BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 943 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-zdj. silnika str13&15
PostNapisane: 24 lipca 2010, 10:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
O matko,a nie dalo sie tak zamontowac tej instalacji aby byla niewidoczna,bo tak to po otwarciu maski :dobani:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-zdj. silnika str13&15
PostNapisane: 24 lipca 2010, 10:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
spider napisał(a):
O matko,a nie dalo sie tak zamontowac tej instalacji aby byla niewidoczna,bo tak to po otwarciu maski
HEHEHE, greenevil nie przejmuj się, on tak zawsze :P co ja się nasłuchałem jak u mnie zobaczył jak maskę podniosłem :D Fakt faktem że miałem założoną gazownię tragicznie ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-zdj. silnika str13&15
PostNapisane: 24 lipca 2010, 10:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
ja_6 napisał(a):
Fakt faktem że miałem założoną gazownię tragicznie

Za to teraz jak jest pieknie ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-zdj. silnika str13&15
PostNapisane: 24 lipca 2010, 11:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
spider napisał(a):
Za to teraz jak jest pieknie ;)


No ba ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-zdj. silnika str13&15
PostNapisane: 26 lipca 2010, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a tak sie Buni wyhamowala. I teraz to ja glupia jestem czy to przelozenie tam ustawione jest dobre?

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 26 lipca 2010, 19:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Uuuu... Coś mało momentu... Jak się bawić to się bawić - dorzuć do tego zimny dolot i strojenie :ok: Ewentualnie najpierw odwiedź inną hamownię.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 26 lipca 2010, 19:46 
zacny wynik. z tym wydechem to az w szoku jestem ze tyle :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 26 lipca 2010, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
maaaad napisał(a):
Uuuu... Coś mało momentu... Jak się bawić to się bawić - dorzuć do tego zimny dolot

a to cus daje oprocz +50pkt do lansu? :) mozesz cos polecic?



HA a najlepsze jest to, ze baba z Buni w sobote jedzie na plyte poslizgowa :viva: . Beda babe probowac uczyc kontrolowania poslizgow... zobaczymy z jakim efektem :rotfl:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 26 lipca 2010, 20:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
greenevil napisał(a):
a to cus daje oprocz +50pkt do lansu? mozesz cos polecic?

No podobno daje, trochę się o tym naczytałem bo też planuję ten silnik wrzucić do siebie i z tym samym modem. Po prostu, wrzucasz porządny stożek (K&N, BMC), a osłonę termiczną to już musisz sama wyrzeźbić, chociaż są gotowe zestawy - na zagranicznych forach całkiem sobie chwalono ten: http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 574203&d=0 - Dave F Induction Kit. Tylko jedna uwaga, jakbyś przeoczyła jakimś cudem w wątku - nie zakładaj filtra nasączanego olejkiem, może uszkodzić przepływomierz.

Proszę, nawet jest na eBay jakiś:
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-328I-SPORT-DA ... 4aa34aeb54

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze wydech należy wymienić na odpowiedni. Tak powinien mniej więcej twój wykres wyglądać i jak widzisz dolot to nie tylko lans....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 08:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
maaaad napisał(a):
nie zakładaj filtra nasączanego olejkiem, może uszkodzić przepływomierz.


A to sa takie sportowe ktorych sie nie nasacza ? Jesli tak to prosze o przyklady :hyhy: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 09:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Warszawa
Są takie, chyba Fujita robi, ale Np BMC CDA jest nasączany sam mam taki i nie narzekam - odpukać.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-zdj. silnika str13&15
PostNapisane: 27 lipca 2010, 09:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
greenevil napisał(a):
dobijaja wszystkie kombinacje alpejskie jak jeszcze mozna mnie zerznac na paliwie. A w dup... nie i tyle.
Ja, po pomysle kolejnej podwyzki 10gr/litr "nobocostam", pasuje.

Kase, zamiast przeznaczac na blizej nieokreslone remonty drog, wole wydac sobie na samochod ;) - ot chocby potestowac czy na 17' nie zgubie plomb na swojej ukochanej Zolnierskiej.

pzdr
GreenEvil

Brawo, ja też od kilku dni mam gaz. Zamiast pchać kasę za paliwo "psu pod ogon" wolę na inne rzeczy przeznaczyć.
Co do wyniku hamowni - zrób wydech. Stożki to można później jak się nie ma co z kasą robić. Też się trochę naczytałem i uważam, że to nieopłacalne. Kompresor - Ooo TO TAK :D

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Warszawa
tcr2 napisał(a):
że to nieopłacalne. -


Sory ale co to za herezje wypisujesz.....Wkleiłem wykres Kazika masz czarno na białym że lepszy wynik, tym bardziej jak się ma zmieniony kolektor, który jest o wiele wydajniejszy niż seryjny należy dać lepiej przepuszczalny filtr i to raczej nie jest duża kasa....w porównaniu do proponowanego kompresora.... oczywiście dolot musi być odpowiednio skonstruowany, najlepiej w zamkniętej puszce z rurą, która wtłacza powietrze do filtra. Robiac kompleksowo wszystko w silniku 2,8 można wykrzesać pod 230 hp wiec jak się zaczęło to warto skończyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 10:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
Radim napisał(a):
tcr2 napisał(a):
że to nieopłacalne. -


Sory ale co to za herezje wypisujesz.....Wkleiłem wykres Kazika masz czarno na białym że lepszy wynik, tym bardziej jak się ma zmieniony kolektor, który jest o wiele wydajniejszy niż seryjny należy dać lepiej przepuszczalny filtr i to raczej nie jest duża kasa....w porównaniu do proponowanego kompresora.... oczywiście dolot musi być odpowiednio skonstruowany, najlepiej w zamkniętej puszce z rurą, która wtłacza powietrze do filtra. Robiac kompleksowo wszystko w silniku 2,8 można wykrzesać pod 230 hp wiec jak się zaczęło to warto skończyć.

Na wykresie, o którym piszesz widze 6KM. Wcześniej jest polecony dolot K&N (nowy kosztuje ok. 1,5k PLN) do tego strojenie. Napisanie programu to ok. 1k. Jak za 6KM to trochę słono jak dla mnie. Nawet gdyby była to połowa ceny, czyli 1-1,4k. Nie wiadomo jaki przyrost będzie na zwykłym kolektorze, ale dużej róznicy nie będzie. A te 230KM - wszyscy słyszeli, ale niewiele osób to widziało.
Poza tym najpierw to chyba warto wydech zrobić.

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Warszawa
Jak dla mnie lepiej mieć 6 koni i 21Nm wiecej niż mniej a tak poza tym jak na sam dolot to bardzo fajny wynik!!!!!!!!!!!!!!!.....a koszt dolotu takiego jak ma Kazik to ok 500zł, Można równie dobrze to samemu zrobić przy odrobinie chęci i będzie jeszcze taniej. Stroić tego nie trzeba....., ale oczywiście można. Po dobrym strojeniu powinno być ok 10 hp więcej.
234 hp i ok 290 Nm tyle miał srebrny sedan mojego znajomego zrobione było : kolektor dolot głowica splanowana, barany nie od M//tylko jakieś amerykanckie za 200$ bez katów reszta układu seria. Możliwe że kanały wylotowe były poszerzone ale nie pamiętam już dokładnie. To co piszę to nie rzeczy o których przeczytałem na forum -tylko projekty z którymi miałem styczność.
Można również zmienić wałki, to już jest większy koszt, ale z tym już nie miałem doczynienia i nie wiem ile by z tego wycisnąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 12:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
tcr2 napisał(a):
dolot K&N (nowy kosztuje ok. 1,5k PLN)

Taki dolot to po prostu zwykły, porządny stożek z izolacją termiczną, którą można wykonać samemu. Więc 1,5 tys. to przesada. Kolektor od m50 - ok. 500 zł. Wałki od s52b32 - ok. 1000-1500 i to Ci daje te nawet 45 KM. Bez wałków - różnie, fakt, widywałem wykresy od lekko ponad 200 do ponad 220. Jeśli nie wierzysz - poszukaj wykres usera ryszard86 bodajże, on u siebie dobił do 238 KM, z wałkami od S. Właśnie z takim setupem, o ile dobrze pamiętam - bez strojenia nawet. Zresztą tu nie chodzi tylko o sam przyrost mocy, ile o lekką zmianę charakterystyki silnika - motor staje się mocniejszy "u góry", gdzie do tej pory łapał zadyszkę.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 12:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
Radim napisał(a):
Jak dla mnie lepiej mieć 6 koni i 21Nm wiecej niż mniej a tak poza tym jak na sam dolot to bardzo fajny wynik!!!!!!!!!!!!!!!.....a koszt dolotu takiego jak ma Kazik to ok 500zł,

Ok, za 500zł to rozumiem. W takim razie się opłaca.
maaaad napisał(a):
tcr2 napisał(a):
dolot K&N (nowy kosztuje ok. 1,5k PLN)

Taki dolot to po prostu zwykły, porządny stożek z izolacją termiczną, którą można wykonać samemu. Więc 1,5 tys. to przesada.

Też uważam, że to przesada, ale przez jakiś czas myślałem o czymś takim i sprawdzałem ceny. Cały dolot z osłoną termiczną ok. 1500zł.
maaaad napisał(a):
Kolektor od m50 - ok. 500 zł. Wałki od s52b32 - ok. 1000-1500 i to Ci daje te nawet 45 KM. Bez wałków - różnie, fakt, widywałem wykresy od lekko ponad 200 do ponad 220. Jeśli nie wierzysz - poszukaj wykres usera ryszard86 bodajże, on u siebie dobił do 238 KM, z wałkami od S. Właśnie z takim setupem, o ile dobrze pamiętam - bez strojenia nawet. Zresztą tu nie chodzi tylko o sam przyrost mocy, ile o lekką zmianę charakterystyki silnika - motor staje się mocniejszy "u góry", gdzie do tej pory łapał zadyszkę.

Nie chodzi o to, że nie wierzę. Po prostu wiele się słyszy o tym że moża zrobić 230KM niewielkim kosztem, tylko ja się z tym nie spotkałem. Spotkałem się natomiast z dolotami Simota, K&N, ITG (chyba tak to się nazywa) po których jest dobrze jak silnik trzyma serię (bez strojenia).
Jeśli +45KM to kwestia 3000zł to dziwię się, że tak mało tego jeździ.

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 13:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Warszawa
Z tym szczepieniem walków od s52 to musi być jakaś grubsza sprawa.... bo od tak to chyba one nie powinny pasować.... Dokłdnie w tych przeróbkach chodzi o zmianę tej mułowatości b28 na wyższych obrotach. Już po kolektorze i dolocie jest całkiem przyjemnie:). A wracając do autorki tematu - wydech to podstawa. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: GreenEvil -->> E36 328i qp damka-hamownia str16
PostNapisane: 27 lipca 2010, 13:13 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tu
viewtopic.php?f=2&t=73186&start=40
jest fajny temacik na ten temat, z wykresami :-)

Tak na marginesie - wspomniany kolega ryszard86 ma m52b25 ze strokerem na 2.8 8-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 943 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 48  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL