPERA 25%

zamiast worka z piachem... bedziesz mógł ruszyć z miejsca w kopnym śniegu...

Jak już wpadniesz w poślizg to przy podstawowych umiejętnościach wyprowadzisz poślizg...

Takie moje zdanie, poza zabawą szpera to bezpieczeństwo


Oj MOCNO się nie zgadzam. Dzięki szperze mniej gazu dasz (niż jakbyś nie miał szpery) i od razu dupka gubi przyczepność na dwa koła, co przy szklance, lodzie, śniegu itp... Na rondach, łukach mostów będzie owocowało rozwaleniem samochodu.

Nie inaczej chyba jest jak masz większe doświadczenie na drodze... Wydaję mi się że ze szperą trzeba się bardziej pilnować.

Jeżeli się mylę to mnie wyprowadźcie z błędu.

P.S. Na pewno łatwiej ze szperą ruszyć jak jedno koło jest na lodzie itp. Ale mówimy o bezpieczeństwie a nie o łatwości ruszania :niepewny:

Acha: Jadąc wiaduktem mostu siekierkowskiego - tym co idzie wysoooko i schodzi na wał miedzeszyński... po tym jednym zimnym dniu... widziałem 3 dekle :hyhy: Ciekawe czemu :niepewny:


Zgadzam się. Przy szperze co prawda łatwiej ruszyc ale bokiem też się leci duużo szybciej :) Dla kogoś kto ma problemy w zimę bez szpery to z nią będzie mogiła. Wiem z doświadczenia bo jak wsiadłem w 325i ze szperą i chciałem po prostu zmienic normalnie pas z gazem przy lekkiej szklance to pofrunąłem sobie i zrobiłem ze 3 piruety :wstyd: bez szpery poprostu bym kołami zamielił. Samochód później został pożyczony komuś kto szpery nie miał i przy takiej samej sytuacji tylko na suchej nawierchni trójeczka tak skończyła :(

Obrazek

Więc niech to będzie przestroga dla innych którzy właśnie wjeżdżają w swoją pierwszą zimę ze szperą.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 14:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Recepta moim zdaniem jest prosta....rozwaga + zdrowy rozsądek + opony zimowe + szczęście ;)

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 14:35 
ok dzieki :) wlaśnie ide wyciągnąc worek z bagażnika bo też zauwarzylem ze z obciazeniem z tylu na zakrecie moze bardziej wywinąć ;) to byl nie najlepszy pomysl ;) a wieczorkiem lece na plac :) pozzdro --->


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
aleście mnie nastraszyli :kwasny:
Ja właśnie zaczynam swoją pierwszą zimę z tylnym napędem (8 lat przednionapędowym autem)..
a żeby było zabawniej mam szperę.

..ale jak wspominam; kupiłem auto na letnich oponach w marcu i raz napadało śniegu..hlapa..jechałem sobie do pracy na tych letnich oponach, i jakoś dało rade..tylko spokojniutko i powoli..

trzeba mieć takie maślane ruchy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
z tylnym napędem lepiej sie jeździ z zime niz z przednim... ale po przesiadce z FWD trzeba się przyzwyczaić ... u mnie od zawsze Polonez ... na letnich w zimę ... później ford escort... i od 7 lat BMW ....

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Trening czyni mistrza. Jak koledzy pisali, jedź na plac, sam wprowadź kilka razy auto w poślizg, pomoże Ci to w wyrobieniu odpowiednich odruchów. A przede wszystkim
Obrazek Obrazek
Ten Pan dzisiaj o tym zapomniał :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:32 
Oleczek napisał(a):
A przede wszystkim


No i oczywiście-> lepsze na tył :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 16:01 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Zimowki zimówkami, ale bez przesady. Na sniegu owszem ułatwiają jażde, ale na lodzie czyli tzw szklance, pomoże tylko zdrowy rozsądek.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 16:05 
renoraines napisał(a):
ale na lodzie czyli tzw szklance, pomoże tylko zdrowy rozsądek.


a przeszkadza ABS :|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 16:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Bobby_Valentino, o ja p.. ale kasacja :/

Na pewno dobrą radą jest pojechać na ordona, i poćwiczyć, ale przedewszystkim nauczyć się tak operować gazem podczas zwyklej jazdy żeby pasażer myślał że jedzie świetnym automatem, no i przedewszystkim oczy na jezdnię i termometr oraz respekt do nawierzchni , to co mówili inni: wiadukty, mosty mogą być oblodzone nawet jak 100m wcześniej nie było ślisko a także to że przed wejście po fajki nie było ślisko, nie oznacza że po zakupach nadal nie jest ślisko, szczególnie popołudniami.

[ Dodano: 22 Listopad 2008, 16:37 ]
biały napisał(a):
tylnym napędem lepiej sie jeździ z zime niz z przednim


Czarny, chyba nie :) Miałem FWD jako służbówkę. Normalnie na śliskim sobie wariowałem i deptałem ile wlezie a słychać było tylko szum przednich buksujących kół. Na łukach jak Cię FWD wyniesie puścisz nawet nagle pedał gazu i wróci na miejsce, RWD ucieknie tył a ostre puszczenie może zaowocować odbiciem w drugą mańkę.

Co tego worka...
Mustangowicze mówią że trudno się jeździ, bo dupa bardzo lekka. Dziś słyszę że dupa lekka nie przeszkadza... to już sam nie wiem? Tankować do pełna mustanga na zimę? Zbiornik mam za tylną osią, czy jeździć z lekkim tyłem? (Tam dodoatkowo nie ma niezależnego zawieszenie i szpera ok 35%)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: okolice Wejherowa
No u nas dzisiaj był śnieżek :) muszę powiedzieć że trochę mną porzucało ale rzeczywiście warto wjechać sobie na jakiś placyk (parking przy kościele:D ) i potrenować. To nawet niezła zabawa ale nie chciałbym się tak bawić na drodze

_________________
ObrazekObrazek

Kosiarka to to nie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
tovisto, Tak jak koledzy pisza TRENING TRENING jeszcze raz trening !! ;)

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL