BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nieszczelna pompa wtryskowa - uszczelnienie 318 TDS
PostNapisane: 1 października 2014, 05:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57n
Na wstępie chciałbym się przywitać, nowy tutaj :D. Witam.

Swoją przygodę z tym forum zaczynam od działu technicznego - niestety. W maju zakupiłem nieco zmęczoną E36 - z myślą odratowania, żeby troszkę jeszcze nią pośmigać. Droga do ideału dłuuga i kręta, pojawił się kolejny problem. Pompa wtryskowa gubi gdzieś paliwo - nie wiem dokładnie gdzie, ciężko stwierdzić. Wszędzie w okół jest zabudowana. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem miejsce, gdzie (tak mi się wydaje) przedostaje się ropa. Wiem, że tematów o tych pompach było tysiące, aczkolwiek mam pytanie, czy mogę te pokrywki uszczelnić samodzielnie, oraz czego się spodziewać po ich odkręceniu. Samochód odpala bardzo dobrze czy to zimny, czy ciepły. Traci czasem moc (raz ciągnie dobrze, czasem odcina moc, wówczas 'ekonomizer' pokazuje maksymalne zużycie paliwa około 9L przy gazie wciśniętym do oporu). Spotkałem się z dwoma przypadkami, gdzie utracie mocy winna była pompka w zbiorniku. W moim egzemplarzu faktycznie nie działa, przy około 15L paliwa w zbiorniku auta nie da się odpalić. W piątek szrocik dostanie pełny serwis olejowy z filtrami i tą nieszczęsną pompką. Staram się wszystko robić sam przy aucie, wliczając w naprawy koszt robocizny zwyczajnie nie opłaca się naprawiać już tego auta, stąd pytanie...

Czy pompę BOSCH mogę uszczelnić samodzielnie w wyznaczonych miejscach bez demontowania jej z samochodu? W okolicy nie ma żadnego dobrego pompiarza. Właściwie to ciężko o jakiegokolwiek.

Obrazek


Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nieszczelna pompa wtryskowa - uszczelnienie 318 TDS
PostNapisane: 28 października 2014, 18:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
spokojnie możesz te miejsca sam uszczelnić jeśli masz tzw chińskie rączki bo od tsrony bloku jest bardzo mało miejsca
najlepiej zaznacz sobie ustawienie pompy zwal całą i uszczelnij kompletnie całą włącznie z wymianą zaworków w środku to żadna technologia w środku to pompa rotacyjna nie rzędowa :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL