Witam Szczawnicę

Byłeś na miejscowym festynie 19 sierpnia, kiedy to grali BlackSeven ????
Co do części.....wiele tego nie ma, ale że nic, tego też nie można powiedzieć.
Wahacze:
Zewnętrzne sworznie lecą dość szybko. Są one osadzone na gumie tłumiące drgania koła podczas jazdy i często w tej gumie się obrywają (przy czym sam sworzeń jest jeszcze dobry)....kwalifikuje to jednak sworznia do wymiany.
Wewnętrzne sworznie są trwałe i rzadko się je wymienia co jednak nie oznacza, że kiedyś i na nie przychodzi kres.
Tuleja gumowa.....znajduje się na tylniej części wahacza w jarzmie, który przykręcany jest do podłużnicy. Tuleja ta amortyzuje uderzenia koła napotykającego przeszkody drogowe, czyli wszystkie twory powodujące ruch koła przód/tył. Zalecam wymianę tych tuleji....drogie nie są.
Występują dwa wahacze (prawy i lewy) z osadzonym pojedyńczo sworzniem zewnętrznym, sworzniem wewnętrznym i tuleją . Wszystkie elementy wchodzące w skład wahacza są identyczne (brak podziału lewa, prawa strona).
Układ kierowniczy:
Drążek kierowniczy składa się z drążka wewnętrznego (przegub kulisty lub inaczej jabłuszka albo stawonóg

) i końcówki kierowniczej (gałki).
Najczęściej lecą wewnętrzne drążki i są trudniejsze do zdiagnozowania luzu na nich......minimalny luz może powodować wibracje kierownicy podczas hamowania.
Z racji tego, że rozkręcenie końcówki kierowniczej od drążka wewnętrznego wymaga stalowych nerwów można się pokusić o zakup całości......ale to już znaczny wydatek (nie duży ale jest)
Drążki kierownicze są dwa (lewa, prawa strona). Wewnętrzne drążki są identyczne, a końcówki kierownicze są różne.
Układ stabilizacji.
Drążki stabilizatora lecą najczęściej spośród wszystkich elementów przedniego zawieszenia. Gumy stabilizatora są raczej trwałe, ale wymienić raz na 10 lat także można
Drążki stabilizatora są dwa identyczne niezależnie od typu (występują dwa rodzaje dla E36....krótki i długi). Gumy stabilizatora także jest sztuk dwie i tu należy dobierać pod grubość drążka.
Usatysfakcjonowałem Cię
