BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 24 września 2011, 20:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Mam pytanie do osob ktore robily remont, ile po remoncie moze jeszcze czuc olejem z tlumika? Slilnik to M52B28 Wymienilem pierscienie, panewki, glowica ma wszystkie prowadnice nowe, frezowane gniazda, toczone zawory, uszczelniacze trzonkow zaworow, i zrobilem na nim dopiero 100km Czy to normalne ze wypala sie z tlumika olej lub pierscienie sie musza dotrzec ??? Troche mnie zaczyna to martwic :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 01:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Kontroluj stan oleju, ale ja bym dal silnikowi 1000km na dotarcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 10:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Oleju ubylo napewno, jeszcze nie wiem ile bo kupie w poniedzialek i doleje :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Jedyne miejsce w którym spala sie olej to silnik, do tłumika olej nie dociera,
chyba że w postaci spalin z silnika.
Po włożeniu nowych pierścieni i remoncie głowicy, wszystko powinno być
szczelne i silnik nie powinien tracić więcej oleju. Gdyby pierścienie miały się docierać,
długo byś na nich nie pojeździł.
Poza tym - wymiana pierścieni to nie remont tylko naprawa,
remont to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków z pieścieniami do nowego wymiaru.
Dym ze spalonego oleju ma kolor jasnoszary i zapach zbliżony do palonej gumy,
jeśli taki ślad ciągle zostawia to auto, to znak że ten remont nie był zrobiony jak należy.
A jeśli jeszcze po tak małym przebiegu możesz zauważyć różnicę w poziomie
oleju w silniku, to już napewno masz problem.

Juz myślałem że nikt nie remontuje tych siników, bo używek jest wokół tysiące
i zawsze można wybrać jakiś z E46 w dobrym stanie
a taki na 99% będzie lepszy niż remontowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 20:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Juz kupilem jedem uzywany, z automatu igielke i zaczal po miesiacu brac olej... wolalem zrobic ten niz kupic nastepny ktory rok stal w krzakach :) Wymienial ktos pierscionki, musza sie ulozyc jakos czy po wymianie powinno byc odrazu dobrze???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 20:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
pawel24 napisał(a):
Juz kupilem jedem uzywany, z automatu igielke i zaczal po miesiacu brac olej... wolalem zrobic ten niz kupic nastepny ktory rok stal w krzakach :) Wymienial ktos pierscionki, musza sie ulozyc jakos czy po wymianie powinno byc odrazu dobrze???

No tak.
Ja trochę inaczej na to patrzę, bo potrafiłbym na 99% sprawdzić czy silnik jest wyjechany, czy nie.
A wybór jest tak wielki, że dzis jeszcze trudno nie znaleźć sprawnego egzemplarza.
Szkoda czasu na gadanie, najlepiej sprawdź kompresję
- standardowo i z próbą olejową,
jeśli po wlaniu pięćdziesiątki oleju kompresja będzie znacząco wyższa,
to znaczy że pierścienie jednak nie trzymają i ten remont możesz między bajki włożyć.
Tylko nie rób tego tam gdzie "remont"...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 20:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Z tym "druciarstwem" przy remoncie na zasadzie że tłoki nad wymiar i honowanie to bym odpuścił dywagacje bo nie każdego stać iść do ASO po tłoki za ~600zł sztuka. Pomijając fakt że takie coś w M52 z nicasylem nie przejdzie chyba że zatulejować blok...

Jeżeli silnik ma owalizację cylindrów w dopuszczalnej normie oraz widoczne ślady honowania ,a owalizacja tłoków również jest w porzadku to wymiana samych pierścieni jest jak najbardziej OK.

Jeżeli auto po remoncie nadal żłopie olej to warto by zerknąć na pierścionki. Bywały często akcje że nowe pękały. Jeżeli nie to może nicasyl na gładziach cylindrów jest za mocno podjechany i nowe pierścienie tu nic nie dadzą. Lub po prostu błąd w sztuce...


ps.po wlaniu 50ml oleju do cylindra to można co najwyżej popsuć silnik. ;] Starczy strzykawka nieduża...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 25 września 2011, 22:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Zgadzam się Grzesiek, nie mam miary w oczach, ważne żeby oleju wystarczyło do ewentualnego uszczelnienia tłoka.
Dzisiaj dla mnie każde grzebanie w silniku które w kosztach sięga wartości używanego mija sie z celem,
a ostatni remont silnika robiłem przed ponad dwudziestoma laty, kiedy byłem piękny i młody, i chciało mi się w to bawić a ceny używanych wielokrotnie przekraczały koszt naprawy.
Dzisiaj części do aut albo auta na części leżą w każdej stodole...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 26 września 2011, 22:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
No tak Mariusz, ja ten silnik kupilem z jezdzacego angola i jak bylem go ogladac to nawet nim jezdzilem i bylo wszystko super, nawet po swapie jakis czas bylo dobrze. Problem polegal chyba na tym ze ten anglik stal pewnie dlugi czas zanim ktos sie nim zainteresowal... uszczelniacze trzonkow to pekaly jak je sciskalem. Zrobie ok 1000km i zobaczymy co bedzie, jesli dalej bedzie wciagal olej to zrobie tak jak radzicie z proba olejowa, mam nadzieje jednak ze pierscienie sie uloza ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 27 września 2011, 17:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Szkoda że nie sprawdziłeś kompresji przed kupnem silnika - to podstawa.
Osobiście, uszczelniłbym te zawory a nie bawił się w wymianę panewek, pierścieni i remont głowicy.
Olej dostaje się do cylindra za sprawą nieszczelnych zaworów albo pękniętych pierścieni
- kiedy sprawdzisz kompresję będzie wiadomo. Nie ma na co czekać, to kilkanaście minut pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Po remoncie czuc dalej olejem
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 73
Lokalizacja: Mielec
Kod silnika: M52B25
I jak tam Kolego? dalej bierze Ci olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL