BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Temperatura wody
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: Düsseldorf
Witam mam pytanko potczas postaju na autostradzie w korku zaczyna gotowac sie woda ale gdy wezme i wlacze dmuchawe i galka pszekrece raz zimne i cieple powietsze temperatura wody spada o co chodzi :zdziwko:


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2007, 08:53 przez wojtek0706, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 00:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Po pierwsze zależy co rozumiesz przez "zaczyna mi się gotować woda" bo nie powinna się gotować :P a wskazówka temp powinna stać na sztorc. Po drugie jeśli włączysz dmuchawę i ustawisz na ciepły nawiew to jest normą że temperatura maleje.Ogrzane powietrze opuszcza układ w związku z czym temp nieco maleje.To stary trik żeby w autach z niesprawnym układem chłodzenia nieco ją zbić.Rzecz w tym że nie ma prawa się gotować.Nawet jak stoisz w korku.Jeśli coś się dzieje takiego znaczy że masz niesprawny układ chłodzenie.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 06:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
musisz sprawdzić kilka rzeczy: stan chłodnicy (może byc zabita owadami lub zamulona), sprzęgło wiskotyczne (co wg mnie jest przyczyną), ew. termostat bo może się przycinać.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
rorafalki mi właśnie też się wydaje że to Visco szaleje.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
znajomi kierowcy mi niejednokrotnie mówili, że jak na autostradzie w Niemczech robi się korek to 70% pojazdów, w którch się zagotowała woda to BMW (nie ma znaczenia model), po prostu sprzegło ma okreśłoną zywotność i trzeba w pore zareagować (obserwować wskaźniki) bo jak się ktoś zgapi to potem musi mysleć o głowicy :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 10:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No skutki przegrzania miłe nie będą więc wojtek0706 sprawdź te elementy o których mówi rorafalki.

Swoją drogą to na autostradach w niemczech są korki?? :rotfl: Hehe

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 10:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na chwilę obeną tak wyglądaja drogi (korki) w Niemczech:

Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
"Prawie" jak w Polsce :D :D Tyle że oni pewnie zrobią co mają zrobić i będzie spokój.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tak jest u nich codziennie, każdego dnia, w piątek (lub przed wolnym dniem) jeszcze gorzej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: LPU/WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Wojtek - powiem tak - jak mi padła wiskoza to wskazówka termometra szła aż na koniec czerwonego pola po jakichś 5-10 minutach od rozruchu silnika i przejechaniu 2 km. Inna sprawa, że było to wyjątkowo upalne lato... :/

_________________
"Gdyby Bóg preferował przedni napęd... chodzilibyśmy na rękach."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ale jak się jedzie autostradą to obieg powietrza jest na tyle intensywny, że chłodzi silnik praktycznie bez pomocy wiska, problem się pojawia jak się zatrzymujesz, wtedy tylko w pełni sprawny ukł. chłodzenia chłodzi (a ma co robić w upalne dni w szczególności)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Polacze sie pod temat. U mnie w e36 325i jest tak ze wskazowka od temp stoi ze 2mm w prawa strone czyli prawie na srodku ale zawsze jest to :kwasny: . jak stoje w korku nawet nie drgnie wiecej ale wiem ze powinna byc idealne na srodku. Olac to czy szukac przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 11:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jesli tylko odrobinę się wychyla poza środek to jest OK, jeśli pilnujesz i zawsze jest to samo to nie ma bólu

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
to dobrze. taraz bede spokojniejszy :) thc pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 12:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: Düsseldorf
Serdeczne dzieki za pomoc :) , napewno sprawdze wszystkie wymienione elementy, i tak jak juz pisalem temperatura zawsze sie podnosi kiedy postoje dluzej w korku , tak na codzien jest OK!
A co do korkow na autostradzie do Niemiec to uwierzcie mi , ze czasami jest masakra , :rotfl: ostatnio po wolnych dniach majowych ze szczecina do Berlina jechalismy ponad 4 godz., ale przewaznie po kazdym wekendzie dluzej sie wraca , a jak teraz rozpoczna sie wakacje to az strach pomyslec co sie bedzie dzialo, no coz daje rade bo do Polski tez sie chce pojechac czasami i trzeba wytrzymac ;) :)

jeszcze raz dzieki wielkie i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: LPU/WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Na mój lamerski gust padł termostat lub wiskoza...

_________________
"Gdyby Bóg preferował przedni napęd... chodzilibyśmy na rękach."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: Düsseldorf
Panowie gdzie sie miesci termostat :zdziwko: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 16:32 
witam to moj pierwszy post na tym forum i mam nadzieje ze nie ostatni.
co do temperatury, mam swoje e36 compact jakies 3tyg, sprowadzany z Belgii przez znajomego. Ogólnie wszystko ladnie tylko nagle zaczal mi sie grzac, dzis jadac do pracy - tzn stojac w korku w lomiankach - zaczela mi sie temperatura gotowac , ale to ostro. zlechalem na bok , otworzylem maske a tam wszystko ostro parowalo, co sie okazalo ze (sorry ale z mechaniki nie jestem dobry i nie umiem nazwac czesci dokladnie po nazwie ale
postaram sie opisac) ogólnie za silnikiem jest rura ktora plynie wszystko z chlodnicy i wlasnie to u mnie walnelo , tzn wyskoczyla lamiac przy okazji czesc plastiku i wylewajac calutka prawie ciecz z chlodnicy. narazie jest prowizorycznie naprawionie - ale co najwazniejsze nic nie leci i temperatura jest jaka byc powinna.


Sorry za moj pisemny Polski ale z tym u mnie slabo

pozdrawiam


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2007, 22:06 przez cfc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL