BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 11:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymontowanie kierownicy i galki zmiany biegow - jak?
PostNapisane: 18 lipca 2007, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Lublin / W-wa
Witam
W najbliższym czasie chciałbym oddać do obszycia nowa skora kierownice i gałkę skrzyni biegów. Pytanie jak w temacie: jak wymontować obie te części? Moze ktoś sie już w to bawił... Co do kiery to co nie co wiem jednak przyda mi sie parę praktycznych wskazówek. Zastanawiam sie tez jak bezpiecznie wymontować gałkę - żeby przy demontażu czegoś nie połamać... :znudzony:
P.S. Czy po ponownym założeniu kierownicy i airbagu kontrolka poduszki będzie normalnie funkcjonować czy trzeba coś resetować?

_________________
Zobacz:

--= moje obecne 523i =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24083

--= moje byÂłe 323 coupe =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=134532#134532


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 12:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Gałkę zmiany biegów po prostu ciągniesz do góry. Ona jest jedynie wciśnięta.

Kierownicę ściągasz tak:
-zdejmujesz dekielek i odkręcasz śrubę
-wkładasz kluczyk, luzujesz blokadę kierownicy
-jak już jest luźna, ciągniesz do siebie

I to wsio ;)


co do kiery z poduchą - przed montażem odłącz akumulator. Podłącz aku dopiero jak zamontujesz nową kierę.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Lublin / W-wa
Tzn. z tego co wiem w mojej kierownicy trzeba najpierw odkręcić poduchę żeby zdjąć kierownice (śruby TORX) - nie wiem jeszcze czy poducha jest podpięta do czujnika jakimś kabelkiem który trzeba tez odłączyć, czy tylko okręcić i odejdzie?

_________________
Zobacz:

--= moje obecne 523i =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24083

--= moje byÂłe 323 coupe =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=134532#134532


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 13:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Gasper, chcesz nam zabic kolege?
Po pierwsze jezeli masz poduszke, to pierwsze co robisz to odpinasz minusowa kleme z akumulatora, a nastepnie mozesz sie bawic w odpinanie airbaga.
Nie wiem dokladnie co gdzie trzeba podwarzyc, ale ktos ostatnio pisal o tasiemce od airbaga, jezeli ja wypniesz, masz juz latwy dostep do sruby mocujacej, odkrecasz i sciagasz kierownice.
Po montazu musisz pojechac na aktywacje airbagu

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wg mnie masz kierownica podobna do tej

ja nie dawno wymianialem kierownice.
- ustawiasz kierownice idealnie prosto
- odkrecasz klemy z aku (ja odkrecialem obie)
- z tylu kierownicy odkrecasz sruby torx, w moim przypadku byly 2 w twoim moga byc 4
- ladnie odchodzi airbag, i odpinasz go od tasmy, tzn odpinasz ten kablek od poduchy a nie od tasmy.
- jak juz nie ma poduchy to przydalby sie ktos do pomocy, zeby trzymal kierownice bo dosc mocno jest przykrecona klucz 17 o ile dobrze pamietam.
a potem juz montujesz kierownice robiac wszystko w odwrotnej kolejnosci.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Lublin / W-wa
Wielkie dzięki GP-T1000, mam dokładnie taka kierownice, i takiego opisu zdejmowania szukałem :padam: :padam: :padam:

_________________
Zobacz:

--= moje obecne 523i =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24083

--= moje byÂłe 323 coupe =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=134532#134532


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
Dokładnie tak jak napisał kolega GP :)

Do kierownicy nasadka 17 i na przedłużce zebyc dzwignią grzechotki nie drapał skóry na kierownicy. Kiere zapierasz nogami i odkręcasz. Nie ma sensu przykrecac na hama jak bedziesz zakładał : zrob to mocno ale z wyczuciem.

Co do gałki to tam jest taki metalowy element zeby go wcisnąć w drążek. Dopasuj najpierw gałke delikatnie wsuwając, idealnie prosto i wtedy dopiero mocno wciśnij.

Jak masz kiere 4 ramienną - to masz 2 torxy.
Jak masz 3ramienną m-technik - to masz 3 torxy. Czasem wygodnie troche skrecic kiera zeby do srubek sie dostac. Wazne tylko zeby przy demontazu całości kiera była prosto - idealnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
ditcho napisał(a):
Wielkie dzięki GP-T1000,


nie ma za co
powodzenia, ja sie troche nameczylem bo nie wiedzialem ze kabelek odpina sie od poduchy a nie od tasmy :wstyd:

tylko pamietaj zeby miec kola prosto a przed zdjeciem juz samej kieronicy zeby byla ustaniona prosto, bo slusznie kolega wyzej zaznaczyl ze do odkrecenia torxow mozna skrecic kierownice o 90 stopni i jest wygoniej.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak będziesz zakładał kierę to najpierw przykręć nakrętke palcami, przejedz i na odcinku mało użytkowanym najwyżej przestawisz (lub weź ze sobą klucz), poduche zamontuj na samym końcu (w przeciwnym razie bedziesz jeździł z krzywą kierownicą)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
rorafalki napisał(a):
jak będziesz zakładał kierę to najpierw przykręć nakrętke palcami, przejedz i na odcinku mało użytkowanym najwyżej przestawisz (lub weź ze sobą klucz), poduche zamontuj na samym końcu (w przeciwnym razie bedziesz jeździł z krzywą kierownicą)


zla rada!!!

a co z akumulatrem??!! i swiecaca kontrolka airbag?? nie podlaczaj aku przez zalozeniem i przykreceniem poduszki, a o to czy bedzie prosto kierownica musisz dbac w trackice wymiany i bedzie ok!! ja uwazalem i mam prosto.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja zmieniałem, tak robiłem i AirBag mi się nie zapalił
rób jak chcesz, ale pamiętaj, ze bedziesz się zlościł jak złożysz wszystko i kierownica będzie kryzwo

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Lublin / W-wa
Dzieki za uwagi, jesli chodzi o zdjecie i ponowne zelozenie, to zeby bylo prosto - ktos mi kiedys doradzil nakleic 1 kawalek tasmy izolacyjnej na gorze od kierownicy do kolumny kierownicy (w miejscu gdzie sie stykaja) i pomiedzy nimi przeciac (na prosto ustawionych kolach) a przy ponownym zakladaniu zalozyc tak zeby oba paski przecietej tasmy sie na siebie nakladaly - i powinno byc ok.

_________________
Zobacz:

--= moje obecne 523i =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24083

--= moje byÂłe 323 coupe =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=134532#134532


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 16:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
rorafalki napisał(a):
ja zmieniałem, tak robiłem i AirBag mi się nie zapalił
rób jak chcesz, ale pamiętaj, ze bedziesz się zlościł jak złożysz wszystko i kierownica będzie kryzwo


To bardzo dziwne, bo powinna sie zapalic, w momencie podlaczenia aku bez poduchy. Kazde odlaczenie poduchy powinno byc sygnalizowane i potem ponowne jej "wlaczenie" powinno odbywac sie przez kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 06:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
u mnie tak nie było, u mojego taty w Dodge również nie :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL