BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wpada w Wibracje Podczas Jazdy od 90km/h
PostNapisane: 12 lipca 2007, 19:49 
Jestem , nowy, proszę o wyrozumiałość...
Przeczytałem WSZYSTKIE Posty związane z wibracjami i z przykrością stwierdzam, że po zastosowaniu się do poniższych zaleceń, auto nadal się trzęsie. A zrobiłem:
- wymiana kół (felg i opon) również z innej takiej samej BMW (dokładnie 4 kpl. felg i 5 kpl. opon :)) Wszystkie Pasowały idealnie na piastę (72,5mm)
Teraz mam 15-stki na oponach 195/65, które najlepiej się toczyły (IDEALNIe, reszta kół zreszta też) i jest trochę lepiej w porównaniu do innych
Wyważane po kilka RAZY KAŻDY KOMPLET
- wymiana tarcz, również z innej BM-ki
- wymiana całej zwrotnicy po stronie, gdzie auto miało przygodę z krawężnikiem (podobno blokadą parkingową, nie wiem , sprowadziłem auto)
- wymiana wahacza przwego ze sworzniem, sworzeń miał luz - z luzem mniej biło (!)
- wymiana wspornika drążków kierowniczych
Cała reszta zawieszenia ok na 3 szarpakach i u 3 "łomiarzy"
Wał nie ma bicia, podpierałem auto na koziołkach pod wahacze i zero wibracji
klocki nie ocierają o tarcze, wszystkie felgi po trasie jednakowo letnie

Auto miało wymieniane amortyzatory w Niemczech jakoś niedawno, może tam coś spaprali??
Bicie jest podczas przyspieszania dokładnie takie jak od krzywych kól, a przy hamowaniu tak jakby były krzywe tarcze (wibracje nasilają się) z tym że pedał hamulca nie pulsuje!
Cała kasta, a najbardziej przód chodzi lewo prawo, ale auto jedzie prosto, kierownice czasem wyrywa z rąk...
Już nie truje, sprezentuje ładne alusy temu, kto wyleczy mi auto!!


Ostatnio edytowano 13 lipca 2007, 09:52 przez robbynaish33, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2007, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
a ktoras piasta nie ma bicia?
sprawdz przyzadem zegarowym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2007, 21:31 
wiesz co, mam to samo w 520d, sprzedaje chyba ta padaczke i kupie sobie S320 CDI. Zrob tez tak, mialem juz 4 beemki i zadna nie jest warta tej jakosci jaka sie jej przypisuje, wiem bo pracowalem w BME Werk MĂźnchen przez 3 lata i wiem co tam sie wyprawia. Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2007, 23:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Miałem identyczne objawy. Wymieniłem od razu 4 wahacze na nowe i jak ręką odjał. Wymienianie po 1 wahaczu mija sie z celem bo nigdy nie wiadomo, ktory jest bardziej zuzyty , zwłaszcza jesli chodzi o górne.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 19:06 
mszarzyns napisał(a):
a ktoras piasta nie ma bicia?
sprawdz przyzadem zegarowym

wymieniłem prawa przednią, tam gdzie niby dostał strzał, potem sprawdziłem wszystkie i na czujniku bicia nie ma...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 19:09 
Frank napisał(a):
Miałem identyczne objawy. Wymieniłem od razu 4 wahacze na nowe i jak ręką odjał. Wymienianie po 1 wahaczu mija sie z celem bo nigdy nie wiadomo, ktory jest bardziej zuzyty , zwłaszcza jesli chodzi o górne.

Wymieniłem tylko jeden wahacz, ten, który miał luz na sworzniu, ( górny? - ten wygięty co omija drażek) pozostałe sa ok, bo sprawdzane na szarpakach i łomem przez kilka osób.
założę tak czy siak wahacze od innej bmki gdzie nic nie bije, ale wydaje mi się, że gdyby miały chociaż małe luzy, to by coś stukało...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 21:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
A nie łatwiej, taniej i lepiej było by wymienić tuleje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DOLNOSLASKIE
witam miałem kiedyś to samo w e 34 wyrywało mi stery z ręki przy ok 80-90 km /h i miałem krzywego mcpersona w okolicy piasty kolo było za bardzo pochylone i dlatego telepotało sterem :super:

_________________
DODGE-72


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 12:38 
dodge-72 napisał(a):
witam miałem kiedyś to samo w e 34 wyrywało mi stery z ręki przy ok 80-90 km /h i miałem krzywego mcpersona w okolicy piasty kolo było za bardzo pochylone i dlatego telepotało sterem :super:

Ok, ale wyszło by to chyba na pomiarach geometrii, zbieżności i innych, które robiłem?
Mogło się tak stac, że od strzału w kraweżnik wygiął się mcpherson... a nasilało się u ciebie przy hamowaniu??
U mnie telepie od 90 do końca, ale najgorzej do 130, póżniej coraz mniej...
dzięki, pozdr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DOLNOSLASKIE
witam napewno od krawężnika ja wpadłem w dziure zmiez odległość między oponą a mcpersonem od wewnetrznej strony na wysokości kielicha od sprężyny przedniej zaraz na spawach tego kielicha i porównaj obie strony czy są takie same odległości i która odległość będzie mniejsza to ta strona jest krzywa pozdrawiam :)

_________________
DODGE-72


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
wachacze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: W-wa
Witajcie

Ja w E38 wymieniłem - drążek środkowy - choć 3 mechaników mówiłe , że jest ok ;) i tylko stracę kasę - - - - no i pomogło


Pozdrowienia :D
Mario

_________________
BĂŞdziesz MojÂą WybrankÂą
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 11:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Powiem tak, łomem i na szarpakach to Ty luzu na wahaczach nie sprawdzisz. Byłem na 5 stacjach diagnostycznych i chyba w 4 zwyklych warsztatach mechanicznych, spędzono godziny na moim zawiasem i nikt nic nie znalazł.

Wkurzyłem sie i wymieniłem 80% przedniego zawieszenia, oprócz amorków i chyba jakiejś końcowki. I co ? Dalej czuje że minimalnie bije, każdy mówi że to już urojone ale ja wiem że bije :) I nie mam pomysłu tak więc sprzedaje bo nie będe wkładał znów tysięcy na zawieszenie... i na mechaników... bezsens

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 11:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Sprawdź tylne łaczniki stabilizatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Miałem kiedyś podobny problem i po wymianie przednich górnych wahaczy problem zniknął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: witajcie
PostNapisane: 7 września 2007, 09:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Wawa
Miałem ten sam problem u siebie, po wymianie wahaczy i drążka środkowego wszystko jest ok, ale byłem u trzech mechaników, aż znalazłem konkretny warsztat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2007, 11:13 
też się dopiszę..

wachacze


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Stalowa Wola
przyczyna telepania kierownicy moga tez byc felgi. mam piatke e34 i zalozylem do niej felgi od modelu e39. otwor w feldze byl minimalnie wiekszy niz piasta. zalozylem pierscienie centrujace i wszystko jest ok. teraz juz nic nie telepie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 264
Lokalizacja: Kielce- Huntingdon
U mnie kończy się sworzeń opisywali że takie będę miał objawy i są a tuleje po wymianie i zmiany nie widać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL