BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem z przewodami WN !!
PostNapisane: 25 maja 2007, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
Mam taki problem. Kupiłem dzisiaj przewody NGK i problem polega na tym że na starych przewodach BOSCHA miałem nałożony chyba jakiś czujnik (wygląda to tak jak by pierścionek na palcu) który jest połączony przewodem i podłączony do czegoś sam nie wiem czego. Problem w tym że te przewody co kupiłem nie mają takiego czegoś a tym bardziej możliwości założenia tego. Jak je założyłem i odłączyłem ten przewód to chyba wszystko gra. Może ktoś powiedzieć mi do czego to służy i czy jak to odłączyłem to wszystko będzie dobrze


Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 20:58 przez Michał316, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Gdzieś na tym forum juz czytałem o tym jak poszukasz napewno znajdziesz ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
no właśnie nic nie znalazłem. Dlatego postanowiłem założyć nowy temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 21:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
musisz przelozyc ten dodatkowy kabelek na nowe przeowdy WN. TO jest czujnik impulsow, jak dokladnie to zrobic, nie wiem :(

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
kurcze też tak pomyślałem tylko jak bo tej fajki rozebrać sie nie da :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
to może pomóc Ci

http://bmwe32.masscom.net/sean750/Replacing_sparkplugWiringV12/ReplacingSparkPlugWireSet_V12.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
Martin_j80 wielkie dzięki to powinno mi pomóc. Pozostaje tylko zebrać odwage i zacząć rozbebeszać nowy przewód :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
wszystko dokladnie jak w opisie, jeden przewod jest rozbieralny i przekladasz czujniczek :) o ile dobrze pamietam to do m40 przewody z tym czujnikiem to koszt ok 500zł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
kurcze jednak nie dam rady ponieważ na tym linku co podałeś nowe fajki są proste a ja mam taką co oni przecieli. Więc jak ktoś ma jakiś pomysł to dawajcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 23:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
ten czujnik to cewka... drucik owinięty na rurce.... kiedyś mi elektronik ode mnie z firmy powiedział żeby sobie nawinąć drucik.. ale może ten sie da odwinąć i nawinąć. Parametr musi się zgadzać. Nie wiem czy cewka to ma pojemność czy opór czy jedno i drugie, w każdym razie lepiej nawinąć więcej nić mniej - mówili.

Zgodnie z powiedzonkiem. Łatwiej kijek obcinkować niż go później pogrubasić.*




*niektórrzy to zmieniają ale klnąć tu nie można ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 00:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
kiedyś słyszałem że mozna spróbować ten impulsator nagrzać suszarką do włosów i schodzi bezproblemów bez rozbierania przewodów. ale czy to sie sprawdza w praktyce to nie wiem , zawsze mozna spróbować

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
z tą suszarką to nic nie pomogło :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2007, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: BiaÂłystok
a jak juz naklada sie ten pierscionek na nowy kabel to cos sie na nim na cina czy tylko go sie naklada i to wszystko?Sorka ale z angielskim u mnie kiepsko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2007, 17:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wystarczy go jedynie nasunąć na właściwy przewód. Ta cewka o której wspomniał Sylwester to czujnik wystąpienia iskry na przewodzie czwartego cylindra. Za kąt zapłonu odpowiedzialny jest sterownik silnika i w zależności od potrzeby zmienia moment wystapienia iskry dla uzyskania właściwej pracy silnika przy różnych jego obciążeniach, Jednak do zweryfikowania czy dany kąt zapłonu jest zgodny z tym w rzeczywistości potrzebuje właśnie takiego czujnika. Pozwala to na płynną regulacją kąta zapłonu.
"Gdy rzucisz doniczką przez okno pewnie też chciałbyś zobaczyć jak leci i czy trafi w cel"
To było w przenośni - domyślam się że nie będziesz tego sprawdzał.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
Wieć tak. Sprawe wyjaśniłem. Okazało sie że sprzedali mi nie te przewody. Do mojego modelu są przewody BMWRC210 a sprzedali mi 220 od e30 a nie do e36. Więc te właściwe przewody mają fabrycznie ściągniętą końcówkę. Dlatego wystarczy wsunąć czujnik na przewód a potem wcisnąć tą końcówkę i wsio oki. Jak by ktoś miał podobny problem to sprawdźcie czy sprzedali wam dobre przewody ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL