BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 12:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Witam. Wiem że był temat jaka terenówka pod lawete ale mnie interesuje jaki minivan ewentualnie bus pod lawete??
Rozważam głównie sharana 99r. tdi 110ps ale co jeszcze mogę wziąć pod uwagę?? Galaxy i Alhambra to niby to samo ale czy różnią się czymś?? Jak się sprawuje vito ewentualnie T4 bo też je rozważam ale trzymają cene i swoje lata już mają.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Brat ciągnie fury na lawecie właśnie T4 - 2.4 (78km). Laweta zajęta w środku pełno części a T4 ciągnie aż miło :D

Poleca to auto bo nie do zajechania. A jak masz więcej kasy to T4 z silnikiem 2.5 tdi (150 km) - to już w ogóle malina :super:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Znajomi ciągali przez 5 lat lawety z autami i towary akcyzowe galaxy 1,9tdi 110km. Auto zrobiło miliony kilometrów, robili 2 razy w tygodniu trasę z Augustowa do Niemiec pod francuską granicę. Praktycznie jazda non stop. Serwisy przy okazji kolejnych napraw blacharskich po rowach, dachach i innych. Generalnie auto legenda :rotfl: Zarobiło na siebie pewnie kilkanaście razy :]


karol13171 napisał(a):
A jak masz więcej kasy to T4 z silnikiem 2.5 tdi (150 km) - to już w ogóle malina :super:


Otóż to. Popieram w całej rozciągłości. W Augustowie 3/4 aut latających w kółko do Niemiec z ludźmi lawetami i innymi towarami to właśnie t4. Najbardziej polecane to 2,5tdi.
Kiedyś miałem okazję takim z jedną ekipą jechać do Niemieć po wielką drewnianą motorówę. Zeszło chyba 4 dni, bo po drodze kupowanie samochodów kilku i innych rzeczy i przez te bite 4 doby auta nie gasili ani na sekundę, twierdząc że szkoda turbiny :)

Z załadunkiem i lawetą normalnie da się lecieć. Kierowca się nie czaił i łamał tira za tirem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Również Ci polecam T4kę ;-) mamy w pracy takiego i pod lawetkę podpinamy go dość często ;-) daje radę nawet ta wersja bez turbo ;-)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 13:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Terenowka jest dosc droga w utrzymaniu jesli chodzi o jazde z laweta, duzo pali, drogie naprawy ale ma jeden wielki plus - 4x4, co bardzo sie przydaje w taka pogode jak teraz.
Z racji tego ze nie wiem ile bedziesz robil przebiegu i jak podchodzisz do tematu, zaproponuje moim zdaniem najmadrzejsze opcje:
1. Bus typu Ducato najlepiej 2.8 TDI - bardzo dobre silniki, bardzo dobre auta, tanie w naprawie, w miare bezawaryjne no i mozesz sobie jeszcze duzo gratow wrzucic do srodka. Minusem napewno bedzie troche wieksze spalanie niz w przypadku jakiegos VANa lub T4.
2. Opel Frontera 2.8 td - jak bardzo nie lubie tych aut, tak bardzo sa one tanie i naprawic mozna je w sumie za smieszne pieniadze. TYLKO silnik 2.8td wchodzi w gre - produkcji chyba Toyoty z tego co pamietam. Dosc duzo ma na haku - tak mi cos swita.
3. Opel Sintra (taki VAN) z jakims madrym silnikiem - bardzo tanie w zakupie, tanie czesci, dosc duzy gabarytowo, wygodny, dobry pod lawete. Minusy? Opel :D

T4 to tez fajna opcja, szczegolnie Syncro, tylko to dosc drogie auta - tyle ze nie do zajechania!!
Wystrzegalbym sie pomyslu typu Sprinter - lekka dupa, RWD i laweta - to rodzi pewne problemy, szczegolnie przy ruszaniu :)

Moim zdaniem im ciezsze auto, to tym lepiej sie jezdzi z laweta, bo duzo mniej nosi laweta...
Najlepsza i tak zostanie autolaweta, wiec jesli masz zamiar duzo wozic, warto od razu nad tym sie zastanowic, plus jest ten ze po zapieciu lawety mozesz sobie ciagnac dwa auta.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 13:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
1. Kolega pytał o busa a nie terenówkę

2. Polecanie frontiery to :wstyd: , bo ani to terenówka ani bus ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
tylko T4 2,5 tdi 102 km :D ... legenda :)

nie daj sie skusic na jakies ducata ani nic z tych rzeczy bo bedziesz zalowal :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 20:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
qqiz napisał(a):
1. Kolega pytał o busa a nie terenówkę

2. Polecanie frontiery to :wstyd: , bo ani to terenówka ani bus ;)


no to pokaz cos sensownego z 4x4 za takie pieniadze?
Frontera to szajs, ale pod lawete jakos sobie radzi. Za cene Opla kupisz max stare Pajero czy innego Patrola, bo o LC nawet nie wspominam.

Kto duzo lata z laweta to wie, jak jezdzi sie busem, a jak terenowka. Jasne mozna kupic sobie nawet Caravele za 200k pod lawete, ale mi by bylo szkoda takiego auta. Jak to ma zarabiac to trzeba patrzec na to racjonalnie.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 22:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Kune napisał(a):
qqiz napisał(a):
1. Kolega pytał o busa a nie terenówkę

2. Polecanie frontiery to :wstyd: , bo ani to terenówka ani bus ;)


no to pokaz cos sensownego z 4x4 za takie pieniadze?
Frontera to szajs, ale pod lawete jakos sobie radzi. Za cene Opla kupisz max stare Pajero czy innego Patrola, bo o LC nawet nie wspominam.

Kto duzo lata z laweta to wie, jak jezdzi sie busem, a jak terenowka. Jasne mozna kupic sobie nawet Caravele za 200k pod lawete, ale mi by bylo szkoda takiego auta. Jak to ma zarabiac to trzeba patrzec na to racjonalnie.


Kune napisał(a):
Frontera to szajs


No i się zgadzamy :]

Zresztą i tak nie na temat gadamy, bo pytanie dotyczyło busa.
Obstawiam w dalszym ciągu t4 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 22:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Ok a czy 2.5tdi to nie ten sam silnik ktory montowali w a6, jeżeli ten to on chyba nie cieszyl sie przynajmniej w audi dobra opinia..Decyzja podjęta, będę się zastanawiał między sharanem a t4. Za sharanem przemawia dla mmnie to że będę go również użytkował na codzien.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 22:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W T4 to jeszcze rzędowa piątka, która owszem była w A6, ale A6 C4.
Motor raczej z kategorii niezaje***wych.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 14 lutego 2010, 23:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Sucre napisał(a):
Ok a czy 2.5tdi to nie ten sam silnik ktory montowali w a6, jeżeli ten to on chyba nie cieszyl sie przynajmniej w audi dobra opinia..Decyzja podjęta, będę się zastanawiał między sharanem a t4. Za sharanem przemawia dla mmnie to że będę go również użytkował na codzien.


Zawsze można kupić T4 Multivana :hyhy:

Dwie opinie:

http://www.autocentrum.pl/oceny/volkswa ... 1059645716

http://www.autocentrum.pl/oceny/volkswa ... -634333888

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 15 lutego 2010, 00:32 
Pod lawetę:

* VW T4 2,5TDI R5 (różne wersje 88KM, 102KM, 150KM)- w zależności od mocy, im mniej KM, tym więcej km do zrobienia
jak dla mnie zdecydowanie najlepsze auto pod lawetę, wygodne, ekonomiczne, silnik TDI R5 to legenda wśród diesli- wg mnie jeden z najlepszych silników na świecie (diesle). Szukaj Caravelle lub Mutlivana- lepsze materiały, bogatsze wyposażenie, w Multivanie masz łóżko, stolik, lodówkę itd. Miałem swego czasu piękne T4 z 2003r- wiele osób mówiło, że nie widziało ładniejszej T4.. poniżej wrzucam zdjęcia....

* VW Sharan/ Alhambra/ Galaxy 1,9 TDI 110KM- tylko i wyłącznie stary model, bardzo fajne auto, na haku zazwyczaj 2000kg,
na plus obrotowe fotele przednie, szybko wyjmuję się pozostałe fotele, dobre wyposażenie, silnik bdb

* VOLVO V70 2,4 D5- silnik klasy 2,5TDI R5. Moje ulubione diesle. Volvo niesamowicie wygodne, ekonomiczne. Minus? Słaby skręt.

Ogólnie najwięcej km z lawetą zrobiłem właśnie w T4, Sharanie/ Galaxy/ Alhambrie.

Sporo zrobiłem najazdem, Sprinter 316CDI oraz Ducato 2,8JTD- pozytywne wrażenie, ale to już nie bus, tylko najazd :).


Mam nadzieję, że coś pomogłem....


Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 15 lutego 2010, 00:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Hej, gdzie jest ten temat jaka terenówka pod lawetę bo znaleźć szukajką go nie mogę...

a chciałbym wiedzieć czy navara się nada...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 15 lutego 2010, 09:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
viewtopic.php?f=10&t=52448&hilit=teren%C3%B3wka

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Witam może ktoś używał sharana 2.8 vr6 do ciągnięcia lawety i mógłby napisać jak sobie radził. Prosił bym o podanie spalania nie tylko do silnika 2.8 ale także do innych. Co do 2.8 interesuje mnie wersja przed i po lifcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
Vr6 nie trzyma serii to jest podstawa, jakbym miał brać to 2.9.
Znaleźć jakiegoś w dobrym stanie tj. wyczyn.
Eksploatacja nie najtańsza

Vr ma bardzo fajny dźwięk, a 204 już fajnie jedzie, spalanie bez lawety to w miescie z 12-13l z laweta myśle, że do 15 dobijesz, trasza w 11 powinieneś się mieścić zależy od nogi.

Jak masz pewniaka to kupuj, jak nie to poogladaj ceny części i przemyśl, zreszta tańszy w utrzymaniu niż m62b44 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 18:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
MATTU napisał(a):
Vr6 nie trzyma serii to jest podstawa, jakbym miał brać to 2.9.

Jako wcześniej miałem cały czas VW to się wypowiem, dokładnie vr6 nie trzyma serii, chyba że wytrzymasz rozrząd to będzie ok, ale rozrząd tani tam nie jest bo na łańcuchu też, i mało mechaników mają pojęcie jak DOBRZE to zrobić.
A co do tematu to brałbym T4 w dyszlu, najlepiej 2.5TDI 102ps motor nie do zajechania, ewentualnie poszukać z innym motorem i zrobić swapa na 1.9TDI 110ps motor na pompie wiec nie ma pa problemu z pompowtryskiwaczami itp. Skrzynie wstawić 5-cię biegową i wywalić dwu-masa i będzie potwór nie do zajechania pod przyczepę.

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 18:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
Ojciec ma na firme t4 2.5 tdi 102km w longu. Spalanie 7-10 zalezy gdzie i jak. Rozrząd około 900zł zależy gdzie i jak. Auto jedzie przyzwoicie i jest bezproblemowe, a ma nalatane ponad 400tkm :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co pod lawete
PostNapisane: 18 lutego 2013, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Z T4 to była by idealna ale jak mam na oku przyzwoitą vr6 po lifcie w dobrych pieniądzach. Szukam vana bo to auto tak raz może dwa razy w tygodniu ma latać na zachód. A co do 1.9 tdi silnik może dobry ale może trochę za mułowate i z normalnym przebiegiem już nie występuje. Proszę niech wypowie się ktoś jeszcze co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL