BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] wahacz przedni ,aluminiowy czy stalowy?????
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 58
Lokalizacja: OSTRÓDA
Moje BMW: e32 730i
Kod silnika: m30
Witam poleciał mi wahacz przedni,lewy,dolny aluminiowy---natomiast kupiłem stalowy lub żeliwny .
nie wiem czy dobrze zrobiłem z kupnem tego żeliwiaka ale dopiero teraz to zauważyłem
jeśli już ktoś się z czymś takim spotkał proszę o podpowiedż
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2007, 13:21 przez robertczapla, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Powinieneś kupić wahacz aluminiowy. Nie jest to bez znaczenia, bowiem wahacz stalowy czy żeliwny jest dużo cięższy i odbije się to na innych pozespołach zawieszenia np. amortyzatorach.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 00:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Teoria jest taka że im mniejsza masa podzespołów nie resorowanych, to mniejsze zużycie elementów zawieszenia. Myślę, że nie ma się co dawać zwariować, patrząc na nasze ekstremalne drogi nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem są wahacze stalowe ja bym takie zamontował. Najważniejsze żeby były one jak najlepszej jakości żeby długo posłużyły.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 07:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 58
Lokalizacja: OSTRÓDA
Moje BMW: e32 730i
Kod silnika: m30
tak naprawdę to nie mam wyjścia bo już go kupiłem dzięki serdeczne
pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
robertczapla, w e32 i w e34 można wybierać jeszcze nawet i w oryginałach co do stopu z jakiego jest zrobiony wahacz i nawet w ASO na polskie drogi polecają stalowe.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 17:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
co do wachaczy to powinny być założone z obu stron takie same tj albo oba aluminiowe albo oba stalowe
pzdr.

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 18:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
marcin004 napisał(a):
bowiem wahacz stalowy czy żeliwny jest dużo cięższy i


w jest E32 około 1 kg roznicy miedzy wahaczem alu a stalowym. Sprawdzone ;)
zatem 2 kg roznicy w aucie wazacym niemal 2 tony to jest nic.

sam mam załozone stalowe dolne teraz i biorąc pod uwage stan naszych dróg , zakładanie 2x albo i wiecej drozszych wahaczy alu uwazam za rozpuste :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 00:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
To jakis bełkot. zapewniam,ze zakładając wieksze tarcze , inne zaciski oraz wieksze koła, zwiekszamy mase nieresorowaną o wiecej niz 1 kg i jakos nikt sie nad tym nie rozwodzi. Natomiast o 1 kg na wahaczu bedą trwały dysputy ;)

Ja jakos po zmianie wahaczy dolnych z alu na stalowe nie odczułem " pogorszenia komfortu jazdy , jak rownież ' trzymania się ' drogi" . :oczami:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 58
Lokalizacja: OSTRÓDA
Moje BMW: e32 730i
Kod silnika: m30
jeszcze raz serdeczne dzięki za pomoc wahacz już zamontowany sprawuje się ok
pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL