BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 17:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przyśpieszanie, dławienie, nierówne obroty biegu jałow
PostNapisane: 10 maja 2009, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
Tutaj opisze moje spostrzeżenia. Miałem problem który dość często opisywany jest na forum czyli:
-falowanie wolnych obrotów
-niezbieranie się auta
-dławienie się i wolne wchodzenie na obroty
-mało dynamiczny silnik
walczyłem od 6 miesięcy resetowałem kompa chciałem nawet wymienić kompa przepływkę wymieniłem świece.
Stwierdziłem że najpierw pogrzebie, co zrobiłem. ściągłem filtr powietrza i lukłem w przepływkę zobaczyłem przekrzywiony czujnik przechylony do krawędzi osłony, zapomocą śrubokręta wyprostowałem do pionu owy czujnik.
Po zmontowaniu wrzystkiego odpaliłem silnik i ku mojemu zdziwieniu po ok 5 min na wolnych obrotach prędkość jałowa ustabilizowała sie, ale przy jeździe przy nagłym depnięciu nadal słabo zbierał się.
Po około tygodniu postanowiłem odpiąć przepływkę i chciałem zobaczyć co będzie działo się. Silnik normalnie chodził. Postanowiłem przejechać się celem luknięcia jak będzie szedł.
Ku mojemu zdziwieniu po 10 minutach jazdy silnik słabł i słabł a gdy zatrzymałem się to zgasł. Postanowiłem podpiąć przepływkę. Potem odpaliłem i pojechałem. Ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął zbierać się i odzyskał moc. Stał się dynamiczny, Odpowiadał na delikatne muskanie gazem, przyspieszając nie dławiąc się. Silnik odzyskał kulture pracy.
To takie moje spostrzeżenia, może komuś przydadzą się.
Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
kolego a byles na kompie. bo mi to wyglada na sade, przepływka odpieta sonda na wykończeniu dostał błędu i w serwis wskoczył, ja mam podobne objawy na podpietej mojej słabej sondzie ledwo sie wkrecal mulił az gasł co dziwo odpalasz i jest okej 5-10 min jazdy i znow to samo, tez bawilem sie w przeplywki podmiany w swojej ten czujnik powietrza w przeplywce zekomo byl walniety ok kupilem druga przeplywke zalozylem znow na kompa wszystko ok jeden jedyny blad sonda, moze faktycznie cos z przeplywka miales ale jesli dzis to zrobiles i dzielisz sie informacjami to zobaczymy co jutro bedzie jak pojezdzisz.


Ostatnio edytowano 10 maja 2009, 22:07 przez Robson@RS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Kiedy stosowałeś ten zabieg? i na ile on starcza? tzn czy jak narazie nie powrocily poprzednie objawy...

raflesz napisał(a):
Ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął zbierać się i odzyskał moc. Stał się dynamiczny, Odpowiadał na delikatne muskanie gazem, przyspieszając nie dławiąc się. Silnik odzyskał kulture pracy.

a moze to tylko wrazenie? bo jezdziles przez jakis czas z odpieta przeplywka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
jeżdziłem bez przepływki ok 10-15 min a problem miałem pół roku więc to nie wrażenie, ale fakt to dzisiaj zrobiłem i około godzinki wszystko chodziło ok , jutro sprawdze czy coś zmieniło się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
raflesz, nie zapomnij napisac swoich wrażen w dalszym uzytkowaniu.. moze komus sie przyda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
dziś polatałem troszke i stwierdzam poprawę, stabilniejsze wolne obroty lepsza kultura pracy , zobaczymy dalej jak będzie pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
100% sonda. Miałem podobnie ale zamiast czekać aż przepływka mi znowu zastrajkuje pojechałem na kompa i szok - sonda. Tak więc polecam komputer prawdę Ci powie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 82
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B35
podepne sie do tematu zey nie zasmiecac tenatami forum.Umnie porblem pooega natym ze gdy ze startu depcze do konca to autko baedzo dobrze sie ziera ale nieraz nie zawsze potrafi przy mniej wiecej 4 tys/obr na setnom bo nawet nie na sekunde zamulicc sie.Co to moze byc?? bo nie zawsze taK JEST TYLKO RAZ SIE ZDAZY RAZ NIE

_________________
MOJA BETONIARA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 82
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B35
podepne sie do tematu zey nie zasmiecac tenatami forum.Umnie porblem pooega natym ze gdy ze startu depcze do konca to autko baedzo dobrze sie ziera ale nieraz nie zawsze potrafi przy mniej wiecej 4 tys/obr na setnom bo nawet nie na sekunde zamulicc sie.Co to moze byc?? bo nie zawsze taK JEST TYLKO RAZ SIE ZDAZY RAZ NIE

_________________
MOJA BETONIARA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
kolejny dzień - no chyba zabiegł pomógł , a właśnie też miałem problem takiego dziwnego zadławienia przymulenia i ożywienia przy około 4-5 tys obrotów problem minął po zabiegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
raflesz, ja dzis zrobilem jak mowiles. Tyle ze u mnie po odlaczeniu przeplywki nie bylo zbyt wielkiej roznicy (obnizyly sie troche obroty na jałowym, oraz silnik zaczal troche inaczej pracowac), przejechalem ok 15km (nie bylo takiej reakcji jak u Ciebie-czyli auto chodzlo normalnie), podlaczylem przeplywke i nic (zadnej korzysci nie zauwazylem)..

jedynie teraz inaczej auto zapala (jakby pozniej łapie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
a to ciekawe, u mnie szaleje motor po odłączeniu przepływki bez przepływki jak dodaje gazu to silnik gorzej wchodzi na obroty-szarpie jakby chodził na 3 gary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przyśpieszanie, dławienie, nierówne obroty biegu jałow
PostNapisane: 7 marca 2014, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
Wymieniona sonda która robiła ambaras :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL