BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dziwne szumy z tyłu samochodu :( co jest grane?
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36 318IS
Kod silnika: M42B18
Witam Ciepło.
Od kilku dni z tyły mego samochodu a jest to 318is zaczeły sie wydobywać dziwne szumy, tak jakby ktoś włączył nadmuch na maxa ;d Jak odpalam autko i stoje w miejscu nic nie szumi jest bezproblemowo, lecz jak tylko rusze zaraz zaczyna szumieć. Bardzo prosze o Pomoc i wskazówki :)
W dodatku z innej beczki dodam, iż mam problem z obrotami. Jak silnik nie jest nagrzany obroty falują mniej wiecej miedzy 500 a 1500, czasem nawet gaśnie :/, lecz jak już silnik sie nagrzeje wszystko chodzi bez zarzutu, i wahania obrotów mijają.

Dziękuje za wszelaką pomoc :P
Pozdrawiam Serdecznie


Ostatnio edytowano 7 sierpnia 2007, 20:32 przez slaveevil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 20:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Mogą to być łożyska w kołach, może to być dyfer, może to być również ocierająca blacha osłonowa o tarczo bęben/bęben. Nie należy także zapominać o możliwości spadnięcia sprężyny trzymającej szczęki......
......powodów więc jest wiele i sprzydałoby siętu kilka wskazówek więcej np.
Czy są różniece w ocieraniu w zależności od prędkości auta, albo podczas skręcania, pokonywania łuków, podczas hamowania lub zwalniania silnikiem itp...

Co do obrotów silnika to sprawdź w pierwszej kolejności sondę lambda i szczelność układu dolotowego powietrza.....

...masz gaz w aucie ??

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36 318IS
Kod silnika: M42B18
Tak posiadam instalacje gazową i to w dodatku zwykła nie zadna sekwencja, co wiecej dużo szukałem na temat obrotów wcześniej i wyczytałem coś o silniczku krokowym. Przegrzebałem wszystko i znaleźć go nie znalazłem :/ lub też nie potrafie go znaleźć ;);d .
Jeśli chodzi o szumy, to zwiekszaja sie im szxybciej jade, a zmiejszaja sie wraz ze zmniejszeniem prędkosći aż do zatrzymania sie gdzie ustepują. Hamowanie lub też zwalnianie silnikiem nie ma wpływu na jakąkolwiek zmiane podczas szumu. Dodatkowo kilka razy przy gwałtownym skręceniu ( kierownica na maxa skrecona) zdarzyło sie usłyszeć lekki stuk, prawie nie słyszalne ale jednak me ucho go wyłapało ;).
..
Miło że tak szybko ktoś poświeca uwagę zwiazaną z mym problemem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 21:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Skoro nie ma innych odgłosów podczas hamowania silnikiem to dyfer będzie OK

Cytuj:
Dodatkowo kilka razy przy gwałtownym skręceniu ( kierownica na maxa skrecona) zdarzyło sie usłyszeć lekki stuk, prawie nie słyszalne ale jednak me ucho go wyłapało


Może to być oberwana tuleja wachacza wzdłużnego mocowana do karoserii przed kołem. Jej oberwanie i przesunięcie wachacza powoduje zmianę zbieżności tylnej osi, a to powodować może huk opon.

Sprawdziłbym to w pierwszej kolejności.
Silniczek krokowy.....mozliwe, ale na ciepłym pracuje dobrze.
Szczelność układu dolotowego powietrza jest istotna, ale i tu również na ciepłym dobrze pracuje. Wiele wskazuje na problem z dawkowaniem na zimnym silniku, kiedy to silnik potrzebuje większej ilości paliwa. Możnaby wymienić filtr paliwa i zastanowić się także nad poprawną wydolnością wtrysków.....to już zależy, czy dużo jeździsz na paliwie. Sprawdź także świece, w jakim są stanie i na jaki kolor są przebarwione.
Sonda lambda o której pisałem, także ma ogromny wpływ na pracę silnika, a wtyczka od sondy w tych modelach lubi być zalewana przez wodę.....dziwne jednak, że i w tym przypadku równo pracuje na rozgrzanym, ale od czegoś trzeba zacząć.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36 318IS
Kod silnika: M42B18
Jutro wjade na kanał i sprawdze te wahacze dobrze, akurat mam możliwosć to postaram sie ją jutro dobrze wykorzystać. Takze spojże na sonde choć nie wiem gdzie dokładnie sie znajduje to poszukam i jutro zdam raport co udało mi sie odkryc i jaką nową wiedze nabrałem na dolegliwosci mojego auta :)
Tylko mam pytanie co jeśłi np:. nie mam silniczka krokowego. Obejzałem zdjecia jakie były tu zamieszcza na ten temat, przeczytałem mnóstwo postów i nie znalazłem go w swoim aucie :( To mnie niepokoiło najbardziej, aż w ten łikend zaczeły sie te szumy.
A co do świec zaraz jak kupiłem auto to wymieniłem na NGK ( kwiecień).

Dzięki za pomoc i dousłyszenia, bo coś czuje że jutro znowu sie odezwe ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
robertbmw napisał(a):
Cytuj:
Dodatkowo kilka razy przy gwałtownym skręceniu ( kierownica na maxa skrecona) zdarzyło sie usłyszeć lekki stuk, prawie nie słyszalne ale jednak me ucho go wyłapało


Może to być oberwana tuleja wachacza wzdłużnego mocowana do karoserii przed kołem. Jej oberwanie i przesunięcie wachacza powoduje zmianę zbieżności tylnej osi, a to powodować może huk opon.


ale chyba jakby tuleja byla oberwana to by dosc glosno walilo na dziurach... tak mi sie wydaje. ja bym podejzewal lozyska, chociaz lozyska tez tak nagle glosno szumiec nie zaczynaja, tylko stopniowo coraz glosniej, chyba ze na dziurze ci sie wysypalo.
jestem ciekaw rozwiazania sprawy, tez mialem dziwne szumy ale okazalo sie ze to oslona tarczy.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2007, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36 318IS
Kod silnika: M42B18
Witam ponownie
I najprawdopodobniej wszystko jasne ;P Po meczocym popołudniu i montowaniu kombinacyjnym by podnieś cały tył ;D doszedłem do tego, iz Łożysko poszło :/ Czuć ponoć jak kręci sie kołem, że nie chodzi do końca płynnie. Ale faktycznie szumy wydobywają sie od strony położenia łożyska i chyba w tym jest problem :)
Nie chce mówic precyzyjnie i odrazu co jest przyczyna gdyż nie jestem fachowcem mechaniki samochodowej. Ze wszystkich mych dociekań i podejścia rozumnego wychodzi na te Łożyska :P

nic.. pozostało wymienic łożysko (juz se wymienie po obu stronach) by nie rozklekotało mi sie całe i na 100 % być pewny tego co pisze :P:D

Pozdrawiam i dzięki za wszystkie rady i solidna pomoc :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2007, 21:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
slaveevil napisał(a):
nic.. pozostało wymienic łożysko (juz se wymienie po obu stronach) by nie rozklekotało mi sie całe i na 100 % być pewny tego co pisze :P:D


hehe czyli wygralem :) z diagnoza ;)

jak wymieniasz to masz racje 2 strony. wiedziec co dolega autku to polowa sukcesu ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36 318IS
Kod silnika: M42B18
:D
Dokładnie ;P Wiedzieć... ;P A dzięki wam sie dowiedziałem ;D
Pozdro i jeszcze raz dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 19:06 
jak to nie beda lozyska..to cholera moze masz zimowe opony...ja mialem pod sytuacje w beemce..ale gdy stwierdzilem ze to nie lozysko i dyfer wymienilem opony i jak reka odjol


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 08:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
ja to bym odczepił sanki :rotfl: bez śniegu to troszke hałasuje :rotfl:


soryy ale nie mogłem się powstrzymać :rotfl:

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL