BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem z kasowaniem inspekcji
PostNapisane: 5 maja 2008, 15:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: E39 523
Kod silnika: M52 TU
witam wszystkich. tylko nie piszcie szukaj bo juz przeszukałem wszystko.
mam problem z kasowaniem inspekcji w mojej e36 320 93rok. juz na wszystkie mozliwe sposoby probowałem skasowac i nic. tzn pin 7 i 19 na 3 sek i 12 sek. zwarłem na właczonym zapłonie i nic, na wyłaczonym zapłonie zwarłem potyem zapłon i tez nic.pin 7 i masa auta tez nic.juz nie mam koncepcj.pomozcie bo mnie to denerwuje jak sie swieci inspekcja i oil serwice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 17:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
To tak kolego u mnie było podbnie musiałem próbować kilka opcji ale się udało.
Kasowanie inspekcji robiłem wspólnie z bratem także mozę dlatego było łatwiej.
Nie pamiętam czy najpierw włączył zapłon i czy zrobiliśmy mostek na pinach 7 z 19 czy odwrotnie ale to msuisz popróbować. Dla pewności zamknij drzwi, przy otwartych nam nie wychodziło. Po około 20-30 sec. zgasła inspekcja. Puściłem na chwilękabelki na około 2 sec. po czym znowu zmostkowąłem i po około następnych 10 sec zaświeciła się pełna linijka zielonych diod (brat opisywał to jako niesamowite iluminacje świetlne :przestraszony: ). Jak się zapaliło to co się miało zapalić i zgasło to co było niechciane to odłączyłem mostek i zwarłem ponownie na chwilkę dosłownie i uznaliśmy że to będzie chyba wszystko i zakończyliśmy. Ja mam e36 320i 92r. tak więc musi Ci się udać tylko zauważyłem u kolegi w 318is 94r że z tymi czasami to bywa różnie nie ma reaguły. Zawsze sprawami mechanicznymi zajmuję sie z bratem np. jeden mostkuje drugi siedzi w aucie przekręca kluczyk, obserwuje zdaje relację co sie dzieje i nie ma z tym problemu :rotfl:

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Kolego a sprobuj wedlug tego opisu(opis skopiowany ale nie wiem skad...wiec autora prosze o wyrozumialosc :) )

SPOSÓB TESTOWANY I PEWNY NA KILKU SAMOCHODACH:

1. Otwieramy maskę i wtyczkę diagnostyczną z pinami. Włączamy zapłon nie odpalając silnika (kluczyk w pozycji 2).
2. Wysiadamy z samochodu i zamykamy drzwi (nie zawsze ale w niektórych modelach bardzo ważne).
3. Bierzemy kawałek drucika czy kabla i łączymy piny 7 i 19. Lepsza niż kabel jest próbówka samochodowa - taka jak śróbokręt z żaróweczką w środku i kablem zakończona krokodylkiem (mamy jakąś gwarancję że nic nie spalimy).
4. Liczymy do 12 - około 12 sekund. Po 3-5 sekundach pojawią nam się zielone kwadraciki (nie musimy lecieć oglądać do środka) - skasowaliśmy oil service ale nie inspekcje z ładnym zegareczkiem. Czekamy jeszcze chwile (licząc do dalej 6,7...12) i odłączamy kabelek (na 3-5 sekund ) - ale nie zapłon ((kluczyk)). --- Czyli dalej na włączonym zapłonie --- podłączamy ponownie kabel, drut, próbówke (jedno z tych) do tych samych pinów (czyli 7 i 19) na małą chwilke (1-3 sekundy) i mamy skasowaną inspekcję z zegareczkiem.
5. Wyciągamy kabel --> wyłączamy zapłon --> zakręcamy wtyczke --> zamykamy maske --> cieszymy się ładnym widokiem wyświetlacza

!!! UWAGA !!!

Jeżeli zrobiliście wszystko tak jak napisałem a mimo tego nie dało się skasować to problemem mogą być brudne złącza diagnostyczne albo brak masy na pinie 19 (czasem może być przerwany kabel). Dlatego jak mamy próbóweczkę z krokodylkiem - to próbóweczkę do pinu 7 a krokodylka do minusa akumulatora albo do masy samochodu (sprawdźcie czy macie dobrze podłączoną masę).

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
żeby niezakładać nowego tematu dołącze sie do tego tez chodzi o e36 325i 93r. Mi sie zapaliło sie 5 lampek ale żółtych (oczywiście olej i napis inspekcja zgasły) Czy tam ma być?? Czy mam zółte diody zamioast zielonych??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
witam

w miom przypadku bylo tak
1.zaplon na 2
2.zamkiniete drzwi
3.zlaczamy 7-19
4.trzymamy i liczymy do 13 krotka przerwa i raz jeszcze 13 sec rozlanczamy i cieszymy sie wykasowana inspekcja i oil service

pozd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 20
Lokalizacja: PL i UK
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M50B25 , M54B30
Czy nie może ktoś głupiego filmiku nagrać chociażby telefonem ?? i nie będzie żadnych wątpliwości :hyhy:

_________________
...sim simma, who's got da key to My beemar...?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 20:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Housed napisał(a):
Czy nie może ktoś głupiego filmiku nagrać chociażby telefonem ?? i nie będzie żadnych wątpliwości :hyhy:

czy ktos tu czytac nie potrafi?
http://www.maxbimmer.pl/artykuly/kasowanie-inspekcji-bmw.shtml

http://www.elektronikasamochodowa.com/ :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 19:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
dokładie to samo zrobilem i zgasły mi te symole oleju itd i świeci mi sie tylko 5 żółtych diod


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 21:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
michal1986 napisał(a):
dokładie to samo zrobilem i zgasły mi te symole oleju itd i świeci mi sie tylko 5 żółtych diod

moze ktos zmienil diody :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem z kasowaniem inspekcji
PostNapisane: 8 listopada 2014, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
Odgrzewam temat :) leciwy ale nie ma sensu pisac nowego :)

Było e36 1997, jest e46 1998 :) i przyszedł czas na wymianę oleju, sposoby z ładowaniem inspekcji ja liczniku przyciskami od kasowania km nie działały :/, ale sposob z e36 zdał egzamin, przekrecony kluczyk na 2 , kabel na 7 i 19 w obd 2 , 20 s pozniej chwila przerwy, kabel na 3 s i i odrazu po tym na 15 s i juz inspekcja i olej załatwione :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL