BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E39 528i
Kod silnika: M52b28
Nie dogadalimy sie ;)

W takim razie masz rację czujnik można wykluczyć.

_________________
///BMW-BE MY WOMEN///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
Waszym zdaniem może to być wina wtryskiwacza-y ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 14:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to nie jest wina wtryskiwaczy,owszem one zalewają,ale jest to spowodowane błędnymi wskazaniami czujników
coś wspomniałeś że był błąd podgrzewania sondy?
na trzech cylindrach gdzie wypełnienie pokazuje 0 to jest OK
coś się dzieje na trzech pozostałych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
Błąd grzałki sondy był, ale to raczej bez znaczenia, trzymałem długo na obrotach, więc sondy były rozgrzane i nadal było to samo.

Fuel trim limit Bank 1

Error frequency 9
Logistic counter 40

engine speed 2368rpm
engine temp 64
oxygen sensor heater 62
oxygen sensor voltage 1 4.90 volt

short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
error present
sporadic error

Fuel trim limit Bank 2

Error frequency 110
Logistic counter 40

engine speed 896rpm
engine temp 91
oxygen sensor heater 67
oxygen sensor voltage 2 0.43

short circuit to ground
emission related malfunction
defect code stored after filtering
error present
sporadic error

Oprócz tego cały czas wywala dwa błędy które są bez znaczenia:

muffler flap
ews code (dwa-interface) not present or signal failure

Wskazania sond na wolnych cały czas 4.9v


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 16:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czy masz gaz w aucie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
nie ma, wcześniej był komp że ściągniętymi sondami i zalewało go tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 16:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie to sprawa z sondami
jakieś dziwne napięcia tam występują
napisz do kolegi Toudi z naszego forum
i pokaż mu te dwa błedy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 6 maja 2011, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Z tego co pamiętam to sondy powinny również skakać i na wolnych obrotach. Zakres wahań jest mniejszy ale nie ma tak żeby w ogóle stały w miejscu.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 7 maja 2011, 06:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Marko84s napisał(a):
Z tego co pamiętam to sondy powinny również skakać i na wolnych obrotach. Zakres wahań jest mniejszy ale nie ma tak żeby w ogóle stały w miejscu.

tak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 7 maja 2011, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
Do użytkownika Toudi jeszcze nie pisałem.

Na wolnych sondy pokazują 4.7-4.9 V czyli w przypadku tych sond że jest bardzo ubogo( nie wiedziałem o tym) z tego wynika że go nie zalewa a wręcz przeciwnie jest ubogo.

Dziwna sprawa, gdy odłączę przepływkę sondy ładnie pracują na wolnych, wszystko jest idealnie w trakcie jazdy również, dobrze się zbiera i schodzi z obrotów.
Jak podłącze przeplywkę na wolnych sondy nie chodzą, z obrotów w trakcie jazdy schodzi za nisko i czasem gaśnie.

Przepływka dobra sprawdzałem na dwóch sprawnych.

Fuel trim limit Bank 1

Error frequency 2
Logistic counter 40

engine speed 672rpm
engine temp 89
oxygen sensor heater 75
oxygen sensor voltage 1 4.89 volt

short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
error present
sporadic error

Fuel trim limit Bank 2

Error frequency 2
Logistic counter 40

engine speed 672rpm
engine temp 89
oxygen sensor heater 75
oxygen sensor voltage 1 4.84 volt

short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
error present
sporadic error

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 16:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
no i nikt nie odpowiedzial? :kwasny: mam podobny problem. mam zaczynac nowy temat? chyba troche bez sensu.?
u mnie engine roughness na 6 garze wynosi ponad 6000, a na reszcie jest po 0. tez mam grzalke zwalona na sondzie. poza tym na przewodzie sygnalowym do 6 cewki mam wartosc 9,5V, a na reszcie jest po 0,5. tylko problem w tym, ze czasami nie pracuje na jeden gar, a czasami pracuje. a kiedy juz pracuje i stoje na swiatlach np, to po chwili obroty spadaja odrobine i silnikiem znowu telepie.

jak moge sprawdzic czy wtrysk leje? przeplywke odpinalem na pracujacym silniku i byla chwilowa reakcja, wiec jest ok. co wiecej moge sprawdzic? cewka zamieniona i dalej nie ma reakcji na 6 garze. swiece maja ze 2500km, tak samo fajki. jakies podpowiedzi?

z góry dziekuje.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 16:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wyciągnąć wtrysk i sprawdzić. To zupełnie inna sytuacja niż u kolegi wyżej z padniętą przepływką. Jeszcze pozostaje kwestia czy zawory są zdrowe, ja taki objaw miałem przy trafionej szklance.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
aa, czyli u Ciebie kompresja byla niska na tym cylindrze, tak?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 22:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Pewnie tak, tylko że jak to się dzieje czasem to z pomiaru może nic nie wyjść. Zacznij od sprawdzenia wtryskiwacza.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: S52B32
czy wy nie widzicie że kolega od 323 ma zwarcie do plusa jak wół jest napisane "short circuit to batt+ " tu bym szukał.

_________________
Pozdrawiam Jacek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jaco Plo napisał(a):
czy wy nie widzicie że kolega od 323 ma zwarcie do plusa jak wół jest napisane "short circuit to batt+ " tu bym szukał.


INPA sobie, życie sobie.

Nie dalej jak dwa dni temu diagnozowałem kolegi 328i. Objawy dokładnie takie same, jedna sonda stoi w miejscu, korekcje wymaksowane na jednej sekcji, roughness na cylindrach 1-3 jak oszalałe i błąd "short circuit to batt+". Dał był sobie rękę uciąć że to poprostu padnięta sonda albo wiązka sondy. I co? I już bym tej ręki nie miał.

Zrobiliśmy tak jak od razu mówił Toudi, zmieniliśmy przepływkę i objawy ustąpiły, błędów 0, sondy i korekcje pracują jak złoto. Polecam jednak słuchać praktyków a nie teoretyków ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PoznaĂą
Odświeżam temat!
Mam bardzo podobny problem i widzę ze kolega przestał się udzielać czyli pewnie znalazł rozwiaązanie.
Czy ktoś może pomoc w tym temacie?
Dodam tylko że zauważyłem iż nierówna praca na jalowym zmniejsza się gdy wyłącze elektronikę typu radio czy światła.
Ponadto zauważyłem jeszcze ze czujnik temp nieraz pokazuje ok a nieraz leży na minimum
Nawiew auta też sporadycznie nie chce działa na żadnym biegu
:zdziwko:

leiberlbn napisał(a):
Witam Kolegów
Prosząc Was o pomoc i sugestie w kwestii mojego problemu opisuje temat:

Problem polega na nierównej pracy silnika na biegu jałowym oraz efekcie" zmulenia" w zakresie obrotów ~0.8 ~2.5 obr/min podczas przyspieszania.
Ponadto zwiększone zużycie paliwa do poziomu około 15-16L przy spokojnej jeździe.

Co udało się ustalić i wykluczyć:
-kwestie zasilania paliwatu
-cewki, świece, czapka świecy
-wszystko wskazuje na zbyt bogatą mieszankę i zalewanie pierwsze cylindra licząc od ściany grodziowej.
-po podłączeniu urządzenia diagnostycznego serwisowego BMW : błąd tylnej sondy lambda (odczyt -1,1V ujemny volt)
-po wymianie sondy na inną sprawną również odczyt ujemny (-1,1)V~(-1,4)V

Panowie gdzie i jak szukać usterki .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 28 września 2012, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: BMW
Podłącze się pod temat. Tak wyglądają na tą chwilę korekty wtrysków w moim silniku:


Obrazek


A więc jak widać, są po prostu zjeb... :/ Przed zrobieniem powyższego pomiaru cewki, jak i wtryskiwacze były zamienione miejscami, nie wywołało to jednak żadnej zmiany w korekcji względem wcześniejszych pomiarów. Świece są dobre, kompresja na cylindrach po około 15, jedynie na pierwszym w okolicach 14. Została również wyjęta listwa wtryskiwaczy i okazało się, że wtryskiwacz na pierwszym cylindrze, podczas kręcenia rozrusznikiem w ogóle nie podawał paliwa! Auto do tego czasu było podłączane pod komputer przynajmniej 2 razy i korekta wtrysku na pierwszym cylindrze była zerowa, tak jakby nic tam się nie działo :zdziwko: Wtryskiwacz został wymieniony, jednak przyniosło to tylko nieznaczną poprawę. Silnik drży, czuć wibracje na podłodze i na pedałach! To pozostałe zrzuty ekranu z diagnozy komputerowej:


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 323ti m52 rok 1997 problem z nierówną pracą silnika
PostNapisane: 28 września 2012, 23:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Korekcje wtrysku masz dobre takie odchyłki są praktycznie w każdym sprawdzanym przeze mnie BMW. Jeśli sondy nie widzą odchyłki w pomiarach to nie szukaj przyczyny w mieszance paliwo powietrze. Raczej obstawiam jakąś usterkę mechaniczną Vanosa która może powodować zakłócenia w pracy silnika. E46 ma na tyle zaawansowany komputer że praktycznie nie zdarza się żeby mu umknęła usterka. Szukał bym w mechanice.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL