BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 23 października 2011, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50b25 Vanos
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96490
Witam. Mam problem z moją Bmw, jest to silnik M50b25 (192hp) w automacie i problem polega na tym, że mój egzemplarz zbiera się bardzo słabo, generalnie gorzej niż parę znanych mi e34 2.0. Wydaje mi się, że mój przypadek jest dość ciekawy i osobliwy, gdyż w mojej Buni wyeliminowałem już większość opcji które mogłyby powodować mój problem m.in Sondę Lambda, przepływomierz sprawny, uszczelka pod głowicą sprawdzana więc włosy mi się na głowie zjeżyły, bo w takim wypadku pewnie silnik do remontu. Jadę więc na sprawdzenie kompresji - szok 13,0-14,0 czyli bdb! Może też wina katalizatorów przypchanych? Dodam, że strasznie pluje z wydechu właściwie to leje, przez dłuższą chwilę przygazówki do ~3k obr podejrzewam, że szklanka wody się znajdzie, ale czytałem w necie, że to oznaka sprawnych katów (nie wiem ile w tym prawdy). Żadnych ubytków w płynie chłodniczym nie mam. Koledzy pomocy, bo nie wiem już co mam robić. Pozdrawiam

_________________
Moje E34 Brokatrot Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 23 października 2011, 17:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a jak tam,zużycie oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 23 października 2011, 18:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
przeypchane katy, niesprawny układ paliwowy (filtr, pompka, listwa), czujnik wałka rozrządu

takie możliwości przychodzą mi go głowy

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 23 października 2011, 18:52 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Albo siedzi już tam M50B20 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 23 października 2011, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50b25 Vanos
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96490
ryszard55 napisał(a):
a jak tam,zużycie oleju?


Nie zauważyłem.

wladekkow napisał(a):
przeypchane katy, niesprawny układ paliwowy (filtr, pompka, listwa), czujnik wałka rozrządu

takie możliwości przychodzą mi go głowy


Ok, dzięki. Postaram się to sprawdzić.

Kamil_Puławy napisał(a):
Albo siedzi już tam M50B20 ;)


Jestem pewny, że to jednak b25 :super:

_________________
Moje E34 Brokatrot Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 24 października 2011, 15:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
U mnie w E36 czułem jakieś zamulenie (w sumie myślałem że m52b20 tak ma jeździć).
Po wymianie filtra paliwa odczułem wyraźną poprawę. Jakby z 20 KM więcej. Różnica kolosalna.
Stary był od nowości, czyli 14 lat. Może warto sprawdzić.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 24 października 2011, 16:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
podepnij pod kompa :ok:

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 26 października 2011, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50b25 Vanos
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96490
kkkkamil26 napisał(a):
U mnie w E36 czułem jakieś zamulenie (w sumie myślałem że m52b20 tak ma jeździć).
Po wymianie filtra paliwa odczułem wyraźną poprawę. Jakby z 20 KM więcej. Różnica kolosalna.
Stary był od nowości, czyli 14 lat. Może warto sprawdzić.


Filtr wymieniony.

Maverick:] napisał(a):
podepnij pod kompa :ok:


Podpinany, wszystkie usterki naprawione, zero zmian w mocy.

_________________
Moje E34 Brokatrot Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 26 października 2011, 17:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
A na odpiętym przepływomierzu jak to wygląda?? Ja bym profilaktycznie katy wyrzucił i rurki wstawił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 27 października 2011, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50b25 Vanos
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96490
Katy w sumie też bym wyrzucił profilaktycznie, ale czytałem że cuda się dzieją z sondą i obrotami, nie wiem ile w tym prawdy. No i dźwięk się zmieni nie wiadomo na jaki. A czy jest jakaś 100% pewna metoda sprawdzenia katalizatora? No i co sądzić o tej wodzie z wydechu?

_________________
Moje E34 Brokatrot Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 28 października 2011, 12:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
u mnie jeśli jest poniżej pięciu stopni na dworzu to zapiernicza woda (para) z wydechu jak dzika - jak ostro przyspieszam to nie widze nic w lusterku. Dopiero po ok 100km w trasie przechodzi ale na drugi dzień od nowa to samo. Przy ewentualnym wywaleniu katów sonda nie zwariuje bo jest przed nimi, dzwięk podobno się zmienia ale nie wydaje mi się żeby zmienił się strasznie. Poza tym słyszałem że ktoś wywalił katy, wstawił nowe zamienniki a używane ori sprzedał na allegro tak że mu wyszło na zero ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Bardzo mało mocy M50b25
PostNapisane: 28 października 2011, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50b25 Vanos
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96490
A czy w automacie może być coś takiego jak ślizgające się sprzęgło? Wiem, że mam sprzęgło hydrokinetyczne i niema tu mowy o czymś takim jak zużycie np. tarczy sprzęgła bo zwyczajnie jej tam niema, ale czy samo ślizganie się/złe przekazywanie mocy jest możliwe? Czytałem, że można to sprawdzić wrzucając D, wciskając na maksa hamulec i za chwilę na maksa gaz i obroty nie powinny przekroczyć bodajże 2000-3000 obr, ale nie chcę tego testować bo na razie nie wiem ile w tym prawdy. Olej w skrzyni wymieniałem wraz z filtrem i uszczelką, skrzynia ogólnie nie szarpie i działa dobrze, ale w trakcie przyspieszania objawy są właśnie bardzo podobne do ślizgającego się sprzęgła w manualu, bo na obroty wchodzi dobrze itd. Pozdrawiam

_________________
Moje E34 Brokatrot Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL