BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M54b30 Sprzęgło i barany.
PostNapisane: 2 marca 2015, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 318
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36
Kod silnika: M54b30
Pacjent:
-bmw e36 silnik m54b30
-skrzynia siedzi od m52b25 (323) mniejsza.

Sprzeglo sie konczy i po prostu nie wiem co zalozyc. Czytam nie ktore tematy i wszyscy mowia jednomas (m20 ? m50?)
docisk (330d e46 ?) a tarcza nie wiem od czego.

Moje pytanie brzmi:
1.Jak zakupie juz jendomas od tego m20 lub m50 to co dalej trzeba robic z nim( roztaczac?) jesli tak to na jaki rozmiar.
2. Od czego tarcza ?
3. Czy do skrzyni m52b25(323) pasuje te same sprzeglo co do 328 , z tego co wiem to skrzynia jest mniejsza ale czy wymiary sprzegla sie roznia.

4. Za i przeciw zakladania lekkiego kola jednomasowego.
5. Moze zostac przy normalnym dwumasie i zalozyc tylko nowa tarcze i docisk od 330d ?


Kolejna sprawa.
Planuje zalozyc barany schmidmann.
1. Czy podejda kolektory schmidmann od m52 do m54b30 ??
2. Aktualnie siedza kolektory od 528 i czy zmiana na kolektory schmidmann faktycznie doda chociaz te 10 km ? (jesli padnie pytanie o dolot to aktualnie siedzi ITG ogrodzony i zostala poprowadzona rura ze zderzaka)


Jesli temat byl juz walkowany xxxx razy to prosze o kasacje tematu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 Sprzeglo i barany.
PostNapisane: 2 marca 2015, 23:59 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
rafalski napisał(a):
1.Jak zakupie juz jendomas od tego m20 lub m50 to co dalej trzeba robic z nim( roztaczac?) jesli tak to na jaki rozmiar.

Tak, trzeba roztoczyć na 240 mm. Osobiście poleciłbym jednomas od m50.
rafalski napisał(a):
2. Od czego tarcza ?

Tarcza najlepsza do tego zestawu to chyba od m30b35 (ze sprężynami), od biedy możesz dać od m52b28 (ale nie ma sprężyn; niektórzy tak jeżdżą i twierdzą, że daje radę - AndrewE36 ma taką własnie i o ile dobrze pamiętam, to stwierdził, że sprzęgło jest 0-1.
rafalski napisał(a):
4. Za i przeciw zakladania lekkiego kola jednomasowego.

Za: mniejsza awaryjność, lepsza reakcja na gaz (przy odpowiednio odchudzonym kole; przy odchudzeniu rzędu 1 kg to pewnie różnicy nie wyczujesz); Przeciw: ryzyko terkotania łożyska w skrzyni na wolnych obrotach (wkurzające, ale da się z tym jeździć); na podjazdach trzeba mocniej gaz deptać.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 Sprzeglo i barany.
PostNapisane: 3 marca 2015, 12:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 318
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36
Kod silnika: M54b30
Dzieki za odpowiedz. Zostane chyba przy dwumasie. Kolejne pytanie co do docisku, docisk od m57 184km ? Czy od m57 204km. Kolejne pytanie , lozysko oporowe to jakie zakładać ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M54b30 Sprzęgło i barany.
PostNapisane: 7 marca 2015, 18:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
zakładaj lekkie koło!
z tym mocniejszym ciskaniem gazu przy podjazdach to różnica jest bardzo mała. żeby ktoś nie pomyślał sobie, że nagle auto nie chcę pod górkę wjechać. jakby zapiąć do takiego auta lawetę, to na pewno wtedy by odczuł różnicę.
a co do terkotania to niestety jest, ale ludzie leją mieszanki jakichś olejów i podobno trochę pomaga

lekkie koło zamachowe i krótszy dyfer ze szperą - od tego się powinno zaczynać tuning wolnossaka. dopiero później pierdoły dające 2-5KM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL