BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 13:42 
Cytuj:
Nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem że odcinka na nieobciążonym silniku jest dla niego niezdrowa.


W ogóle praca na jałowym biegu dla silnika jest niezdrowa.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 13:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
GP-T1000 skad slyszales taka opinie?? moze ktos to potwierdzic??

mysle ze nie jest to szkodliwe dla silnika, odciecie zaplonu jest po to zeby nie wkrecic silnika na obroty ktore uszkodzily silnik, no wiadomo ze jesli bedziemy non stop silnik trzymac na odcieciu to sie przegrzeje albo "wal bokiem wyjdzie" :) jak na zawodach palenia gumy heheh

takie lekkie wydechy posiadaja samochody WRC i nic im sie nie dzieje. No niewiem, watpie w taka teorie...

Co do zegarka to tez wlasnie mnie on wkurza no jakos nie pasuje mi nawet wizualnie do tego klimatronika. Spokojna glowa za jakis czas zmieniam go na pelny komputer... jest to w planach. Tak jak przyciemnianie szyb zmiana felg na 17" dymione kierunki z przodu i moze czarne albo carbonowe nerki, no i malowanie szczek i zaciskow na czarno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 14:00 
kem44 napisał(a):
GP-T1000 skad slyszales taka opinie?? moze ktos to potwierdzic??


czyt. mój post wyżej :]

nawet masz w manualu, że gdy wiesz, że będziesz stał dłużej niż minutę, zaleca się wyłączyć motorek.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
alkohol i fajki tez sa niezdrowe... takie tam sranie w banie a butowanie na miescie od swiatel do swiatel to zdrowe jest?? wole zeby postala 5 minut na jalowym niz zeby ktos nia darl 5 minut baczki...

proste


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 14:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
pięknie brzmi

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 14:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Dzieki mi tez sie podoba :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: 3miasto
Garaż: szukam e30 lub e24
Filmik trochę się tnie ale dźwięk ładny. ;)

kem44 napisał(a):
Co do zegarka to tez wlasnie mnie on wkurza no jakos nie pasuje mi nawet wizualnie do tego klimatronika. Spokojna glowa za jakis czas zmieniam go na pelny komputer... jest to w planach. Tak jak przyciemnianie szyb zmiana felg na 17" dymione kierunki z przodu i moze czarne albo carbonowe nerki, no i malowanie szczek i zaciskow na czarno


Jak zrobisz wszystkie te rzeczy, które zakłada Twój plan, to będzie pięknie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 15:03 
kem44 napisał(a):
lkohol i fajki tez sa niezdrowe... takie tam sranie w banie a butowanie na miescie od swiatel do swiatel to zdrowe jest?? wole zeby postala 5 minut na jalowym niz zeby ktos nia darl 5 minut baczki...

proste


powiedz o co Ci chodzi, że sranie w banie?
nie rozumiem czemu piszesz o alkoholu i butowaniu od świateł do świateł. usprawiedliwiasz się? :zdziwko:

pytasz, czy ktoś to potwierdzi, to Ci odpowiadam, że praca silnika bez obciążenia nie jest dla niego zdrowa. nie zaleca się stać na jałowym, tylko gasić, jak wiadomo, że postój będzie dłuższy oraz tak samo nie zaleca się jeżdżenia na luzie, nie tylko ze względu na spalanie. identycznie, nawet jak silnik jest zimny, też zaleca się od razu jedynka i jechać, nie butować, ale jechać i nie stać na jałowym. na jałowym stanie przez pewien krótki okres zaleca się jedynie przy dużym mrozie, kiedy silnik powinien pochodzić troszkę, żeby olej prawidłowo się wszędzie rozszedł.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 16:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
CZARNY piszesz w taki sposob ze sorry ale nie wywarles na mnie zbyt duzego wrazenia jako znawca, pytajac sie czy moze ktos to potwierdzic taka terie, mialem na mysli jakis artykul czy cos w tym stylu np wypowiedz jakiegos znanego inzyniera ktory np montuje turbo sprezarki i podnosi moc w samochodach taki ktory sie zna na silnikach itp.....

"alkohol i fajki tez sa niezdrowe... takie tam sranie w banie a butowanie na miescie od swiatel do swiatel to zdrowe jest??"

no jak tego nie kumasz to ja ci prosciej nie wytlumacze...

a poza tym kolego widze ze ciagle dazysz do jakichs glupich sprzeczek nie majacych sensu
i po co to??

ja uwazam ze jak silnik jest odpalony to mu nieszkodzi, przynajmniej nie tak jak przy butowaniu non stop. Bo wedle tej glupiej teorii powinno sie gasic silnik w korkach a to juz jest rzenujaca wypowiedz... :) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 18:46 
kem44 napisał(a):
CZARNY piszesz w taki sposob ze sorry ale nie wywarles na mnie zbyt duzego wrazenia jako znawca,


:wstyd:

mi nie zależy na tym, żebyś mnie oceniał jako znawcę. jeszcze inżynierem nie jestem, jestem nim połowie, no dobra, w 2/5 :]

kem44 napisał(a):
jakiegos znanego inzyniera ktory np montuje turbo sprezarki i podnosi moc w samochodach taki ktory sie zna na silnikach itp.....


buahahaha, dobre. po co ktoś Tobie, co ma montować sprężarki i podnosić moc? taki ktoś wcale nie musi wiedzieć o trwałości zasadach projektowania takich silników od podstaw. Pytaj tych, którzy je projektowali.

kem44 napisał(a):
a poza tym kolego widze ze ciagle dazysz do jakichs glupich sprzeczek nie majacych sensu
i po co to??


:wstyd:

zobacz swój post i zobacz kto tutaj zaczepia.

napisałem Ci, co mówią fachowe literatury odnośnie pracy silnika ja na jałowym biegu. Czyli to, co Ciebie interesuje, wnioski i jak się ustosunkować. Chyba, że masz zamiar przebudowywać silnik i dostosować Jeśli uważasz inżynierów BMW A.G. za laików, to skoro zabraniają katować na zimnym, to pewnie też nie mają racji :ok:

Jak chcesz, mogę poświęcić trochę czasu i bliżej opisać to zjawisko, jeśli jesteś tak głodny wiedzy.

okay, napiszemy jakiś esej :)

kem44 napisał(a):
ja uwazam ze jak silnik jest odpalony to mu nieszkodzi, przynajmniej nie tak jak przy butowaniu non stop.


to się w końcu zastanów, czy szkodzi, czy nie szkodzi, bo może moja wiedza jest niedostateczna. o butowaniu nikt nic nie wspominał, mówisz to jakbym Ci wypominał, że się tak nie robi. mnie to tyle interesuje, że hej, dla mnie możesz sobie wlać wodę, zamiast oleju i nagrywać tą odcinkę na zimnym silniku cały czas :)

kem44 napisał(a):
Bo wedle tej glupiej teorii powinno sie gasic silnik w korkach a to juz jest rzenujaca wypowiedz... :) :rotfl:


dlaczego żenująca? chętnie usłyszę czemu jest inaczej i ludzie, którzy pracują przy systemach start and go nie mają racji :ok:


:padam: :padam: :padam:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 19:51 
kem44, liczę, że weźmiesz udział w dyskusji, bo widzę, że masz w tej kwestii trochę do powiedzenia :ok:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=290420#290420


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
szczerze to teraz pije tyskie i przytulam kobiete. Niechce mi sie zastanawiac czy jak silnik stoi 5 minut na luzie to jest lepiej od tego czy jak stoi 3 czy 15 minut... :) pozdro holandia rosja 0:1 szkoda

odpowiedz moja to : nie katowac za ostro jest najlepiej bye


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
wiesz co spodaobalo mi sie :) hehehe :rotfl: :rotfl: :rotfl:

odcinke to ty moze odgrywasz pod biedronka w swojej laleczce z M40 na pasku klinowym haha

a skoro mowisz ze na zimnym to pewnie sam tak robisz zawsze pod biedronka :rotfl: :rotfl: :rotfl:

pokazalam jak odcina bo chlopaki sie domagali glosu czegos lepszego nicz biedronka style :rotfl: :rotfl: :rotfl:

tyle na ten temat

sorry nie bede cytowal twoich zalow bo juz i tak kiedys mi zalazles za skore z felgami tez sie przyzaliles ze 15 cali lepsze sa od 17 " :wstyd:

wez najlepiej zamknij ten temat bo tylko tyle mozesz jako moderator


ide dalej..... holandia rosja 1:1 i pewnie "dogrywka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 21:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kem44 napisał(a):
wiesz co spodaobalo mi sie :) hehehe :rotfl: :rotfl: :rotfl:

odcinke to ty moze odgrywasz pod biedronka w swojej laleczce z M40 na pasku klinowym haha



m40 ma napędzany paskiem alternator, pompe wspomagania, klimatyzację, zresztą tak samo jak M70, M62B44 czy M50 :)


kem44 napisał(a):
pokazalam jak odcina bo chlopaki sie domagali glosu czegos lepszego nicz biedronka style :rotfl: :rotfl: :rotfl:

tyle na ten temat


Każda instrukcja od samochodu mówi o tym, że dłuższa praca silnika na biegu jałowym jest szkodliwa.

Jeśli chodzi o kręcenie do odcinki na jałowym, odpowiem Ci tak, silnik w moim samochodzie do najmniejszych nie należy, przez kilka lat był montowany w Pagani Zonda bez żadnych modyfikacji (w podstawowej 394 konnej wersji Zondy) i ma.... ogranicznik obrotów na biegu jałowym w okolicach 4000 obrotów. Jak sądzisz, bez powodu?



p.s.

Bardzo ładna Trójka :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 22:25 
kem44 napisał(a):
odcinke to ty moze odgrywasz pod biedronka w swojej laleczce z M40 na pasku klinowym haha


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:

Nie chce mi się tego komentować, bo nie ma czego. M20 też na pasku i co z tego? Japońce do dziś klepią na pasku i co, beznadziejne robią silniki, nie?

Cytuj:
a skoro mowisz ze na zimnym to pewnie sam tak robisz zawsze pod biedronka :rotfl: :rotfl: :rotfl:


nie kupuje w biedronce. na zimnym silniku staram się nie przekraczać 3.5 rpm.

kem44 napisał(a):
pokazalam jak odcina bo chlopaki sie domagali glosu czegos lepszego nicz biedronka style :rotfl: :rotfl: :rotfl:


biedronka style?

Ty chyba naprawdę potrzebujesz, żeby Cię ktoś przytulił. Dobrze, że Twoja kobieta jest blisko przy Tobie, może trochę opadną Ci emocje.

Cytuj:
sorry nie bede cytowal twoich zalow bo juz i tak kiedys mi zalazles za skore z felgami tez sie przyzaliles ze 15 cali lepsze sa od 17 " :wstyd:


zależy czego się oczekuje od samochodu, to oczywiste. jeśli było by inaczej, wówczas BMW, które oczywiście ceni się bardziej od innych marek seryjnie wszystkie samochody wypuszałoby na 17, ale tak się nie dzieje. Dlaczego? Może odpowiedz merytorycznie, bo oprócz gadania o biedronce, wiedzy argumentów brak.

aczkolwiek sam też teraz mimo wszystko zdecydowałem się na 17'' :]

kem44 napisał(a):
wez najlepiej zamknij ten temat bo tylko tyle mozesz jako moderator


mogę zdecydowanie więcej jako mod. jakbym był złośliwy, dałbym Ci bana, albo ostrzeżenie, czy co tam, bo takie gadanie o biedronce czy coś... ale nie mam zwyczaju dawać ost. komuś, kto mi w jakiś sposób jedzie :)

piszesz głupoty, Twoja sprawa, ja nie negowałem Twojego filmiku, nic mi do tego. zapytałeś jak wpływa odcinka na jałowym, więc Ci odopowiedziałem, a Ty zaczynasz jakieś dymy uskuteczniać.

zastanów się nad tym co piszesz, kłóciłem się z różnymi osobami na forum, jednak tak niskich wypowiedzi o biedronce dawno nie słyszałem :]

Brak wiedzy, argumentów uzupełniasz chamskimi, prymitywnymi tekstami...

Ciekawa metodyka :znudzony:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 22:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
kem44 napisał(a):
odcinke to ty moze odgrywasz pod biedronka w swojej laleczce z M40 na pasku klinowym haha


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:

Nie chce mi się tego komentować, bo nie ma czego. M20 też na pasku i co z tego? Japońce do dziś klepią na pasku i co, beznadziejne robią silniki, nie?



ale zębatym :] a kolega kem pisał o klinowych :)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 22:38 
stones1 napisał(a):
ale zębatym :] a kolega kem pisał o klinowych :)


mi tego nie musisz tłumaczyć, jemu chodziło za pewne o to, że rozrząd w M40 nie jest na łańcuchu, niż w M50, który posiada.

Po wcześniejszych postach, po prostu wątpię, czy czuje różnice między paskiem zębatym, a klinowym tak czy inaczej :]

nie chciałbym wysłuchiwać kolejnych zarzutów o katowaniu pod remizą, 4-garach etc. tylko dlatego, że bym się uczepił paska... :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 22:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kem , moze tez powinienes zaczac kupowac w tak wysmiewanej przez Ciebie Biedronce. Moze Cie bedzie stac na wiekszy silnik niz 2.0 ...
Rozumiem,ze Carslberg z Biedronki jest gorszy od Carlsberga z EKSKLUZYWNEJ SIECI SKLEPÓW, w ktorej robisz zakupy ?

A co do pracy na jałowym- cisnienie oleju na jałowym jest nizsze niz podczas normalnej pracy silnika, przez co góra silnika jest słabiej smarowana... bardzo dobrze widac to w silnikach, ktore mają juz nieco zuzyte szklanki.. po paru -parunastu minutach pracy na jałowym, zaczną cykać...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 21 czerwca 2008, 23:09 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 22:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
ale zębatym :] a kolega kem pisał o klinowych :)


mi tego nie musisz tłumaczyć


w to nie wątpie ;) , ale Kem wyraznie napisal KLINOWY, wieć zastanawiam się co np. smiesznego jest w sposobie napędzania alternatora w M70B50 :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Czarny napisal "dla mnie możesz sobie wlać wodę, zamiast oleju i nagrywać tą odcinkę na zimnym silniku cały czas"

potem mowi ze nie neguje filmiku ... ty sam niewiesz co piszesz

po pierwsze nie bedziesz mnie uczyl jak sie obsluguje samochod bo kolego prawisz takie banaly ze smiac mi sie chce, dorosnij... nigdy zadna moja bryka nie byla katowana a tym bardziej na zimnym silniku a ja!!! skad wiesz kolego ze byl zimny silnik?? ja wiem ze nie byl bo krecilem sie po miescie ponad pol godziny i spotkalem kumpla z klubu i spotkalismy sie na stacji benzynowej bo nie widzial jeszcze mojej nowej bryki poogladal poogladal pogadalismy sobie i pokazalem mu inny dzwiek odciecia zaplanu jakiego nie slyszalem wczesniej przy okazji nagralismy filmik zeby wrzocic przy okazji na forum

a ty mi tu piszesz ze katuje na zimnym silniku i rzne samochod do odciecia :rotfl: :rotfl: :rotfl:

to co ja wiem nie musze tego wcale pisac i produkowac sie przed kims, swoja wiedze stosuje do swoich samochodow i mam swoje zasady

na zimnym nie wkrecam silnika na wysokie obroty
po szlenstwach nie gasze odrazu bryki tylko pojezdze sobie jeszcze troche normalnym tempem i takie tam jeszcze inne ktorych niechce mi sie pisac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL