BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z silnikiem .. 3 filmy Pracy Silnika
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 16:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Najpierw zacznę od tego co zrobiłem aby chociaż spróbować wyeliminować problem który posiadam ..

Wymieniłem Potencjometr Przepustnicy
Odróżniłem odmę
Wymieniłem uszczelkę od bagnetu W misce olejowej
Nowe świece
Przeczyściłem styki w czujnikach Walka rozrządu i Walu
Wymieniłem czujnik Temp Silnika (Niebieski) Do Kompa .
Wyczyściłem Silniczek Krokowy
Wyczyściłem Przepustnice
Sprawdziłem Szczelność w Dolocie Powietrza
Wymieniłem Filtr Paliwa
Przeczyściłem każda Masę od Silnika

BMW e36 M50b25 nonVanos


A wiec Po tych Czynnościach Problem Pozostał i polega na tym .. kiedy jest zimny i go Odpalę Obroty Wskoczą czasami na 1500-3000 i spadną do 700 od razu ( Nie wiem czy mam Ssanie ) , A gdy chce Jechać Czuje ze dziwnie reaguje na Pedał Gazu Objaw jest taki ze np rozpędzam auto przy normalnym wciśnięciu gazu i auto tak jakby szarpało .. A gdy nacisnę do końca pedał Auto reaguje gwałtownie i gdy odpuszczę szarpnie tak jakbym nacisną na pedał Hamulca ale gdy złapie Swoja Temp. Pracy jest ok Ale obroty spadną do 500 i minimalnie falują +/- 1-2 mm i słychać ze pracuje nierówno ( Silnik Trzęsie się na wolnych obrotach Widać to Gołym okiem ) .. Ale Auto Ma swoja Moc i gdy ruszę już na ciepłym przyspiesza Znakomicie ..

Kolejną i ost rzecz jaka Zrobiłem Było Podpięcie pod Komp u mechanika .. w Polsce
w Pierwszym Warsztacie Nawet nie moglem Widzieć co i jak robią mi z autem (Dziwne) I powiedziano mi ze sonda zawiesiła się i nie odczytać jej a Przepływomierz miał za niskie napięcie , Oczywiście dostałem wydruk .
Nie wierząc w to co mi pow ( Dlatego bo auto paliło mi 9-10 l ) Pojechałem do Innego Elektryka .

Wpiął się Przy mnie , zeskanował mi auto jakimiś 2 programami i Pokazał co i jak .. Przeplywka sprawna a sonda zawiesiła się na wartości 0.78v . Wymieniłem sondę Bosch ori i problem niby zniknął .. po czym wrócił kiedy przyjechałem znów do hol . I nie wiem w czym dalej problem .
Auto pali w granicach rozsądku miasto 11 trasa czasami nawet 8-10 .

Dołączam 2 filmy nagrane gdy auto jest cieple . na 2 filmie starałem się uchwycić to jak silnik się trzęsie ale nie udało się za bardzo (Nagrywane telefonem )

http://www.youtube.com/watch?v=b5gYcZltrMk&feature=plcp
1 Film
http://www.youtube.com/watch?v=VsaG_akY ... e=youtu.be
2 film

starałem się opisać to dość jasno aby Ktoś mógł mi pomóc bo ja już nie mam Pomysłów .

Z góry dziękuje za Pomoc .


Ostatnio edytowano 15 sierpnia 2012, 18:27 przez owen05, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem ..
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 16:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jesteś pewny, że ten dolot jest szczelny? Jak to sprawdzałeś? Po dojechaniu do Holandii po wymianie sondy podpinałeś jeszcze raz kompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem ..
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 16:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Jak ? Rozebrałem Wszystko silnik krokowy przepływomierz przepustnica gumy itp posprawdzałem dokładnie .. Nie sprawdzałem tylko kolektora i uszczelek pod nim ..

A sondę wymieniłem jeszcze w Będąc w PL i było wszystko ok do czasu przyjazdu do NL . Choć obroty były nadal w przedziale 500-600 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem ..
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 16:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Aa co do sondy to Przed Wymiana w pl musiałem przejechać 1200 km i na tyle km spalił mi 10 l na 100 km przy średniej prędkości 150 km/h i po diagnozie i wymianie w pl spalanie się nie zmieniło .. dalej jest w normie jak na m50b25 a to już moje 3 auto z tym silnikiem .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem ..
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 17:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jest taki sposób na wykrycie nieszczelności w dolocie. Pryskasz po całym dolocie plakiem na uruchomionym silniku, jeżeli jest nieszczelność to plak dostanie się przez nią do silnika i albo wzrosną obroty albo się ustabilizują. Druga sprawa spróbuj odpiąć sondę i zobaczyć jak bez niej silnik pracuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem ..
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 17:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Ok jutro z rana to sprawdzę i dam znać co i jak .. a Po odpięciu tej sondy jak powinien się zachowywać ?
Z tego co wiem i widziałem jednym parskał dużo palił ciężko wkręcał się na obroty nie miał mocy .. o to chodzi ?
Tylko dziwi mnie to dlaczego nie miałem wcześniej dużego spalania itp .. gdy sonda była walnięta ..


Przed chwilką Nagrałem filmik Jak pracuje na zimnym .. Moim zdaniem tak jakbym dodatkowo nie miał ssania ..

http://www.youtube.com/watch?v=g0sXUwzF ... e=youtu.be


Dodam ze od kiedy mam auto na zimnym silniku kiedy odpalam czuć zapach benzyny . Wycieków brak .


Ostatnio edytowano 16 sierpnia 2012, 08:30 przez owen05, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem .. 3 filmy Pracy Silnika
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 07:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Dziś pojeździłem troszkę nasłuchując pracy i ten problem na zimnym objawia się jakby np był brak paliwa heh .. ii tak sobie myślę że może zanim dojdzie do tej temp pracy silnik to nie grzeje grzałka od sondy i dlatego tak się dzieje ? możliwe jest to ? jest dużo postów o tej grzałce ale nie znalazłem posta w którym jest opisane co się dzieje wtedy z silnikiem ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem .. 3 filmy Pracy Silnika
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 18:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Z mojej wiedzi wynika, że grzałka w sondzie jest po to, aby zagrzać sondę do temperatury pracy, jak sonda ma niesprawną grzałkę to po prostu tak jak by była wyłączona/ uszkodzona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem .. 3 filmy Pracy Silnika
PostNapisane: 17 sierpnia 2012, 07:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
ok Ja to rozumiem ale czy bd podobne objawy do takich jakie ja mam ? Sprawdzałem szczelność dolotu wszędzie gdzie się dało .. i jest szczelnie . Aa jest coś co odpowiada za złe napięcie na zapłonie i podawaniu napięcia na cewki świece ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL