szebart napisał(a):
Panowie ja rowniez przedwczoraj wymienilem u siebie sonde na ntk/ngk 140 na allegro. pytanie: czy nalezy, badz czy wskazane jest zresetowanie komputera?dodam ze przed wymiana potwornie go dusilo i nie bylo reakcji na pedal gazu. po oproznieniu wtyczki z wody poprawilo sie i wowczas tylko przez okolo 10 sekund po kazdym odpaleniu silnika go dlawilo i nadal nie bylo w ciagu tej chwili reakcji na dodanie gazu po czym w ciagu dalszej jazdy problem znikal do czasu kolejnego odpalenia silnika. wymienilem sonde i wszystko wrocilo do normy usterka znikla. czy jednak na wszelki wypadek proponujecie profilaktycznie zrobic reset? czy komputer ma gdzies w pamieci zapisane te stare bledy czy tez po wymianie sam poprawia i dostosowuje odczyty?
No chyba tak.. bo jak komp ma bledy wchodzi na tryb awaryjny? po to sie jezdzi pod kompa aby dowiedziec sie co jest nie tak i aby usunac bledy.. ja bym skasowal nie raz opisywanym sposobem
Wkleje bo znalazlem
(wiciete z innego forum)
Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut