BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 11:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem z silnikiem
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 13:42 
Auto to 2.4 td z 88 problem jest taki ze silnik niechodzi na wolnych obrotach,bardzo mocno szarpie i faluje a po dodaniu gazu wkreca sie tylko do 2.500 obrotow i wiecej nie chce a z rury czrny dym. Wyminione zostaly filtry, wtryski i pompa byla w regeneracji ale nic nie znalezli mowili ze wszystko z nia ok(koszt 880 zl) sprawdzony zostal rozrzad ,czujniki ,rozkladam rece czy ktos wie co to moze byc??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 21:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Odnoszę wrażenie, że problem będzie tkwił w sterowniku silnika.
Są dwa komputery które sterują pracą silnika. Mały - ze względu na dwa szeregi o mniejszej ilości pinów i Duży - chyba także na dwa szeregi pinów ale o większej ich ilości.
Ten mały odpowiedzialny jest głównie za pracę przyśpieszacza na pompie wtryskowej i za obsługę obrotomierza w liczniku - czyli posiada hybrydę przetwarzającą impulsy z czujnika obrotów silnika na sygnał dzięki któremu, wiesz jakie są obroty i przyśpieszacz kąta wtrysku wie kiedy ma pracować.
W dużym module także jest taka hybryda i jest ona konieczna do właściwej pracy silnika, jako że moduł ten steruje nastawnikiem na pompie wtryskowej w oparciu o program do pracy silnika i zbierając sygnał z pedała gazu.
Hybrydy te lubiły padać i raz w jednym module a raz w drugim. Czujnik napewno będzie sprawny i mały moduł także, ponieważ obrotomierz pracuje, ale duży moduł być może nie. Objawy, które opisujesz, wskazują na to, że duży moduł nie generuje poprzez hybrydę w nim impulsów z czujnika na sygnał o obrotach silnika w wyniku czego nie wie jakie są faktyczne obroty silnika. Steruje więc silnikiem domyślnie utrzymując jego pracę tylko w pewnym zakresie obrotów i nie jest w stanie zminimalizować tychże obrotów do biegu jałowego.

Tak przypuszczam, że to własnie w dużym module tkwi problem, co dosyć często sięzdarzało.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 05:36 
dziekuje za odpowiedz jak sprawdze to sie odezwe i napisze czy chodzi


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL