BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 12:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
ze 3000zl :/ i to jak kto da

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 12:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
No właśnie, nędznie trochę :( A to i tak pewnie optymistyczny wariant. Zobaczę co powie mechanik, ale raczej będę szukać silnika. Z is-ami kiepsko na allegro, a jak dobry to pod 2000 zł podchodzi. W okolicy znalazłem za to kilka ciekawych ofert na m43b18. Za 600 zł miałbym już taki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Jak buda w dobrym stanie to wsadzaj ISa i jeździj, tylo pytanie czy m42 czy m44? Z czym byłoby mniej roboty? obstawiam, że z m42


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 13:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Muszę się zastanowić, puki coś znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/bmw-silnik-18-is-i3875216245.html

Niestety silnika już nie odpalę bo już wyciągnięty, za kompletny z chłodnicą gość chce 1300 zł.


Jest jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/kompletny-silnik-swap ... 32659.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 15:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ventilator wszystko ładnie pięknie tylko że silnik wypadało by przed zakupem sprawdzić ma na myśli kiedy jeszcze jest w budzie bo kupować kota w worku to wielka loteria...



powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 15:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
No właśnie o to chodzi. Jestem z Szamotuł, nie znalazłem w okolicy żadnego 1,8 is którego szło by sprawdzić. Natomiast m43b18 mam kilka do wyboru, wszystkie w promieniu 45 km i pewnie taki kupię, bo muszę szybko ogarnąć problem. Autko jest potrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 27 stycznia 2014, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Podlaskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: m52b28/m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=126745
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154523
Nie myślałeś może o m52b25 lub m52b28 ? albo m50b25 ? Z takim motorkiem auto zawsze dobrze się sprzeda - tylko swap trzeba dobrze ogarnąć :)

Pozdrawiam

_________________
„Słońcu ani śmierci nie można patrzeć prosto w oczy.”
„Tylko martwi wiernie dochowują omerty”
Obrazek
The mythical BMW E36-->Obrazek
The Legendary BMW E46-->Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i - niemiła niespodzianka
PostNapisane: 27 stycznia 2014, 16:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
ZuchLCT napisał(a):
Kapać mogło z zbiorniczka bo mogło wyrzucić poprostu płyn korkiem, sprawdź dobrze czy nie ma wycieków ze zbiorniczka i chłodnicy, ale ja obstawiam to pierwsze. Należałoby sprawdzić czy: jest woda w oleju (baget), olej w wodzie, czy śmierdzi spalinami z zbiorniczka wyrównawczego oraz czy nie dymi na biało oraz monitorować stan płynu chłodniczego - z tego co się orientowałem są to objawy zniszczonej uszczelki pod głowicą.



Dziś na spokojnie trochę ob lukałem samochód. Olej czyściutki, nie ma żadnego sera na bagnecie czy pod korkiem, na miarce max jak po wymianie. Z chłodnicy jedynie na dole zbiorniczka jakby ciśnienie wypchnęło trochę płynu. Ale dużo nie wyciekło.

Jerry_Cornelius napisał(a):
Nie myślałeś może o m52b25 lub m52b28 ? albo m50b25 ? Z takim motorkiem auto zawsze dobrze się sprzeda - tylko swap trzeba dobrze ogarnąć :)

Pozdrawiam


Pewnie że bym chciał, ale na taki swap z 4 do 5 tyś liczę. Ja nic przy tym nie zrobię, nie mam warunków (garażu, sprzętu, umiejętności), za mechanika trzeba posmarować. Do tego podtlenek LPG przerobić, to pewnie kolejne 1,5 k zł pójdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 1 lutego 2014, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Wczoraj trochę grzebałem przy aucie, bo już mi brakowało go powoli. Okazało się że winna ciśnieniu pod korkiem oleju była zamarznięta odma. Rozkręciłem wszystko, zabrałem na noc do domu. Na grzejniku przez noc lod się stopił, dziś przy plusowej temp wyciągnąłem resztę wody z miejsca mocowania odmy i auto chodzi jak wcześniej.

Silnik jest zarzygany olejem koło kapy zaworowej i pod głowicą. Ale ogrzewanie działa elegancko więc może głowica nie wypluła uszczelki. Ta pod kapą zaworów to taniocha więc mogę wymienić jakby co. Muszę umyć silnik i obserwować go. Może nie będę musiał go wymieniać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 1 lutego 2014, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Skąd w odmie wzieła się woda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 1 lutego 2014, 17:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 189
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144458
Bardzo fajne coupe . Te silniki to oglnie cos z tym chlodzeniem chyba maja bo u mnie tez bylo troche problemow z tym ukladem ;) Jezeli faktycznie blacharka w dbd stanie to trzymaj ja ;)

_________________
Wejdź i oceń moje BMW

Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=137370


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 1 lutego 2014, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
4veril napisał(a):
Skąd w odmie wzieła się woda?


Też mnie to zastanawia i niepokoi :/

Arek2013 napisał(a):
Bardzo fajne coupe . Te silniki to oglnie cos z tym chlodzeniem chyba maja bo u mnie tez bylo troche problemow z tym ukladem ;) Jezeli faktycznie blacharka w dbd stanie to trzymaj ja ;)



Największa wada po 6 latach użytkowania to wycieki. Trzeba dbać o to i kontrolować. Ale uszczelkę pod głowicą za to ciężko wywalić, nie to co w r6. Silnik toleruje braki płynu w chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 1 lutego 2014, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Może ta woda przez to, że robiłeś krótkie odcinki gdzie nawet samochód nie zdążył się zagrzać. A jak tam olej i płyn, nie ma rosołu w zbiorniku wyrównawczym ani wody na bagnecie od oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 2 lutego 2014, 01:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Nie lepiej wsadzić m52b20? Roboty więcej, ale to r6 i za dwa tysie wyrwiesz całe auto. Gdzie będziesz mieć wszystko do swapa. A IS lubi pociągnąć olej.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 2 lutego 2014, 04:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
4veril napisał(a):
Może ta woda przez to, że robiłeś krótkie odcinki gdzie nawet samochód nie zdążył się zagrzać. A jak tam olej i płyn, nie ma rosołu w zbiorniku wyrównawczym ani wody na bagnecie od oleju?


No właśnie nie. Głównie autem jeździłem do dziewczyny, odcinki po 25 km. Zadko zdarzało się że odpalałem go na chwilkę. Płyn w chłodnicy i olej są ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Witam

Nadszedł czas na wymianę zawieszenia w moim aucie. Chciałem LEMFORDERA ale trochę z racji kosztów chciałbym przyciąć na cenie. I znalazłem taki zestaw:

http://allegro.pl/tuleje-sworzen-wahacz ... 68952.html
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 39833.html
http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-ko ... 18420.html

- drążki kierownicze + końcówki FEBI
- sworznie 4 szt FEBI + 2 szt tuleja LEMFORDER
- łączniki stabilizatora FEBI 2

Za powyższy komplet na obie strony wyjdzie 504 zł, LEM wychodził 300 zł więcej. Wszystko z FEBI prócz, tulei które są LEMFORDERA.

Wymieniam obie strony, do tego dojdą nowe gumy stabilizatora i maszety na maglownice. Maglownica pomimo że nie cieknie i nie miałem problemów do wymiany - wg mechanika. Coś stuka w przednim prawym kole i twierdzi że ciężko stwierdzić czy to stabilizator, drążek czy może maglownica - ma ponoć lekki luz. Koszt używki 150 zł. Macie jakieś doświadczenia z elementami FEBI powyżej? Ja mam amory od nich i zrobiłem prawie 100 000 km i nic nie stuka do dziś. Zastanawiałem się jeszcze nad Mayle...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 12:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Na Febi ludzie podobno też nie narzekają ale jakoś nie mam przekonania i ciągle idę w Lema ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Ventilator, między FEBI i Meyle nie ma różnicy, więc wybierz tańszą opcję.
Nie wolisz wymienić całych wahaczy zamiast inwestować w małe komponenty? Wprasowanie sworzni to zawsze jakieś drobne ryzyko. U mnie wypadły z wahacza (Lemforder) zanim wyjechałem z terenu warsztatu. Nie ma sensu porównywać amortyzatorów z Bilstein'a do zawieszenia Febi, bo amortyzatory są produkowane przez nich, a części o których piszesz kupowane od zewnętrznych dostawców. Meyle ma przynajmniej dział rozwoju i duże udziały w fabryce, która oferuje dobrą jakość i części nie są z Chin przynajmniej.

Fajne auto, ale jak większość E36 wymaga trochę troski. Gratuluję stabilnej blachy i powodzenia w doprowadzaniu auta do odpowiedniej kondycji :-)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Mechanik stwierdził że tak byłoby najlepiej, żeby wymienić całe wahacze, myślałem jednak że mówi tak by się nie narobić za bardzo :P Druga sprawa że to podnosi koszty. Twierdził że dobra używka też się spisze, ale nie mam przekonania. Zmieniałem sworznie jakieś 5 lat temu na Lemfordera i wtedy nie było problemu, przejechałem od tego czasu 100 000 km. Mam nadzieję że się uda, jak nie to mam niedaleko gościa który handluje używkami. Auto jest już niewiele warte, dlatego chciałbym zamknąć kwotę remontu w 1300 zł max. Silnik też nie pracuje idealnie, nie bierze oleju, przyspiesza normalnie ale klepie jak się nagrzeje. Ale ma tak od momentu zakupu, zrobiłem na nim przez ponad 7 lat 145 000 km... Poza tym cała reszta jest wzorowa jak na ten rok, dlatego cały czas trzymam się samochodu, pomimo że wszyscy mówią że już dawno powinienem jeździć innym. Mam do niego mega sentyment. Prócz maski, grilla i przednich błotników które musiałem wymienić z powodu lekkiej stłuczki w ubiegłym roku, ma oryginalny lakier i nigdzie nie ma grama rdzy.

Wracając do powyższych części prócz Mayle, Febi jest coś jeszcze godnego uwagi w podobnym przedziale cenowym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ventilator -->> e36 coupe 316i
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Ventilator, jeśli chcesz wymienić te części w rozsądnych kosztach, zerknij na części firmy Teknorot, które są dostępne na allegro. Bez zagłębiania się w szczegóły mogę śmiało polecić, jako alternatywa dla Febi. Jeśli jest różnica w cenie to warto wziąć, jeśli koszt jest ten sam to wiadomo - lepiej Febi.

Jeśli sworznie Lemfordera + robocizna wychodzą taniej niż wahacz innej firmy to OK, można tak zrobić.
Z używanym wahaczem nie ma sensu, bo po chwili mogą być znów luzy.

Rozumiem twoją nostalgię, ja moje E36 mam już ponad 7 lat, 110tys km przejechane, tylko miałem mniej szczęścia co do blachy bo rok temu zaczęły się pojawiać pierwsze ogniska rudej :/

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL