BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 20:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Panowie ja rowniez przedwczoraj wymienilem u siebie sonde na ntk/ngk 140 na allegro. pytanie: czy nalezy, badz czy wskazane jest zresetowanie komputera?dodam ze przed wymiana potwornie go dusilo i nie bylo reakcji na pedal gazu. po oproznieniu wtyczki z wody poprawilo sie i wowczas tylko przez okolo 10 sekund po kazdym odpaleniu silnika go dlawilo i nadal nie bylo w ciagu tej chwili reakcji na dodanie gazu po czym w ciagu dalszej jazdy problem znikal do czasu kolejnego odpalenia silnika. wymienilem sonde i wszystko wrocilo do normy usterka znikla. czy jednak na wszelki wypadek proponujecie profilaktycznie zrobic reset? czy komputer ma gdzies w pamieci zapisane te stare bledy czy tez po wymianie sam poprawia i dostosowuje odczyty?

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 22:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
szebart napisał(a):
Panowie ja rowniez przedwczoraj wymienilem u siebie sonde na ntk/ngk 140 na allegro. pytanie: czy nalezy, badz czy wskazane jest zresetowanie komputera?dodam ze przed wymiana potwornie go dusilo i nie bylo reakcji na pedal gazu. po oproznieniu wtyczki z wody poprawilo sie i wowczas tylko przez okolo 10 sekund po kazdym odpaleniu silnika go dlawilo i nadal nie bylo w ciagu tej chwili reakcji na dodanie gazu po czym w ciagu dalszej jazdy problem znikal do czasu kolejnego odpalenia silnika. wymienilem sonde i wszystko wrocilo do normy usterka znikla. czy jednak na wszelki wypadek proponujecie profilaktycznie zrobic reset? czy komputer ma gdzies w pamieci zapisane te stare bledy czy tez po wymianie sam poprawia i dostosowuje odczyty?

No chyba tak.. bo jak komp ma bledy wchodzi na tryb awaryjny? po to sie jezdzi pod kompa aby dowiedziec sie co jest nie tak i aby usunac bledy.. ja bym skasowal nie raz opisywanym sposobem :hyhy:

Wkleje bo znalazlem
(wiciete z innego forum)
Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na 5 minut
8) Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Dzieki szwedu, sposob juz znam :) Ciekawe czy sprawdzi sie w E36 :chytry: mam tylko watpliwosc co to tego fragmentu "Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego"
mianowicie czy po przyspieszeniu nalezy wycisnac sprzeglo i dac na luz zeby wytracil te obroty czy tez bieg zostawic wlaczony i jedynie zwolnic pedal gazu?

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 18:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
szebart napisał(a):
Dzieki szwedu, sposob juz znam :) Ciekawe czy sprawdzi sie w E36 :chytry: mam tylko watpliwosc co to tego fragmentu "Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego"
mianowicie czy po przyspieszeniu nalezy wycisnac sprzeglo i dac na luz zeby wytracil te obroty czy tez bieg zostawic wlaczony i jedynie zwolnic pedal gazu?

No oczywisce ze tylko puscic gaz zeby silnik zhamowal auto bo jak wyjmiesz jedynke to bedziesz lecial na luzie.....

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
a teraz takie pytanie czy po wymianie sondy trzeba grzebać coś w kompie czy nie ma konieczności

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 18:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
szwedu to co napisałeś tyczy się wszystkich silników BMW czy tylko R4? jak będzie np z M50B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 12:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
no wszystkich typow silnika,a grzebac nic nie trzeba..

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL