BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 16:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
kod immobilizera jest zapisany w epromie

W procesorze :P
Wszystkie marki stosują obsługę immo poprzez procesor i to w nim następuje blokada sterownika.
Niestety w niektórych markach próba odczytu albo nawet zapisu nowej pamięci jest niemożliwa z powodu specjalnej blokady dostępowej do pamięci procesora.
Jest to oczywiście możliwe, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić co nie dla każdego jest pojętne.
Pamieć eprom jest tylko mapą pracy silnika, którą można zmieniać, podmieniać, obrabiać do woli - oczywiście w ramach pewnych granic. :D
Nie ma w niej jednakże nic co pozwalałoby odczytać, zmienić lub wyłączyć obsługę immo.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 16:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
robertbmw napisał(a):
Cytuj:
kod immobilizera jest zapisany w epromie

W procesorze :P
Wszystkie marki stosują obsługę immo poprzez procesor i to w nim następuje blokada sterownika.
Niestety w niektórych markach próba odczytu albo nawet zapisu nowej pamięci jest niemożliwa z powodu specjalnej blokady dostępowej do pamięci procesora.
Jest to oczywiście możliwe, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić co nie dla każdego jest pojętne.
Pamieć eprom jest tylko mapą pracy silnika, którą można zmieniać, podmieniać, obrabiać do woli - oczywiście w ramach pewnych granic. :D
Nie ma w niej jednakże nic co pozwalałoby odczytać, zmienić lub wyłączyć obsługę immo.


Niestety nie prawda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
a moglbym wstawic kompa bez immobilajzera jak mialem teraz kompa z ews zeby to chodzilo???

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 17:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Nie, w ten sposob tego nie przeskoczysz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 18:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Niestety nie prawda


A jednak tak.
Kod zapisany w pamięci eprom jest bardzo łatwy do odczytu i można byłoby tego dokonać chociażby na porównaniu różnic pomiędzy tymi samymi pamięciami (oczywiście nie tuningowanymi) aby wydzielić pewne różne adresy mogące być powiązane z immo. Tego dokonać może każdy, kto ma programator do odczytu zawartości pamięci eprom i jakąś aplikację do obróbki plików bin.
Procesor także posiada pamięć i to właśnie w wsadzie do niego znajduje się kod do immo. Sam fiat zapisuje ten kod w pamięci porocesora i w niektórych jego deaktywacja nie jest problematyczna. Ja akurat utrafiłem na procesor z rodziny hc05 w którym próba dokonania zapisu zakończyła się fiaskiem.
BMW prawdopodobnie zabezpiecza także przed próbą odczytania - możliwość zblokowania procesora po czym można go już tylko wyrzucić. Bez wiedzy na temat odblokowania możliwości odczytu/zapisu można sobie darować.
Jest wielu ludzi chętnych do takowej dezaktywacji immo i sam eprom nie stanowiłby problemu. Oprogramowania do tego także nie są tanie i można sobie na nie pozwolić przy większym zainteresowaniu tą kwestią, ale pod względem prawnym jest to spore ryzyko. Dlatego też nie interesuję się tym pod kątem praktyki.
Mam możliwość programowania pamięci eprom, eeprom i innych wsadów do różnych kości - także i procesorów, ale łamaniem/dezaktywacją immo się nie zajmuję na większą skalę - jedynie dla własnej ciekawości.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 18:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Widzisz Robert, ja sie tym troche zajmuje i wiem jak to dziala. Nie bede tutaj opisywal co i jak bo nie widze takiej potrzeby. Nie bede Cie przekonywal, masz swoje racje... ale niestety nie sprawdza sie one w praktyce.. Jak masz tam jakies auto z EWSem to moge Ci wyslac jakis wsad do niego, nawet podkrecony. Zycze powodzenia jak odpalisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
czyli musze szukac kompa z immo i nie ma innego wyjscia??? powiedzcie gdzie moge takie cos nabyc bo sa rozne kody na co trza zwracac uwage przy kupnie zebym potem tego nie musiał wywalic?????? a jezeli mam kompa z ews to musze wymieniac na kompa z ews bo inaczej nie bedzie chodzilo???? bardzo prosze odp!!!!

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 19:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
EWS, a immobilizer to jedno i to samo. Napisz jaki masz numer komputera - bedzie sie on zaczynal od 0 261 ....
Pozatym ja bym wogole tego komputera nie ruszal, na bank przyczyna bedzie cos innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
narazie nie jestem w stanie podac bo jest w poznaniu o ile tam jest bo elektromechanik tam wysyal zeby sprawdzili jak przyjdzie komp to pojade do niego i spisze nr kompa i napisze na forum hmm to ja juz nie mam pojecia gdzie moze tkwic przyczyna facet by mnie oszukiwal??? jak awaria immo to rzadkosc i mowisz ze komp tez moze byc dobry to cholera wie gdzie szukac jedno mnie zastanwia zabralbym od tego faceta bete ale boje sie ze jak ktos drugi bedzie to podlanczal co on rozgrzebal to bedzie sajgon i pewnie musze gosciowi zapalcic cholera wie za co bo za fri mi nie odda chcociaz nic nie zrobil auto chodzilo palilo dobrze i to stalo sie tak nagle rozruch krecil do konca potem przestala swiecic kontrolka na olej i aku i potem jak juz krecilem nie moglem wogole ja odpalic mialem takie uczucie jakby pradu nie bylo na silnik bo tak swiatla swiecily byl jakis prad

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
witam niestety auto jak nie chodzilo tak nie chodzi zaniedbalem to z jednej strony bo moglem odrazu to na serwis rzucic ale malo czasu i serwis mam bardzo daleko od siebie ale teraz mam juz czas i zajme sie tym nie bede po partaczach jezdzil bo auto juz musze miec przperogramuja mi ten ews i po problemie chce podziekowac robertowibmw ktory mnie naprowadzil bo zebym wczesniej wiedzial ze ta usterke jest w stanie zrobic tylko serwis to bym sie sprezyl dzieki ci robert tak jak mowiles koszty nie sa duze ciekawe ile im zejdzie przperogramowanie ews-a w przyszlym tygodniu zabieram ja na serwis najlepsze jest to ze ten elektronik kazal mi kupic sterownik z ews i kluczykiem bez sprawdzenia i okazalo sie ze to od m42 i moge go sobie wyrzucic ale bede faceta teraz domagal sie o zwrocenie kosztow za jego nie wiedze dobrze ze mi robert powiedziales o tym bo by teraz probowal mnie skolowac dziwne jest to ze facet podstawowej rzeczy nie sprawdzil nr i kazal mi kupic mowie Wam uwazajcie na tych mechaniorow ja juz sie przekonalem na wlasnej skorze serwis to serwis

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL