_____________________________________________Gruba, czerwona kreska

tu kończy się historia 320i. zamykamy pierwszą część zabawy. Pora na coś lepszego w końcu się zdecydowałem na
>>>> SWAP <<<<<Po dość długich poszukiwaniach, w końcu w moje łapki wpadło praktycznie w idealnym stanie M52b25 (2,5 170km) z 1999 r z przebiegiem, jeśli w to wierzyć nieco ponad 50 tyś mil. Zapewne część z Was powie, że już trzeba było wrzucać 2,8 ale raz, że chciałem zrobić przekładkę w miarę tanio zostawiająć mój dyfer i półosie i wydech, dwa że 2,8 jest ciężej dorwać w dobrej cenie, no i często ciężko trafić na zdrowy silnik. Moim zdaniem 2,5 też już daje radę

Silnik kupiłem cały, kompletny z wiązką, kołem dwumasowym, sprzęgłem i całym możliwym osprzętem. Całą przekładkę wykonałem sam w domowym zaciszu, na szczęście bez pomocy mechaników

. OK, koniec tego nudzenia. Czas na parę fotek z całej zabawy:
Zaczynam

Ostatnie spojrzenie na stare pocziwe 2.0


tutaj już troszkę wybebeszony, wyciągamy kompa:

a tutaj stoi i czeka nowe serduszko






Korzystając z okazji wymieniełem uszczelki pod Vanos i pod pokrywą zaworów

Wymieniłem także separator oleju bo coś takiego w nim zalegało

Następnie przyszedł czas na zdemontowanie pozostałości po 2.0. Usuwam wiązkę (przełożyłem ją później do 2.5), listwe wtryskową i całą resztę...

aż w końcu pozbywam się zbędnego balastu



na sam koniec pobawiłem sie w kluczyku :

Przy okazji SWAPA wymieniełem
Komplet sprzęgła LUK (tarcza, docisk, łożysko)
Łożysko na wałku atakującym skrzyni biegów
Poduszki silnika
Poduszki skrzyni biegów
Łącznik elastyczny wału
Świece zapłonowe
Komplet uszczelek pod pokrywę zaworów
Komplet uszczelek pod Vanos
Regeneracja alternatora
Regeneracja rozrusznika
Komplet uszczelek pod kolektor ssący, przepustnicę, przepustnicę ASC+T, pod kolektor wydechowy
Wymiana oleju w skrzyni biegów
Nowa tzw. gruszka- separator oleju
Nowe sprzęgło wiskozowe BEHR
Wszystkie nowe opaski zaciskowe na przewody
Wymiana płynu od wspomagania
Nowe paski i rolki napinające
Jak do tej pory silniczej sprawuje się świetnie. Pierwsza jazda -- niezapomniane wrażenia. Przypomnę tylko, że zostawiłem sobie krótki dyfer o przełożeniu 3,45 ( a 323 i 328 mają 2,93) kosztem mniejszej prędkości max, ale za to elastyczność tego zestawu i przyspieszenie naprawdę robi wrażenie...
Komentujcie i oceniajcie
