BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 11:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaki olej półsyntetyk czy minerał?
PostNapisane: 16 lipca 2007, 01:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Mam bmw318iS. Do tej pory jeździłem na oleju półsyntetycznym, ale zastanawiam się czy nie przejść na minerał. Bierze mi około 1,5l na 10tys. Samochód ma przejechane około200tys. Przy zapalaniu słychać stukanie zaworów które zaraz ustaje. I na pierwszym cylindrze mam troszkę słabsze ciśnienie na wszystkich jest około 9bar a na pierwszym około 8bar. Ale nie wiem czy minerał nie jest za gęsty, jest tam przecież hydraulika zaworowa i łańcuszek. Co myślicie?? Słyszałem, że półsyntetyk ma właściwości wypłukujące nagar auto jest na gazie więc dobrze żeby wypłukiwało nagar. A minerał już tego niema!


Ostatnio edytowano 19 lipca 2007, 11:47 przez furious1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 03:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie możesz zalać tego silnika minerałem ! [-X
właśnie ze względu na hydraulikę zaworów. zużycie 1.5L/10. 000 km to nie tragedia, zwłaszcza jeśli często kręcisz silnik do wysokich obrotów.
zalej dobrej jakości półsyntetyk i będzie ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 06:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Krakow
minerał-->półsyntetyk-->syntetyk

to jest droga jednokierunkowa, nie powinno się jechać pod prąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
furious1, zostan przy polsyntetyku, tak jak kolega wyzej napisal, ze spalanie oleju nie jest jeszcze tragiczne, a mineralem tylko popsujesz hydraulike


kangurczak napisał(a):
minerał-->półsyntetyk-->syntetyk

to jest droga jednokierunkowa, nie powinno się jechać pod prąd.


Chyba troszeczke wprowadzasz w blad.
Wedlug teorii droga jednokierunkowa: syntetyk -> polsyntetyk -> mineral
W praktyce jest mozliwosc w druga strone, pomimo 'szumu' o rozszczelnianiu silnika itp

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Krakow
mongooes napisał(a):
kangurczak napisał(a):
minerał-->półsyntetyk-->syntetyk
to jest droga jednokierunkowa, nie powinno się jechać pod prąd.

Chyba troszeczke wprowadzasz w blad.
Wedlug teorii droga jednokierunkowa: syntetyk -> polsyntetyk -> mineral



Oczywiscie masz 100% racji, wprowadziłem w błąd. Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy.

Prawidłowa kolejność podał Kolega Mongooes:
syntetyk -> polsyntetyk -> mineral

Przepraszam za zamieszanie i dziękuje za czujność ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Mielec
Spalanie oleju to generalnie rzecz normalna. Teoretycznie trzeba go wymieniać co 15 tyś km ale praktycznie należy częściej. Po przejechaniu około 12-13tyś km olej powoli traci swoje właściwości i z pięknej złotej cieczy robi się ciemna papka. Zauważyłem u siebie że do 12tys nie bierze mi oleju wogole a po tym przebiegu zaczyna go powoli ubywać. Spróbuj więc zmieniac go częściej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Ja kupiłem beemke316i i był zalewany olej mineralny, chciałbym wrócić do syntetyku lub pół syntetku. Czy jest to możliwe jeżeli tak to jak to najlepiej zrobić ? (płukani jakimś specyfikiem??)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 17:07 
Ja bym na Twoim miejscu zmienił. Słyszałem o takiej metodzie: zalewasz półsyntetyk/syntetyk na powiedzmy 2000 kilometrów i go zlewasz. Potem już normalnie zalewasz półsyntetyk/syntetyk i wszytko gra :) Nie ryzykowałbym z płukankami.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 18:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
W mojej 325i wlano mi mineral, przejechalem na tym ok 13 tys km i czuc wyraznie ze jest gestszy, nie klepia samoregulatory nigdy, zuzycie oleju wystepuje i to niemale ale nie potrafie dokladnie powiedziec ile. Moze 0.5l na 1000 km

Tez mysle nad polsyntetykiem ale w sumie jesli wszystko jest ok to nie wiem czy oplaca sie zmieniac. Ew jak sprawdzic czy mineral wywarl zly wplyw na hydraulike czy inne podzespoly?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL