BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 13:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 21 marca 2012, 18:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Witam, początkowo miałem problem z falowaniem obrotów i to dosyć znacznym, ale problem załatwiła wymiana łącznika gumowego pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.

Pozostał jeszcze jeden problem - mianowicie często nie schodzi z obrotów. Powiedzmy, że wjeżdżam na parking i wciskam sprzęgło zdejmując nogę z gazu, a obroty zostają na poziomie 1500 - 2000 rpm. Podobnie po odpaleniu - wzrastają do tego poziomu i opadają do około 1000 rpm i tak już pozostaje (nic nie faluje na wolnych).

Silnik był przekładany - wcześniej miałem M43B16 - w pojeździe dawcy nie było tego problemu (sprawdzone osobiście, a nie zapewnienie poprzedniego właściciela), więc postanowiłem przyjrzeć się czy wszystko jest podłączone jak należy.

Znalazłem coś takiego:

Obrazek

Co tam powinno być podłączone i czy może to mieć wpływ na przedstawione objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 21 marca 2012, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
jest to zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa, brakujacy przewód powinien isć do zbiornika podcisnieniowego (taka dość duza czarna puszka obok)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 21 marca 2012, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
ta czarna puszka jest widoczna w gornej części zdjecia jak mnie oczy nie mylą ;)

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 21 marca 2012, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
zgadza się :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 21 marca 2012, 21:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
tam gdzie jest zapiety ten niebieski przewód obok powinien być wystajacy króciec, może jest obłamany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 21 marca 2012, 23:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Dzięki - zobaczę jutro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 22 marca 2012, 18:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Połączyłem te króćce i jest trochę lepiej - mam wrażenie, że szybciej odpala, a obroty po odpaleniu nie rosną tak bardzo i szybciej spadają do określonego poziomu. Jednak dalej pozostaje na obrotach jak to opisałem wcześniej.

Teraz zrobię reset DME i zobaczę czy pomoże.

EDIT: Reset DME nie pomógł.

Zauważyłem następujący objaw - gdy rozkręcę silnik na niskim biegu, a później odpuszczę to do 1500 rpm schodzi normalnie, ale później zachowuje się tak, jakby miał zgasnąć i dostaję dawkę paliwa (wychyla się wskazówka na ekonomizerze, podczas, gdy wcześniej jest na zero) i takie obroty trzymają się cały czas.

Dziwne to jest, bo w poprzednim samochodzie ten sam silnik chodził równo, nic takiego się nie działo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 22 marca 2012, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
sprawdz krokówkę, umyj przepustnice...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 26 marca 2012, 19:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Problemem jest na 90% zasysane lewe powietrze (przy otwartej masce i dodaniu gazu słychać świst zasysanego powietrza) teraz pytanie gdzie to posprawdzać?

Osobiście wiem o:

1. Guma miedzy przepływką a przepustnicą - odpada, wymieniona na nową.
2. Przewód gumowy między pokrywą zaworów, a odmą.
3. Przewód między kolektorem a serwem hamulca.
4. Przewód między przepustnicą, a zaworem odpowietrznika zbiornika paliwa.

Gdzie jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
witam u mnie bylo to samo....na sondzie mialem błedy i ten zawor od odpowietrzania zbiornika bel kabel urwany i zawor disa walniety po zrobieniu disy i usunieciu błedow wszystko jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [M42B18] Wolny króciec a problem z obrotami.
PostNapisane: 12 sierpnia 2012, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
widze ze temat troche stary ale podpisze sie pod tym bo sam mam pewne pytaniaodnosnieodpowietrzenia ukladu,..

w silniku m43 jest inny filtr paliwa niz w n42

n42 ma taki sam filtr jak np m54b30 i ma tam regulacje cisnienia za pomoca przewodu poprowadzonego z rury pomiedzy przeplywka a przepustnica...

moz eto jest twoj prpoblem...

ja mam znowu problem ze wskazaniami poziomu paliwa. raz jest wiecej raz mniej. czasem po przejechaniu jakiegos dystansu na wskazowce jest wiecej paliwa :oczami: :oczami: :oczami: :oczami:

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL