BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Za niskie obroty na biegu jałowym, telepie całym autem
PostNapisane: 16 października 2014, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Witam, tak jak w temacie posiadam za niskie (500-600)obroty na biegu jałowym i dodatkowo telepie całym autem. Silnik m52b28. Sytuacja jest na zimnym jak i nagrzanym silniku. Po dodaniu gazu przy wyższych obrotach już nie trzęsie się całe auto i chodzi normalnie. Czuć też nieco spadek mocy, pali więcej. Przy przyspieszaniu na 3biegu strasznie mulasto jedzie. Wymieniłem przepływomierz, gumę dolotu bo była przetarta oraz odmę z wężami. Dodam, że przed tą operacją nie telepało całym autem. Przy wszystkim towarzyszą jeszcze minimalnie falujące obroty, przed wymianą wyżej wymienionych elementów falowały mocno, do 1500 teraz w granicach 500-800. Sprawdziłem komputer INPA i wykazał tylko błąd "muffer flap"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Za niskie obroty na biegu jałowym, telepie całym autem
PostNapisane: 16 października 2014, 21:54 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Błąd muffler flap to błąd klapki w wydechu (ściślej - w tłumiku końcowym), która sterowana jest podciśnieniem przez elektrozawór. Możliwe, że zsunął Ci się/pękł przewód idący od kolektora (jest on nasunięty na krociec pod spodem kolektora, mniej więcej pod przepustnicą) do tego elektrozaworu, przez to silnik dostaje lewe powietrze. Objawy nawet pasowałyby.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Za niskie obroty na biegu jałowym, telepie całym autem
PostNapisane: 16 października 2014, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Końcowy wydech jest inny niż seria stąd raczej ten błąd, wcześniej nie było takich objawów z tym tłumikiem. Dodam, że słychać jeszcze trochę syczenie z okolicy kolektora ssącego (bliżej wtrysków) oraz po wyjęciu bagnetu czasami auto zgaśnie. Wcześniej przed wymianą wyżej wymienionych elementów nie było takich objawów. Odma została wymieniona na używaną jednak jest szczelna i czyściejsza w środku o wiele niż moja poprzednia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Za niskie obroty na biegu jałowym, telepie całym autem
PostNapisane: 17 października 2014, 23:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy w którym dopiero po tym zabiegu zacząłem czuć ruszający się tłoczek. Jednak oporność między stykami 1-3 to 20om a 2-3 albo 1-2 to 10om. Czy zmusza mnie to do jego wymiany? Obroty dalej nie wzrosły i budą telepie. Po tym wszystkim zresetowałem adaptację INPĄ i zostawiłem auto na jałowym biegu na 5minut, nic jednak nie ustabilizowało się.
Dodatkowo INPA wskazała błędy:
-fuel trim limit Bank 1
-fuel trim limit Bank 2

Ktoś ma jakieś pomysły? Wszystkie wężyki przy elementach które robiłem oraz układzie dolotowym posprawdzałem, dociągnąłem obejmy i nie ma żadnych luzów czy nieszczelności.
Zaznaczę jeszcze, że dalej słychać to syczenie z okolic odmy, kupiłem ją używaną jednak w o wiele lepszym stanie niż, posiadała jedynie delikatny nagar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL