BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 22:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 21 czerwca 2011, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
Witam. Mam pewien problem bo ostatnio auto strzeliło mi na gazie i wyskoczył wąż łączący silniczek krokowy z kolektorem ssącym. Obroty od tamtej pory miałem nieco podwyższone (ok 1000obr), a przy montażu tego węża zauważyłem że króciec w kolektorze obraca się w kółko. I tu się nasuwa pytanie czy tak jest oryginalnie czy poprostu coś tam pękło że on się kręci? Dodam że od tamtej pory mam problem z wolnymi obrotami ( min 1000obr. ). Węże gumowe dolotowe nowe , silnik krokowy wyczyszczony, lambda wymieniona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 21 czerwca 2011, 19:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
króciec nie powinien się ruszać
kolektor ciągnie lewe powietrze i zakłóca wolne obroty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 21 czerwca 2011, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
wklej go na stałe i po problemie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 21 czerwca 2011, 22:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ten króciec ma zatrzask który powoduje że nie powinien się wysuwać ani obracać (choć samo to że się obraca, dopóki siedzi na miejscu nie wpływa na nic) Zatrzask łatwo pęka, ja u siebie mam złapane na zipa ale robiłem to na zdjętym kolektorze więc dobry dostęp. Można też kupić nowy - w ASO 16zł :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 22 czerwca 2011, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
Dzięki wielkie Koledzy :) Wstrzymam się narazie z wklejaniem tego bo bez demontażu kolektora się nie obejdzie a z obrotami doszedłem do ładu :D Poprzedni właściciel podkręcił je śrubką na przepustnicy a ja wymieniając gumę łączącą przepustnice z przepływomierzem wyczyściłem bardzo zabrudzoną przepustnice i od tamtej pory miałem problem z obrotami. Ważne że udało się uporać z Tym :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 25 listopada 2011, 08:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Takie pytanko czy uda mi sie wlozyc ten waz od kolektora do silniczka bez wjazdu na kanal ???? auto stoi na parkingu a mam 50km do domu i nie bardzo moge tak jechac ....

i gdzie dokladniej ten wezyk sie znajduje jesli ktos moglby mi to jakos na szybko prezyblizyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Króciec w kolektorze ssącym
PostNapisane: 25 listopada 2011, 09:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
bez problemu. najlepiej zdemontuj przepustnice (4 śrubki 10mm ale oczywiście nie odpinaj linki i węży wodnych - odkręcasz mocowanie i "odkładasz" na bok)

wąż do krokówki wychodzi z gumy przepływomierza i idzie do krokowca który jest pod kolektorem. z krokowca idzie dalej i włazi w kolektor dokładnie pod przepustnicą (jak zdejmiesz przepustnice i popatrzsz wszystko stanie się jasne - podeprzyj się też schematami z realoem)

jak pierwszy raz miałęm wyjmować krokowca też wyczytałem że "tylko z kanału" ale nie mam bladego pojęcia po co i dlaczego ma być łatwiej ;) wyjmowałem go ze 3x i zawsze z góry

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL