BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 20:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Chyba mam walnięta stacyjke ale nie jestem pewien
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Siemanko od niedawna mam taki problem że nie mogę zgasić beemki :kwasny: tzn moge ale tylko dzięki tajnemu guziczkowi odcinającemu paliwo... bez niego niewiem co bym zrobił bo to automat..to zdusić sie nie da, a po zdjęciu klemy silnik i tak pracuje to musial bym otwierać maske i odłączać elektrozawór od gazu za kazdym razem hehe :wstyd: :D

Za pierwszym razem olałem tą usterke i pojechałem zatankować bo miałem pilną misje, i na stacji normalnie zgasiłem samochód, niestety nastepnego dnia znowu cos sie skisiło już na dobre.

Po przekręceniu kluczyka na 0 wszystko gaśnie tylko chodzi silnik. Jak go zgasze zaświeca sie kontrolka od ładowania, oleju i wyświetlacz na komputerku ale funkcji zmieniać się nie da... i silniczek krokowy brzęczy

I teraz mam do Was kilka pytań, czy ktoś już spotkał sie z takim problemem w e32?? jeżeli to stacylka to po odłączeniu tego brązowego badziewia powinno chyba wszystko zgasnąć, nie? czy to jakaś wyższa szkoła jazdy i przy wył. zapłonie coś tam sie powinno zwierać?

Ale naszarpałem się troche ze stacyjką i silnik nawet nie zająknął, w ogóle kluczyk ciasno siedzi i nie ma luzów to jakaś dziwna sprawa ze tak nagle by stacyljka padła. A jeżeli już to można wymienić sam wkład czy stacyjka to jeden element z kolumną kierownicy??

Jak wyeliminuje stacyjke to gdzie mogę szukać zwarcia? myslice ze dobrym pomysłem bedzie sprawdzanie wszystkich kabli które idą do stacyjki czy nie zwierają z masą (o, akurat teraz na to wpadłem :]) tylko które są masowe??? kurde tak jak lubie grzebać sie przy mechanice, tak elektryki nie znosze... :kwasny: :wstyd: strasznie psuje mi nerwy ;)

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
takie objawy sa i na benzynie i na gazie czy tylko na gazie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 05:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
i na tym i na tym, pół roku temu miałem od nowa podłączoną centralkę u sprawdzonego gazownika, wiec myśle że to nie ma nic wspolnego z gazem

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
pytam, bo u siebie mialem podobna sytuacje ale na gazie. Spowodowane to bylo pewnym przekaznikiem, ktory podtrzymywal przez kilka sekund napiecie po wylaczeniu zaplonu aby dopalic pozostalosci gazu z kolektora, co zapobiegalo wybuchom. Ten przekaznik potrafil sie zacinac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
masa w stacyjce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 22:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Do kostki stacyjki masz doprowadzone cztery grube przewody o kolorach: czerwony, fioletowy, zielony i czarno-żółty.

Pojawienie się plusa na zielonym przewodzie oznacza przełączenie kluczyka w pozycję 2 zapłonu i jest to moment kiedy zasilanie pojawia się na silniku. Wyłączenie kluczyka relatywnie do tego co pisałem, ma to napięcie na tym zielonym przewodzie rozłączyć. Jeżeli tak nie jest to rozłącz czarną wtyczkę przewodów kostki stacyjki od instalacji samochodu.
Gdyby i wtedy silnik nie chciał gasnąć to problem będzie tkwił gdzie indziej, ale nie w elektrycznej kostce stacyjki.
Wtedy będziemy ryć dalej.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 00:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
No dzisiaj właśnie to wszystko zrobiłem, hehe. Wypiąłem całą tą wiązkę od stacyjki i zapłon nadal załączony, sprawdzalem wlasnie tez ten zielony kabel i cały czas jest na nim napiecie, to musi gdzieś dalej zwierać

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 00:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W takiej sytuacji jest gdzieś zwarcie.
Coś sprawia, że zwiera napięcie stałe z napięciem które ma się pojawiać po zapłonie. Ale skoro masz gaz w samochodzie, a znając metody gazowników wiem gdzie się podłączają z zasilaniem centralki gazowej to sprawdź, czy po odłączeniu dodatkowych przewodów wpiętych w cewkę zapłonową nadal napięcie jest na zielonym przewodzie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Już po problemie :) to nie była stacyjka ani zwarcie ani wina gazowników tylko moja :]
Nie działały mi kierunki (przerywacz tylko brzęczał) więc jakoś doszedłem że nie podaje prądu na przełącznik i zmostkowałem czarno-czerwony kabel z przerywacza do środkowego zielonego kabla w przełączniku :) kierunki działały ale nie rozłączał sie zapłon, a nie zauważyłem tego na początku bo lutowałem na odłączonym aku, później odpaliłem odrazu pojechałem i zapomniałem, myslalem ze podłączałem z akumulatorem i było ok :D
okazało sie ze walniety jest przełącznik od kierunków

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL