BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 20:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 21:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 4
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
-Przebieg 240 000
-Benzyna bez gazu

Witam. Szukałem tematów związanych z tą właśnie przyczyną, lecz nie mogę znaleźć odpowiedzi, być możne ze wpisuje złe hasła.

Otóż mam problem z ciepłym silnikiem, a dokładniej z maksymalnymi obrotami, chwilowym szarpaniem przy zmianie biegów i co dziwnego jeszcze zauważyłem.... Nie mam takiej odcinki jak na nie do końca rozgrzanym. Mając na myśli "NIE DO KOŃCA" chodzi mi o to ze jak wskazówka temperatury wyjdzie z niebieskiego pola to odcinkę przy 6.5 tyś. mam taka jaka powinna być, czyli coś pięknego, gdy silnik już się rozgrzeje do tych 90* i na biegu jałowym depnę do podłogi to wskazówka zatrzyma się na 6 tysiącach to będzie tylko wyć. Druga sprawa to ta z maksymalnymi obrotami w czasie jazdy. Gdy jest rozgrzany i zaczyna wkręcać się na 5 tyś, to traci moc, gdy wkładam wyższy bieg to przez chwile przyspiesza ale wolno i dopiero po jakiś 3 sekundach zaczyna znowu śmiało iść. Trzecia sprawa to szarpanie przy zmianie biegów przy spokojnej jeździe czyli 2000-3000 obr . gdy zmieniam bieg to przez chwile mi szarpnie ze 3 razy i jedzie normalnie. Problem dotyczy każdego biegu. Kupiłem nowe świece NGK R1 czyli takie same jak były wcześniej, miały ustawioną przerwę na 0.5 mm więc ustawiłem na 1mm, dalej to samo. może to być przyczyna Kabli W/N ?

Nie wiem czy to normalne więc wolę zasięgnąć waszej rady co i jak. Za odpowiedzi i chęci pomocy bardzo dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 22:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Proponuje zdemontować pokrywę zaworów i zobaczyć w jakim stanie jest wałek rozrządu. Podejrzewam że zaczyna się już kończyć.(wżery na krzywkach) Przerabiałem to w M40 już kilka razy (typowa usterka tego silnika:) )


Pozdrawiam.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 22:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
po pierwsze to NIE WOLNO kręcić silnika do końca kiedy nie jest w pełni rozgrzany

po drugie to masz objawy kończącego się rozrządu (układu wałek, popychacze, dźwigienki). nie klekoczą Ci popychacze zwłaszcza kiedy się rozgrzeje?

nie musi tak być jak napisałem więc warto też podpiąć auto pod kompa - może to Ci coś powie

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 22:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 4
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
No właśnie to mnie dziwiło jak ją kupiłem że gdy dam trochę gazu nawet na rozgrzanym silniku to klekocze jak diesel... Czyli co jest do wymiany ? wałek rozrządu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 23:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
najlepiej cały komplet
wałek
popychacze
dźwigienki
jak chcesz zeby było porządnie to zakładaj Febi

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 08:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
możesz jeszcze zaadopować części z silnia M43

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 M40 Problem z cieplym silnikiem
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 14:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
poszukaj info o gościu z Aleksandrowa łódzkiego. On się zajmuje reanimowaniem rozrządów w m40 ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL