BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 733 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 23 czerwca 2019, 18:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
dzidzia24 napisał(a):
Jeszcze z takich prostych i podstawowych modów to możesz dołożyć ssący z m50nv w miejsce wydechowego,już nawet bez dodatkowego strojenia.

Tak, wiem o tym, ale na racingforum ktoś wspominał, że zasadniczo to już zbędny mod. Niemniej, jak mi taki wałek wpadnie w ręce to nie omieszkam sprawdzić :D
dzidzia24 napisał(a):
Ssący z m54 też lepiej ustawić nie na fabryczne blokady a kilka stopni przyspieszyć.

To też wiem, Jigsaw tak miał. No ale osobiście modyfikacji nie robiłem, robił to ktoś, kto się zna. Instrukcje dostał, być może się zastosował :D . Czytałem też, że przy wałku ssącym z m54 warto przesunąć wyłączenie Vanosa na 4500-4800 rpm.

Strojone na ori kompie, kolektory seria (nie licząc przeróbek wynikających z potrzeby adaptacji do e30), katy seria, za nimi jeden dość mały tłumik chyba z e34 m20, końcowy Magnaflow. Możliwe, że przed końcem wakacji wpadnie jeszcze powiększona przepustnica i barany.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 23 czerwca 2019, 18:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jak na takie mody mega dobry wynik, 230km przy takiej puszczce,, musi fajnie gnieść. Ciekawe jak jadą te konie zmierz kiedy apką z tel chociaż ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 23 czerwca 2019, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Barany swoje dodadzą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 23 czerwca 2019, 22:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Powiem tak , na ori kolektorach wydechowych z m52 miałem bodajże na hamowni okolice 250km,zamontowałem barany z s50 i po montażu róźnica jakby łopatą w plecy dostał już od ok 1500rpm.Zajeżdżam na hamownię z myślą że tam pewnie już ze 270ps a tu wynik bodajże 238km..Także nauczyłem się już że wartości maksymalne z wykresu to nie jest wyznacznik .Mimo że ubyło mi ok 10km po założeniu baranów to za nic w świecie nie chcę ich wyjąć mimo że unienożliwiają mi montaż stabilizatora i przez to auto prowadzi się gorzej.Poprostu muszę znależć jakiś kompromis aby zostawić barany z s50 ale i zamontować stabilizator.
Auto jest teraz szybsze mimo iź szczytowe wartości na wykresie pokazują inaczej.
Ps: Co do wałka ssącego to jak za taką kwotę(chodzą po ok 100zł) to naprawdę warto.A jak umiesz sam ustawić rozrząd to mogę ci zrobić blokadę dzięki której ustawisz ten wałek optymalnie u siebie.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 13:59 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dzieki za propozycję, ale sam rozrządu nie tykam-blokada psychologiczna :D
Co do wałka... Mówisz, że warto? Ok, pójdę w to, w takim razie, wiem, że ma lepsze parametry, niż wydechowy z b28. I tak mam uszczelniacze zaworowe do wymiany. W kwestii cyferek-wiadomo, liczy sie powierzchnia pola pod wykresem, nie sama kreska ;)
A co sądzisz o większej przepustnicy? Modyfikacja dość kontrowersyjna, ale są osoby z niej zadowolone. Dałem już specowi korpus przepustnicy m50b25 do roztoczenia (gardziel jest prosta, a nie zakrzywiona jak m52), motyl-z Alfy Romeo, 69 mm.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 16:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Wałek z m50 bym montował bo jest tani.Nie wiem czy daje odczuwalne przyrosty bo montowałem go przy okazji z paroma innymi rzeczami.Parametry ma sporo lepsze więc musi coś dać.Co do przepustnicy to bym odpuścił.Nie wiem jaka jest w b25 ale zamontowałbym z b28 jeśli z b25 jest mniejsza i tyle.Napewno przy tej mocuy przepustnica nie jest wąskim gardłem.Nawet w m3 usa siedzi fabrycznie przy 240km i śmiało starcza na więcej.Może reakcja na gaz by się polepszyła ale moim
zdaniem szkoda zachodu aby nie przekombinować.Przepustnica z b28 ma wśrodku takie małe wypustki które odpowiednio kierują strumień powietrza do kolektora.Samo ich usunięcie (porting)już daje odczuwalne straty.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Mam oba te wałki ale brak weny do montażu :rotfl: Trochę się boję ustawienia ssącego w miejscu wydechu, Bo jednak są różnice w charakterystyce ale mam nadzieję, że się uda :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Nie wiem jak w turbo ale w n/a optymalnie jest ustawić ten wałek na wznios 0,6-0,7mm

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 08:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ja tam się Maad nie dziwię, że nie chce sam rozrządu tykać niby można ale tez mam blokade psychiczna na tego typu sprawy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 13 marca 2020, 21:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
dzidzia24 napisał(a):
Nie wiem jak w turbo ale w n/a optymalnie jest ustawić ten wałek na wznios 0,6-0,7mm

Dzięki za info, może jak będzie trochę zapału to się z tym pobawię :D

Jako że wiosna się zbliża, trzeba było jakieś tam zakupy zrobić.
Obrazek
Obrazek
Jakiś czas temu na grupach fb, wśród wielu informacji niezbyt ciekawych, doczytałem, że zbiornik płynu wspomagania powinien być regularnie wymieniany. No to hop:
Obrazek
Co prawda zdjęcie poniżej niewyraźne, ale widać przetarte... No właśnie, co? Logo BMW? :D
Obrazek
Zbiornik teoretycznie firmowany przez Lemfordera, ale jest na nim logo ZF.
No i jeszcze nowa pompa hamulcowa, bo najwyższy czas porządnie zabrać się za hamulce (obecnie mam spowalniacze):
Obrazek

Coś tam może jeszcze wpadnie - się zobaczy.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 13 marca 2020, 22:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Jak już masz nową pompę, to fajnie zrobić regenerację pełną tzn zaciski rozebrać, dać w piasek, nowe gumki itp smar dać nowy, tłoczki też, jak wymagają... pomalować można proszkowo, aczkolwiek ja w zielono/białym e36 dałem do piaskowania, pomalowałem hammerite, złożył to mechanik na nowych gumach z nowym płynem i żadne auto typowo miejskie nowe do tej pory (a minęło 5 lat ? ) nie robi hamulcowo na mnie wrażenia, jak zrobił ten mod w e36 :D ps oczywiście tarcze klocki nówki przód TRW, tył aftermarket jakiś, ale NEU (cytujac zagranice) :)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 13 marca 2020, 22:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dobrze działasz :ok:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 00:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Konkret zakupy :ok: Przydały by się jakieś nowe zdjęcia wozu!

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 06:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Fura będzie konkretnie przygotowana na sezon :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 06:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Fajna paczka :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 14:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
W tym miejscu dementuję pogłoski, jakoby wymiana podstawy filtra oleju w m50/m52 na taką z M3 była zabiegiem p&p.
Jak wiadomo, Vanos w m50/52 zasilany jest olejem właśnie z podstawy filtra oleju, przez przewód przykręcony do podstawy śrubą m14x1,5. Natomiast podstawa w M3 nie ma takiego rozwiązania - ma dwa gwintowane otwory na czujnik, każdy na m12x1,5. Więc albo trzeba nawiercić i nagwintować jeden z tych otworów, albo wykręcić z podstawy korek (torx) na gwint m20x1,5 i w jego miejsce wkręcić tuleję różnicową o odpowiednim gwincie tak, żeby w nią wkręcić śrubę od zasilania Vanosa (tańsza i mniej elegancka wersja to przewiercenie korka i nagwintowanie go pod śrubę od Vanosa).
Chodzi o coś takiego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tyle że ja chcę zastosować takie rozwiązanie:
Obrazek
Mam nadzieję, że zadziała.

Aha, no i jeszcze trzeba dać dwie tulejki dystansowe o długości ok. 15 mm, żeby dokręcić prawidłowo pompę wspomagania - inaczej kółko pompy nie będzie w jednej płaszczyźnie z pozostałymi kołami od osprzętu.
grabolek363 napisał(a):
Jak już masz nową pompę, to fajnie zrobić regenerację pełną tzn zaciski rozebrać, dać w piasek, nowe gumki itp smar dać nowy, tłoczki też, jak wymagają...

Oczywiście, jak najbardziej masz rację, ale u mnie to wszystko było już robione, tyle że z pominięciem piaskowania - stan zacisków moim zdaniem tego nie wymagał. Wszystkie uszczelki nowe, tłoczki-cholera, nie pamiętam już, ale niewykluczone, gumy przesmarowane pastą ATE Bremszylinder-paste (niebieska tuba). Natomiast reszta złożona na ATE plastilube - robi robotę, po jego użyciu klocki przestały piszczeć.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 18:50 
maaaad napisał(a):
Jako że wiosna się zbliża, trzeba było jakieś tam zakupy zrobić.
Obrazek



W czasach w których na forum nieokiełznanie kwitną tematy o depopulacji, iluminatach, karbonariuszach, Hermetycznym Zakonie Złotego Brzasku i pastafarianach jak kuźwa miło zobaczyć coś takiego :serce:

:D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Piękne zakupy stary podoba mi się twoje podejście


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 21:07 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
grabolek363, Frank, _KL_, rorafalki, DaaN, Michu, Zdzira 850I, miło "słyszeć" takie komplementy od forumowych wyjadaczy :D :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> e30 320i
PostNapisane: 14 marca 2020, 21:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Piękną masz tą e30. O takie auto to juz trzeba dbać jak o własne klejnoty :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 733 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL