BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Konieczna pomoc
PostNapisane: 30 maja 2007, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Przejechałem się tym BMW i powiem Wam, że im dłużej nim jechałem tym mniej go chciałem mieć. Problem polegał na przyśpieszaniu. Silnik dostawał kopa dopiero po przekroczeniu 5000 obrotów. Poniżej lipa. Pytanie: Czym to może być spowodowane. Czy wystarczy wyregulować silnik? Wcześniej jeździła nim znajoma i właściwie niczym sie nie interesowała, ważne było tylko, że auto jedzie. Proszę o pomoc w tej sprawie i z góry dziękuje. Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 30 maja 2007, 14:20 przez die_go, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2007, 14:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Kup MINIMUM 1.8, pali praktycznie tyle samo a jezdzi dużo lepjej, Ja kupiłem 1.8 m40 i załuje ze nie wziałem 2.0 bo rożnica w spalaniu jest nie wielka jak słyszałem od kumpli a juz pare konikow mniej, te auta sa za duze na silniki 1.6 i 1.8 chyba ze 1.8 is . Na twoim miejscu poszukał bym minimalnie 1.8 i wtedy takiego problemu nie bedzie. Zreszta jak mozesz czuc ze auto przyspiesza po 5000 obrotów skoro to juz prawie koniec , one odcinke maja chyba przy 6200 wiec troche to dziwne co napisałes....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2007, 14:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hehehehe, jak auto z silnikiem 1.6 moze dostawac kopa przy 5 tyś. jak maksymalny moment ma przy 3,9 tyś. coś kolego chyba pomyliłeś...albo masz jakąś stjuningowaną wersję hehehe...nie ładuj się w 1.6 (wiem coś o tym :( ) Coś większego bierz odrazu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2007, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
greengos napisał(a):
Zreszta jak mozesz czuc ze auto przyspiesza po 5000 obrotów skoro to juz prawie koniec , one odcinke maja chyba przy 6200 wiec troche to dziwne co napisałes....
Jak widać "prawie" robi wielką różnice. Piszę tak jak ja to czułem. Poniżej 5 tys auto stoi a między 5-6 tys dostaje moc.
greengos napisał(a):
Hehehehe, jak auto z silnikiem 1.6 moze dostawac kopa przy 5 tyś. jak maksymalny moment ma przy 3,9 tyś.
Czytaj uważnie jaki jest problem! Nie pytam jaki ma maksymalny moment obrotowy tylko dlaczego dopiero po 5 tys auto dostaje kopa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2007, 16:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm ok, czytam uwaznie...ale na zdrowy rozum to raczej nie jest to mozliwe, ze od 5 tysiaków on zaczna jechac...no ale ok, jak tak mowisz to pewnie tak jest... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2007, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Stuttgart/SÂłupsk
Widocznie motor juz sie konczy :dobani: Ja na twoim miejscu nie pchalbym sie w to auto.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 06:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Diego czytałem uważnie i tak jak kolega, dla mnie to jest bardzo dziwne ze silnik dostaje kopa po 5000 tys obrotow, daj sobie spokoj z tym autem i szukaj minimalnie 1.8 . pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 06:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A mnie nie dziwi że dostaje mocy powyżej 5tys. Być może np. padnięty jest jakiś czujnik np. temp i komputer myśli że jest zimny i leje paliwo, zalewa go i dopiero przy 5 tys i w gore dawka staje się prawidłowa. Nie jest to możliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
greengos napisał(a):
Diego czytałem uważnie i tak jak kolega, dla mnie to jest bardzo dziwne ze silnik dostaje kopa po 5000 tys obrotow
Uwierz mi greengos. Dla mnie to też jest bardzo dziwne. Dodam, że ostatnio był wymieniany termostat w tym aucie. Może to Wam coś powie. Dzieki KotSylwester za obiektywną sugestie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 07:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
die_go napisał(a):
greengos napisał(a):
Diego czytałem uważnie i tak jak kolega, dla mnie to jest bardzo dziwne ze silnik dostaje kopa po 5000 tys obrotow
Uwierz mi greengos. Dla mnie to też jest bardzo dziwne. Dodam, że ostatnio był wymieniany termostat w tym aucie. Może to Wam coś powie. Dzieki KotSylwester za obiektywną sugestie. Pozdrawiam.

Sluchaj Diego...naszym celem nie bylo dawac Ci nieobiektywnej sugestii albo nasmiewanie sie...poprostu z kolega napisalismy, ze to jest DZIWNE...Termostat generalnie nie powinien miec duzego wplywu...no chyba, ze bylby uszkodzony i np. caly czas otwarty...no ale chyba nie bylo by takich objawow... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 17:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
ja moge powiedziec tylko tyle ze moim zdaniem silnik 1.6 idealnie pasuje do compacta do jazdy po miescie :ok: tez mialem obawy przed tak malym silnikiem przesiadlem sie z 2.2 ale naprawde nie jest zle wiadomo ze to nie jest rakieta ale tez ostatni nie bedziesz pozdrawiam :)

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 20:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
CZECHU napisał(a):
ja moge powiedziec tylko tyle ze moim zdaniem silnik 1.6 idealnie pasuje do compacta do jazdy po miescie :ok: tez mialem obawy przed tak malym silnikiem przesiadlem sie z 2.2 ale naprawde nie jest zle wiadomo ze to nie jest rakieta ale tez ostatni nie bedziesz pozdrawiam :)

:10: :10:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Konieczna pomoc
PostNapisane: 31 maja 2007, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
die_go napisał(a):
Problem polegał na przyśpieszaniu. Silnik dostawał kopa dopiero po przekroczeniu 5000 obrotów. Poniżej lipa.


odpowiem CI tak... skoro juz jest cos nie tak to lepiej sie w to nie pchac... 1.6 to nie jest rakieta. tak jak powiedział wczesniej kolega.. ale 12 sek do 100 to nie jest muł i bdb zbierac zaczyna sie od 3.5 tys obrotów.. w zasadzie zeby ładnie wyprzedzic wystarczy juz 2700 na 2/3biegu..

fakt ze jesli liczy sie u CIebie moc to 1.8 IS to minimum i ta rożnica w spalaniu jest niewielka ale (wszyscy to pomijają) tylko wtedy gdy chcemy mocniej przycisnąc na gaz.. w gre wchodzi poprostu moc silnika i wtedy w mocniejszych silnikach spada apetyt na paliwo... czyli ja szalejąc 1.6 spale 12l a 2.0 "szaleć" bedzie tak samo tylko z mniej wcisnietym pedałem gazu i tez spali 12 l....

różnica w spalaniu pojawia sie wtedy gdy uzytkownik 1.6 chce przyoszczedzic. spokojnie w Rybniku mieszcze sie w 7.5/8 l gdy jezdze spokojnie. 2.0 chocby zdychalo na luzie kazdą górke 7.5 nie wycisnie.. bo to R6 i ta oszczednosc zaczyna sie na innym poziomie niz w 1.6 ..
ale fakt ze bmw robi bardzo oszczedne R6 :)

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: prawie 3miasto
miałem taką co chcesz kupić i potwierdzam to co mowi Koblov. problem w tej przyszłej? Twojej bmw to mogą być świece, kable filtr paliwa i powietrza czyli normalna obsługa się kłania. Jeśli silnik to m43 i nic w nim nie klepie ani nie szumi to wcale się nie kończy, może sonda lambda padła jedz na komputer a się dowiesz co go boli. pytanie do KISIEL24 napisz mi na pw coś o swojej buni, bo ja swoją sprzedałem przez komis w Gdańsku.

_________________
z 316 compact na 325tds touring, ale ciÂągle E36- pasaÂżerĂłw przybywa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL