BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] silnik grzeje sie na wolnych obrotach 520i 12V 1990r
PostNapisane: 14 października 2007, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PoznaĂą
Pomóżcie!!
mam problem z przegrzewaniem się silnika na wolnych obrotach. z postów które przeczytałem wskazówka powinna być centralnie na środku ( z małymi odchyleniami). u mnie podczas jazdy jest ona na lewej kresce natomiast podczas postoju w korku sukcesywnie przemieszcza sie ona ku czerwonemu polu. gdy przygazuję trochę do jakiś 3500/4000 obrotów wskazówka wraca na środek i potem znowu temp rośnie dopóki znów nie przygazuję. zauważyłem tez ubytek płynu chłodzącego. z początku gdy go uzupełniłem to przez jakiś czas silnik sie nie grzał ale potem to już nie pomagało. zdecydowałem się oddać moje autko do mechanika - mechanik stwierdził że visco wentylatora jest walnięte i ze trzeba wymienić. wymieniłem visco. na dwa dni miałem spokój. potem znowu zaczął się grzać (te same objawy - przygazowanie eliminuje wzrost temp). wczoraj dolałem mu pół litra płynu oraz zmieniłem olej. przejechałem nim jakie 40 km. właśnie sprawdziłem jak to wygląda. wygląda to tak ze płynu ubyło sporo bo lustro płynu znajduje sie na dnie zbiorniczka a było jakoś w 2/3. oleju jest jakby zbyt dużo. a po dopaleniu i odczekaniu trochę pojawił sie siwy dym z rury i zaczęło z niej pryskać wodą albo czymś. Coś mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą ale nie jestem pewien. auto nie straciło na mocy. Auto wyposażone jest w nową zwykłą (2 mies.) instalację gazową. Istnieje możliwość że płyn przedostaje sie przez parownik? Auto pali 18 L/100 gazu, regulacja nic nie dała. Co o tym sądzicie?? Będę wdzięczny za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 14:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Witam
Moze byc ze masz walnieta menbrame w parowniku lub jesli to nie pomoze to uszczelka lub głowica Jak by co mam nowa uszczelke GOETZE i głowice sprawną z zaworami wymontowana z silnika auta przeznaczonego do rozbiórki. Jak ktos potrzebuje mam tez inne czesci.

[ Dodano: 14 Październik 2007, 15:40 ]
Witam
Moze byc ze masz walnieta menbrame w parowniku lub jesli to nie pomoze to uszczelka lub głowica Jak by co mam nowa uszczelke GOETZE i głowice sprawną z zaworami wymontowana z silnika auta przeznaczonego do rozbiórki. Jak ktos potrzebuje mam tez inne czesci. A i wymien termostat na nowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 14:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ComTom, jakim cudem płyn może się przedostawać przez parownik :szok: , to by był precedens , chyba że jest parownik pęknięty ,ale to itak by było dziwne ,
dirty_madafaka, Poszukaj jakiejś drobnej nieszczelności która się uaktywnia dopiero przy wyższych obrotach ze względu na wyższe ciśnienie płynu.
Pęknięcie głowicy to raczej ostateczność ,a to że paruje z wydechu to poprostu taka pora roku ,że robi się kondensacja.
Niewiem ile w tym prawdy ,ale możliwe że pompa wody może już mieć skorodowany wirnik przez co zmniejszyła się wydajnośc i co za tym idzie dopiero przy wyższych obrotach płyn jest pompowany szybciej.
ale pierwsze bym uzupełnił płyn i dokładnie odpowietrzył ,a potem prubował lokalizować wyciek powyżej 3000rpm

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 14 października 2007, 18:46 przez mcgiver, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 17:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
zobacz na pompe wody, malo wydajna wg mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 13:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Jest mozliwe wlasnie jak mowiles byl uszkodzony parowniok czesc metalowa woda tez mi sie traciła ale to było w starej e30 i odparownik od nowosci nie dzialal jak ma Dziewne bo to było BRC Hurtownik tez mowił ze nigdy sie nie zdarzyło a jednak.

Do kolegi któremu podnosi sie temperatura dalej bende obstawal przy swoim masz uwalony termostat nie otwiera sie jak przy niskich obrotach silnika ale jak juz dodasz gazu pompa wody wytwarza wieksze cisnienie i jest obieg sprawdz a raczej wymien bo nie jest az taki drogi. PZDR fanów marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PoznaĂą
no witam kolegów,
dziś rano uruchomiłem moje autko i pokusiłem się na wyjazd do pracy, no i lipa przejechałem kilka kilosów, autko sie zaczęło przegrzewać i dalej pojechałem już 12 cylindrowcem czyli autobusem hehe.
no ale po pracy umówiłem sie z mechanikiem no i trzeba było jakoś do niego dotrzeć, a wiec ruszyłem w drogę znowu po kilku kilosach zaczął sie przegrzewać to sie zatrzymałem i zacząłem dumać, no i zadałem sobie pytanie: a jakby sprobować go odpowietrzyć? tak tez zrobiłem, odkręciłem śrubkę na chłodnicy i wyleciała para, dolałem płynu, powtórzyłem i poleciał już płyn. wsiadłem i pojechałem do mechanika i wszystko okej. Teraz najważniejsze pytanie: jak on się zapowietrzył? a) po zamontowaniu gazu? b) dolewałem kiepskiego płynu i odparował? c) nieszczelność na uszczelce? (ale nie kopci i olej jest w porządku, brak utraty mocy) pomysł mam taki: pojeżdżę trochę na benzynie a potem poobserwuję go na gazie jak na gazie zacznie sie to samo to znaczy ze coś z parownikiem jest nie tak. a jak juz na benzynie to nie wiem. co wy na to? nie jestem super mechanikiem i dla mnie to zagadka.
pozdrawiam

[ Dodano: 25 Październik 2007, 21:03 ]
witam
dziś okazało się, że w oleju jest płyn chłodzący, a po blok silnika jest cały mokry. a więc uszczelka albo pęknięta głowica. tak czy owak juz wiadomo co jest nie haj hitla.

pozdrawiam serdecznie
madafaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL