kolego mógł Ci paść rezystor od wiatraka klimy (częsta przypadłość, przynajmniej kilka tematów na forum już było) albo się zatrzeć
jak sprawdzić czy rezystor padł?ded napisał(a):
Do brazowego dajesz - a plusem sprawdzasz kazdy pozostaly pin. Jesli na ktorymkolwiek wystartuje to oporniki do zmiany. W razie czego pisz pw, pomoge.
w e36 wentylator powinien chodzić na pierwszym biegu od razu po włączeniu, a jak potrzeba jest bardziej schłodzić to włącza się bieg drugi. Przynajmniej tak powinno być
podjedź gdzieś, gdzie serwisują klimę i niech sprawcą czy układ trzyma ciśnienie, jak nie to Ci znajdą przyczynę czyli jakąś nieszczelność i będziesz wiedział co i jak.
info z innego tematuparetos napisał(a):
Pewna uwaga. Otóż przez pewien czas nie pracował mi wentylator klimy. Aby nie męczyć się z dobieraniem się do niego, dostałem się do wiązki przewodów tuż obok lewej lampy. Po podłączeniu tam napięcia okazało się, że wentylator działa zarówno na 1 biegu jak i na drugim. Potem zacząłem analizować przekaźniki. Po schemacie doszedłem, że dwa żółte posiadają wbudowane zwykłe diody prostownicze - okazały się one spalone. Nowe diody wlutowałem na zewnątrz, od spodu przekaźnika, tj. do jego nóżek. I teraz wentylator działa - wszystko ok! Jeszcze tylko nabić klimę pozostało. Pozdrawiam
co prawda opis dotyczy e39 ale z przed 98 więc powinno być to samo jak masz klimę ori
marcellchen napisał(a):
warunek konieczny to odpowiednia ilosc czynnika by moc wytworzyc cisnienie odpowiednie.
1 bieg - warunek konieczny to sprawny reztystor tego biegu, bezpieczniki 7 i 22, przekaznik K21
http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EK21A.htm, oraz temperatura zewnetrzna +10°C, wylaczy sia sam gdy temperatura zewnetrzna spadnie do +8C, Pierwszy bieg jest rowniez zalaczany gdy temperatura plynu w chlodnicy przy czujniku osiagnie 91°C
2 bieg - warunek konieczny to sprawny rezystor drugiego biegu, bezpieczniki 20 i 22, przekaznik K22.
http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EK22A.htm Drugi bieg nie jest sterowany sterownikiem klimy - nie ma nic z klima wspolnego, zalacza sie rowniez gdy temperatura plynu w chodnicy przy czujniku osiagnie 99°C
3 bieg - warunek konieczny to bezpiecznik 20 w skrzynce bezpiecznikow w schowku, 105 z tylu auta po prawej stronie
http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EF105A.htm i 75 pod schowkiem
http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EF75A.htm oraz przekaznik K201
http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EK201A.htmJest jeszcze masa wentylatora jest brana z tej zlaczki X166
http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EX1106A.htmJezeli chcesz sprawdzic, czy wiatrak wogole zalaczy sie to wlacz klime, gruba rekawica na reke i przytrzymujesz visco - cisnienie w ukladzie klimy szybko skoczy i zalaczy sie 3 bieg.