BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak obliczacie spalanie?
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 00:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ot taki temacik...


Jak obliczacie spalanie w Waszych BMW?

Spalanie ropy, benzyny, LPG?

Jak dokładny jest komputer? Czy się myli? Czy zawsze jest nieomylny? Czy go kalibrowaliście?

Pozdr
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 00:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: BRZEG
Moje BMW: e46 Touring Automat
Kod silnika: M54B30
moim zdaniem komputer oszukuje, najlepiej do pełna przejechać 100km i dotankować
, ja na przykład tak obliczam
ilość litrów np. 26 dopisuję dwa zera czyli 2600 podziel przez przejechane kilometry i masz wynik spalania (2600: 250=10,4 litra na 100 km) pozdro
a najlepiej od zapalenia rezerwy do zapalenia rezerwy, sprawdza się!

_________________
JEDYNA SŁUSZNA MARKA BMW

ZOBACZ MOJĄ BYŁĄ BUNIE

viewtopic.php?t=34950 i obecną viewtopic.php?f=6&t=117502


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 00:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
w hondzie obliczałem to w exelu, w beemce jeszcze nie sprawdzałem czy komp oszukuje, na pierwszym baku wybacze jej nawet spalanie 20l/100km :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Na lpg licze w taki sposob:
tankuje do pelna, wyjezdzam gaz go pierwszego przelaczenia na benzyne. Tankuje, zapisuje ile litrow wlalem i kasuje licznik km. Po ponownym pierwszym przelaczeniu na benzyne zapisuje stan licznika. Potem prosta matematyka liczba litrow przez liczbe kilometrow *100.

Benzyna do pelna do pierwszego odskoczenia pistoletu, przejechac z 200km i spowrotem na ta sama stacje i pod ten sam dystrybutor, nalac do pelna.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 00:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
ja mam łatwo przy spalaniu 10l ;p po prostu przy każdym tankowaniu sprawdzam, czy na kilometry zgadzają się z wlanym paliwem.... zazwyczaj przy rezerwie tankuję 45 litrów i mam 450-470km na liczniku.

Do E30 miałem "zaawansowany" kalkulator gazowo-benzynowy w Excelu, który obliczał wszystko, łącznie z kosztem przejechania 100km oraz odpowiedzią na pytanie "Ile litrów Pb musiałby palić silnik, żeby koszty były takie same?".

chyba nikt nie odkryje tutaj ameryki ;p kiedyś słyszałem jedynie, że najlepiej jest zatankować pełno, przejechać jak najwięcej, np. 400km w przypadku BMW i zatankować z dokładnie tego samego dystrybutora znów do pełna i zobaczyć, ile weszło. W ten sposób można zminimalizować wpływ oszustwa na stacjach ;p

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 01:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
mozna odkryc ameryke bo trzeba uwzglednic jeszcze ile benzyny silnik potrzebuje podczas eksploatacji na gazie, to jest niezbedne dla szczerego oszacowania kosztow

sprawdzenie spalania przy zasilaniu jednym paliwem jest proste - tankowac zawsze do pierwszego odbicia i na tym samym dystrybutorze, dzielimy liczbe litrow przez ilosc przejechanych km (podajemy w setkach)

w e46 320d spotkalem sie z wyzszym wzgledem komputera spalaniem o 0.7 litra. Nie kalibrowalem kompa po tym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 02:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Lać do końca, wyjeździić i znowu do pełna.
Przy przeliczaniu przebiegu uwzględnić obwód koła, jeżeli mamy niestandardowy rozmiar.

Komputer spalanie zaniża (pokazuje niższe niż wynika to z obliczeń) o około 0,5-0,7 litra, komputera nigdy nie kalibrowałem.
Przekłamanie komputera nie jest stałe. W cyklu miejskim przekłamuje bardziej niż w trasie (przynajmniej ja mam takie obserwacje).

Przy LPG sprawa jest o tyle utrudniona, jak wspominali przedmówcy, że trzeba by uwzględnić czas pracy na Pb (zanim się przełączy na LPG).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 10:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja w 90% tankuje na tej samej stacji pod korek jak już się zaświeci rezerwa i wtedy kasuje VERB2. Jeżdże głównie w trasie i w takiej sytuacji spalanie z kompa z tym obliczonym z litrów i przebiegu mieści się w granicy 0.2l/100km.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Kyokushin napisał(a):
Przy LPG sprawa jest o tyle utrudniona, jak wspominali przedmówcy, że trzeba by uwzględnić czas pracy na Pb (zanim się przełączy na LPG).


Wystarczy wiedziec ile km potrzebuje samochod do przelaczenia sie na lpg. Wtedy odliczyc od ogolnej liczby km, km przebyte na benzynie podczas dogrzewania silnika.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie lepiej zalać tej benzyny i gazu raz do pełna, jeździć normalnie na gazie i jak zejdzie cały zbiornik gazu to znów zalać do pełna oba zbiorniki, sprawdzić stan licznika i mamy spalanie od razu gazu i benzyny.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
a nie łatwiej zatankować benzyny do pełna i po kilku tankowaniach gazu dotankować benzyny ?

np. 5 * 400km, czyli po 2tys dotankowac benzyny do pelna... wtedy bedzie mozna obliczyc srednia z 5 tankowan, czyli bedzie to wynik dosc wiarygodny ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
mongooes napisał(a):
Wystarczy wiedziec ile km potrzebuje samochod do przelaczenia sie na lpg. Wtedy odliczyc od ogolnej liczby km, km przebyte na benzynie podczas dogrzewania silnika.


No ale silnik bedzie sie rozgrzewał dłużej przy -10 niz przy +10, wiec tu reguły nie ma

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
bialy napisał(a):
No ale silnik bedzie sie rozgrzewał dłużej przy -10 niz przy +10, wiec tu reguły nie ma

u mnie silnik przelacza sie miej wiecej w tym samym momencie. Pozatym jezeli chcemy byc tacy dokladni to powinnismy wziac pod uwage temperature otoczenia, cisnienie gazu, ciesnienie z jakim wtlaczany jest gaz do zbiornika i wiele wiele innych. Mowa jest o srednim spalaniu, taka metoda wynik bedzie zawsze doklaniejszy niz wynik z pominieciem rozruchu silnika na benzynie.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: JasÂło
Ja tankuję do pełna jak DUCHU77, przejeżdżam 100 lub 200 km dla bardziej wiarygodnego wyniku i znów tankuję do pełna ilość litrów jaka się zmieści dzielę przez ilość setek km i wychodzi spalanie.

np.:

Przejechałem 216 km i zatankowałem do pełna, zmieściło0 się 26 litrów.

26 : 2,16 = 12,0 :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 12:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
No dobra to mierzycie tak samo jak ja. Z LPG również uproszczam, nie biorąc pod uwagę PB, chociaż czasem sprawdzałem kiedy rano się przełącza i kiedy po pracy.

A jak z przekłamaniami komputerów? Mi w 635csi pokazał 10.5 a po zalaniu pb do pełna wyszło 12 na setkę.

Na jednym z for, jeden z userów mówił że nie wiadomo jak zapowietrzony jest zbiornik i że absolutnie nie marodajne jest tankowanie do pełna, bo niewiadomo ile powietrza jest w zbiorniku. Oraz że może to oszukiwać o "kilka litrów" :zakrecony: Ja ta teorię odrzucam, ale zastanawiam się jakie jest Wasze zdanie.

Inna teoria to to że "komputery nie oszukują" Bo to niemożliwe żeby oszukiwały - to jakby arkusz w EXCELU oszukiwał. - aż się nie chce komentować porównania.... :wstyd:

;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 14:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A kasujecie licznik spalania średniego po tankowaniu?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 15:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
KotSylwester napisał(a):
Na jednym z for, jeden z userów mówił że nie wiadomo jak zapowietrzony jest zbiornik i że absolutnie nie marodajne jest tankowanie do pełna, bo niewiadomo ile powietrza jest w zbiorniku. Oraz że może to oszukiwać o "kilka litrów" :zakrecony: Ja ta teorię odrzucam, ale zastanawiam się jakie jest Wasze zdanie.


Wiec moze lepiej tankowac do pierwszego odbicia pistoletu?

TomekB napisał(a):
A kasujecie licznik spalania średniego po tankowaniu?

Verb1 kasuje, verb2 od kilku miesiecy nie :]

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 16:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Kyokushin napisał(a):
Wiec moze lepiej tankowac do pierwszego odbicia pistoletu?


tylko i wylacznie nalezy tak tankowac juz wiele razy bylo o tym pisane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: JasÂło
TomekB napisał(a):
A kasujecie licznik spalania średniego po tankowaniu?


Nie, wydaje mi się że nie ma to sensu, po za tym i tak zawsze sobie zapomnę. :zdziwko:

qrax napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
Wiec moze lepiej tankowac do pierwszego odbicia pistoletu?


tylko i wylacznie nalezy tak tankowac juz wiele razy bylo o tym pisane


Tak z ciekawości, dlaczego tak tylko należy tankować, ja zawsze leję pod korek jeśli tankuję do pełna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Spalanie liczę tak jak np. DUCHU77, jak prejade około 350km, zajeżdzam na stacje gazową, leje do pełna, i to co zatankowałem (pomijam przecinek) dziele przez kilosy; 36,57 litra gazu = 3657/352=10,38

Jeśli chodzi o PB to nie licze ile spali zanim przełączy sie na gaz. Pamietajcie tylko że fakt iż samochód z LPG spalający PB nie spala PB na postoju tylko w czasie jazdy!! drożej ale cały czas w ruchu, wiec podczas przeliczania ile zaoszczedziliśmy na LPG trzeba wziąć poprawke na to ;)

a co do tankowania do pełna, to pamiętam test/zawody dziennikarzy który polegał na tym że musieli jechać z wawy do białego i wygrywał ten który spai najmniej. Podczas tankowania, czekali kilka razy po pare minut aż powietrze z węży, baku itd sie przedostanie do góry, i dotankowywali..i tak do skutku, wg nich tak wiarygodnie mogli sprawdzić ile który spalił. Wszyscy jechali Toyotami Corralami D-4D. zwyciężca uzyskał koło 3,2l/100km

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL