BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 23:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 04:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Pomaga mi GPS
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Chciałem wam pokazać historię pewnego białego e36 Coupe...

Po nad 2 letnim poszukiwaniu, zbierania funduszy, udało mi znaleźć na portalu allegro E36 318IS. Po dokładnych oględzinach, bez zastanowienia użyłem opcji kup teraz. Tym sposobem stałem się posiadaczem przepięknego BMW E36 318 IS COUPE, oraz poczułem się lżejszy o 6700 zł.

Po dokonaniu zakupu, udałem się po odbiór.
Auto stało w Warszawie w okolicach stacji metra Ratusz Arsenał.
Po dokładnym obejrzeniu BMW, zakupiłem je.

Dane auta:

Data produkcji: 1992-05-14

Wersja: 318is USA

Pochodzenie: USA

Silnik: m42b18

Pojemność: 1.8

Moc: 140km

Rodzaj konstrukcji: COUPE

Opis:

Welurowa tapicerka, trochę poprzecierana, klimatyzacja manualna, blokada dyferencjału szpera s3.45 25% Nówka zawieszenie KONI Sport (totalna gleba)
BMW sprowadzone, jeszcze na włoskich blachach. Wersja USA

Ogólnie auto w stanie dobrym, lecz wymagało poprawek

Auto po zakupie:




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I nareszcie auto stało pod moim domem, Nadszedł czas na pierwszą rejestrację w kraju.

Strasznie dużo biegania po urzędach, ale na całe szczęście rejestracja w kraju powiodła się! (dziękuje za to moim rodzicom)

BMW na reszcie było gotowe do jazdy!


Po okresie czasu, podczas postoju na światłach, natknąłem się na BMW E46 325 Kombi. Jako iż byłem młodym kierowcą, w sportowym aucie, chciałem spróbować sił.
Niestety auto rodzinne (kombi) bez dwóch zdań, zostawiło mnie w tyle. Strasznie się tym przejąłem. Myślałem że moje kochane białe bmw, jest najszybsze. Po powrocie do domu, odpaliłem internet. Tutaj pierwszy raz natknąłem się na forum bmw, w którym było napisane swap. Nie znałem tego pojęcia. W tym celu napisałem do użytkownika forum, który wszystko wiedział, i przekazał mi potrzebne informacje. Spodobało mi się to, i tak się narodził PROJECT E36 328

Zacząłem szukać auta, do przeszczepu silnika. Szukałem długo, i wytrwale, całe dnie, miesiące... Aż pewnego dnia natknąłem się na auto z przeznaczeniem na części.... uszkodzone. Było to E36 328 Coupe

Art.
Wartość[/b]

Numer podwozia WBA**********

Kod typu BG***

Typ 328I ***

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Drzwi 2

Silnik M52

Pojemność skokowa 2.80

Moc 193 km

Skrzynia biegów AUTOMAT

Kolor ??????

Tapicerka LEDER STANDARD/SCHWARZ (P7SW)

Data prod. 1995-11-14

Wyposażenie


[b]Nazwa
Nazwa (ETK)

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S277A LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. BMW podw. spr.
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)

S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
S773A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S940A SPECIAL REQUEST EQUIPMENT Wyposażenie na życzenie Klienta


Był to mój ideał!

Cena auta 7000 zł

328 było z roku 1995, lecz silnik, który w nim siedział pochodził z auta BMW E39 Z ROKU 1998. Serce, które wcześniej siedziało w 328 uległo uszkodzeniu, i poprzedni właściciel je wymienił, a potem rozbił auto o słup... :rotfl:
Silnik m52b28 miał 160 tyś przebiegu, był w stanie idealnym, a to za zasługą pracy z automatyczna skrzynia biegów, dzięki której silnik nie był tak katowany, jak ze zwykłym manualem

Razem z przyjacielem Mańkiem zaczęliśmy rozbiórkę mojego białego E36 318is

Foto:

Obrazek

Obrazek

Gdy stary silnik wylazł, zabraliśmy się za 328 (dziękuję za pomoc mojemu tacie)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po dosłownie całkowitym rozebraniu bmw e36 328 została goła buda.

Wreszcie zabraliśmy się za BIAŁE E36

Na pierwszy rzut poszedł silnik 2.8. Zostało zamontowane nowe sprzęgło LUK 240 mm ,oraz nowe koło dwumasowe

Ponieważ w bmw toleruję tylko skrzynie manualną. Automat został wyrzucony :hyhy:

Koło dwumasowe zostało przykręcone zgodnie z normami, poprzez klucz dynanometryczny, oraz na specjalny klej, dzięki któremu śruby nigdy się nie odkręcą
Starałem się, aby wszystko było jak fabryka.

Po dopasowaniu sprzęgła do skrzyni manualnej, nadszedł czas włożyć prawie trzy litrową bestię (długo czekałem na tę chwilę :D )

Obrazek

Silnik otrzymał również nowe poduszki, aby miał wygodną pracę aż do śmierci ;)

I tak oto cudne 2.8 zostało zamontowane

Zalane olejem VALVOLINE 10W40 + wymienione wszystkie filtry + wszystkie uszczelki, które wydawały się "nieszczelne"

Niestety musiałem czekać, aż przyjedzie do mnie sterownik silnika z wykasowanymi sondami:D

W końcu doczekałem się, założyłem sterownik pyk do auta, stacyjka w pozycję on, i 2.8 budzi się do życia!! Miałem małe obawy co do EWS, lecz wszystko podłączone jak w fabryce, i nie miała prawa nie odpalić :cwaniak:

Potem nadszedł czas na tłumik końcowy z klapką:

Oryginalny tłumik ma połączony zawór sterowania klapką poprzez wąż ciśnieniowy z kolektorem dolotowym. Dzięki temu gdy auto jest włączone tworzy się zasys powietrza poprzez kolektor, który skutkuje zamknięciem klapki.
Zaworem steruje komputer, to on odpowiada kiedy zamknąć obieg zasysanego powietrza, i tym sposobem otworzyć klapkę w tłumiku.

Nie chciałem aby sterował tym komputer. Więc zabrałem się do pracy.

Zawór podciśnienia został podłączony do przełącznika w kabinie, dzięki temu, w każdym momencie mogę sobie zamknąć klapkę w tłumiku. Robiłem to tylko ze względów akustycznych. Gdy chce mieć cicho włączałem zawór, i zamykałem klapkę. Gdy chce aby auto brzmiało basowo przycisk na pozycje off, i klapka się otwierała. Bardzo przydatne.

Oczywiście to rozwiązanie prowadziło za sobą pewną konsekwencję. Mianowicie, sterownik silnika, nie dostawał przekazu od zaworu z tłumika, i podczas inspekcji softu (diagnostyka komputerowa auta) Komputer pokazywał błąd w interfejsie. Ale na całe szczęście, to tylko zaworek, więc auto nie przechodzi w tryb awaryjny, tylko informuję diagnostę, że nie ma połączenia z zaworem sterującym klapką tłumika.

Niektórzy, aby poprawić dźwięk swojego 2.8 odłączają ten zawór. Jest on niepotrzebny, lecz ja wolałem sam nim sterować, i stąd ten pomysł.

Następnym etapem był montaż Climatronica.

Wyleciała stara nagrzewnica, a w jej miejsce CLIMATRONIC, aby to wszystko działało, wystarczyło pociągnąć kilka kabli:

Obrazek
Obrazek

Oczywiście po montażu climatronika została zamontowana deska rozdzielcza ( wersja po lifcie )

Ogólnie całe wnętrze auta, razem z wykładziną zostało zaadoptowane z Zielonego 328.


Składanie wnętrza ciąg dalszy...

Na początek zająłem się drzwiami. Wymieniłem ślizgi szyb na nowe, oraz silniczki z zielonego 328.

Za czasów starego 318is miałem problem z szybą od strony pasażera. Nie chciała się ona domykać, co bardzo utrudniało zamykanie drzwi.

Więc się za to zabrałem, rozebrałem zamek, i tu ukazał mi się taki oto przycisk:

Obrazek

Obrazek

Był od odpowiedzialny za domykanie szyby.Wyskoczył po prostu, i nie kontaktował.

Wyjąłem go, oraz dokładnie oczyściłem, i wsadziłem z powrotem.Po otworzeniu drzwi, szyba się opuszcza, a po zamknięciu podnosi. Jestem bardzo zadowolony, że udało mi się z tym uporać. Zajęło mi to godzinę czasu.

Tymczasem doszły felgi bbs rc 090 8J ET 20

Obrazek

Ładne odnowione polakierowane, ale mi się nie podobały.... więc....

Wziąłem i je wypolerowałem :cwaniak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto po swapie na b28 wyglądało tak:

Obrazek

cdn...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 05:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 955
Moje BMW: e36 coupe,e46 coupe
takie mody mi sie podobaja :super: odrazu na calosc.do tego ten wyjatkowy kolor alpinaweiss :padam: jednak widze ze do poprawek lakierniczych :niepewny: .uporasz sie z tym napewno.mody naprawde na plus do tego wydanych $$$ az sie boje zliczyc.zmieniles tez tapicerke z tej zielonej e36? gdzie fotki :cisza: :hyhy: z tego auta cos bedzie :hyhy: jezdzisz nim w zimie? pozdrawiam germanmpower


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 05:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Pomaga mi GPS
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
germanmpower napisał(a):
takie mody mi sie podobaja :super: odrazu na calosc.do tego ten wyjatkowy kolor alpinaweiss :padam: jednak widze ze do poprawek lakierniczych :niepewny: .uporasz sie z tym napewno.mody naprawde na plus do tego wydanych $$$ az sie boje zliczyc.zmieniles tez tapicerke z tej zielonej e36? gdzie fotki :cisza: :hyhy: z tego auta cos bedzie :hyhy: jezdzisz nim w zimie? pozdrawiam germanmpower



Spokojnie dojdziemy i do obecnego stanu auta niebawem, na razie staram się opisać wszystkie mody, które powstawały od 2010r :hyhy:

Po zamontowaniu wnętrza:

Obrazek

Zrobiłem małe zakupki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowy akumulator BOoScH

Nowe ringi CCFL

NOWE KLOSZE LAMP DO MOICH ZKW

ALARM Z MODUŁEM ZDALNEGO ODPALANIA,I POWIADOMIENIEM NA PILOTA

LISTWY M PAK

NOWA POMPA WSPOMAGANIA - Bo stara coś się zesrała

NOWE USZCZELKI PRZEWODÓW WSPOMAGANIA

NOWY GRILL PO LIFCIE Z DZIURAMI NA SPRYSKI



Potem zabrałem się za czujnik prędkości, bo auto wchodziło w tryb awaryjny

Obrazek

Obrazek

W 1.8 czujnik prędkości z mostu był łączony tylko z licznikiem. W przypadku R6 2.8 czujnik idzie z mostu do zegarów, a z zegarów do komputera. Wpiąłem się w kostkę licznika, poprowadziłem kabel do głównej wtyczki silnika, wykasowałem błąd, i auto kręci tak jak powinno,i już nie odcina przy 5400 obr ;)

Potem szykowałem zderzak tył mpak od zielonego (Miał pęknięcie - trochę szpachli i po kłopocie)

Obrazek

A następnie listwy progowe, niestety nie mam foto:(

Wszystko zapakowane do auta i wypad do lakiernika


Obrazek

Obrazek

Elementy które zostały malowane:

Lusterka mpak

Listwy progowe mpak

Zderzak przód mpak

Zderzak tył mpak

Szyberdach

2x błotniki tył

Przedni grill

Zaprawka przy drzwiach

Komora silnika

Lakiernik policzył grubo po nad 4-ro cyfrową sumę... :orany:

Auto po powrocie z lakiernika w stanie surowym:

Obrazek

Z nudów zabrałem się za renowację podświetlenia tablicy rejestracyjnej :rotfl:

Obrazek

Nożyk do tapet, i lecim! :hyhy:

Obrazek

Potem papier ścierny 1200, 2500, i pasta polerska, sklejenie szkiełkaa... Efekt? oceńcie sami!

Obrazek

Przed:

Obrazek

Po: :hurra:

Obrazek

A tu przed, i Po :zakrecony:

Obrazek

Potem rozebranie wnętrza auta po raz kolejny :suchy:

Montaż podgrzewania siedzeń, montaż alarmu(podłączanie modułu zdalnego odpalenia, omijanie imo baypas czy jak to tam), montaż podświetlenia nóg, montaż podświetlenia klamek wewnętrznych, montaż PDC Niestety nie oryginalny. Kupiłem zestaw 4 sensory + wyświetlacz i buczek, montaż lusterka fotochrom, no i montaż regulatora zasięgu świateł.

Miałem w ch*** kabli do pociągnięcia, ale jakoś dałem rade

Obrazek


Wszystko zamontowane, alarm poskładany podłączony... wsiadam do auta, próbuje odpalić a tu... :cenzura:

Rozrusznik nie reaguje... No więc go pod samochód napierdzielać w bendix kluczem... niestety nic nie pomogło... :looka:

Pierwsza myśl, kura szczotki się wyjechały :niepewny: No to dawaj wyjmować rozrusznik ...

Obrazek

Mróz jak ch :cenzura: -12 a ja rozrusznik rozkręcam... Urypałem sobię łapę, a że było zimno, zauważyłem to dopiero przy wyciąganiu rozrusznika :D

Rozrusznik wyjęty, więc zabrałem się za rozkręcanie...

Zaglądam, patrze, a tu kurna 2 szczotki zapieprzyli... no co za kraj...

Wymieniłem szczotki na nowe, i czekam na cieplejsze dni :cwaniak:

Tym czasem daje foto jak auto wygląda aktualnie (taki przedsmak przed sezonem 2011)

Wjechały żółte kierunki:D

Jedna nera krzywo..... założone tylko dla zdjęcia, nie chciałem wciskać na siłę, bo był mróz, i zaczepy by popękały :dobani:

Obrazek

Obrazek


cdn...


Ostatnio edytowano 18 lutego 2011, 07:35 przez Duck3r, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 07:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 489
Moje BMW: E36M3,E66
Gratki kolor i silnik :ok: powodzenia w projekcie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 07:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Poszedłeśna całość z tym byłym 1.8 is.
Białe coupe, M Pakiet, mocny silnik - gratulacje projektu.
Czekamy na zdjęcia na gotowo poskrecanego samochodu, bo wierzę, że będzie on dalej ewoluował.

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 08:14 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
O cholera ale opis! No czekam na c.d. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 08:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
<Lubię to> :hyhy: Fajny projekt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 08:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1590
Moje BMW: X1
Kod silnika: N47D20C
Przyjemny projekt , czekamy na więcej :hurra:

_________________
Obrazek
Typer 07 / 2013 - III miejsce, 09 / 2013 - III miejsce,
Typer 1 / 2014 - I miejsce, Typer 4 / 2014 - III miejsce, Typer 5 / 2014 - II miejsce, Typer 7 / 2014 - I miejsce, Typer 8 / 2014 - III miejsce, Typer 09 / 2014 - I miejsce, Typer 11 / 2014 - 3 miejsce, Typer 12 / 2014 - III miejsce
Typer 01/2015 - III miejsce, Typer 2/2015 - III miejsce, Typer 05 / 2015 - II miejsce, Typer 8 / 2016 - III miejsce, Typer 10 / 2015 - III miejsce, Typer 02 / 2016 - II miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 11172
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Duck3r napisał(a):
Po nad 2 letnim poszukiwaniu, zbierania funduszy, udało mi znaleźć na portalu allegro E36 318IS. Po dokładnych oględzinach, bez zastanowienia użyłem opcji kup teraz


Razem z przyjacielem Mańkiem zaczęliśmy rozbiórkę mojego białego E36 318is


Te dwa zdania są mocne :07:

Odnośnie galerii. Bardzo fajny, pracochłonny i kosztowny projekt. Takie sprawy bardzo się chwali. Z zaciekawieniem będę przeglądał tą galerię :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 10:14 
Gratuluję! Piękne modyfikacje.

Dawaj zdjęcia auta skończonego na RCkach :przestraszony:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 10:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Po ki huk zakładasz drugie konto ???



memberlist.php?mode=viewprofile&u=19314

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duck3r ------> E36 Coupe alpinweiss II Modyfikacje auta x2
PostNapisane: 18 lutego 2011, 10:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
ANDREW E36 napisał(a):
Po ki huk zakładasz drugie konto ???

moze kolega zapomnial hasla. zamykam do czasu wyjasnienia sytuacji. Duck3r, skontaktuj sie ze mna w tej sprawie. przypominam ze za podwojne konta jest ban.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL