BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Amortyzatory
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
No więc tak byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić zawieszenie, dostałem takie wyniki lewy tył 69% prawy tył 70%, więc całkiem dobrze, natomiast lewy przód 71% a prawy 61% a więc różnica dość znaczna i zużycie prawego amortyzatora też. I teraz jak myślicie pojeżdżę jeszcze na tym troszkę czy lepiej wymienić, ponieważ facet który mi robił diagnostykę powiedział że tragedii jeszcze nie ma ale już czas na wymianę.

Drugie pytanko to jak wymienić olej w skrzyni biegów, mam bmw e36 m43 silnik 1,8 rocznik 94 skrzynia manualna, czy dam radę zrobić to sam czy lepiej udać się do warsztatu jakiego oleju użyć i ile to może kosztować ? Za podpowiedzi dziękuje :)


Ostatnio edytowano 12 grudnia 2007, 21:40 przez lipek22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 01:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Co do Amorka.....zimy napewno nie przetrwa i choć według diagnosty tragedii jeszcze nie ma (w czym ma rację) to niestety dla BMW stracił on już swoje właściwości i parametry.
Zima, to nie tylko dziury na drogach i wydarte połacie zmarzliny drogowej, ale także wiatr oraz powietrze, które w wyniku zimna jest bardziej zagęszczone. Lekki podmuch potrafi bujnąć autem.....nawet podczas mijania auta z przeciwka (TIR).
Sprawność amorka w takich sytuacjach jest podstawą w bezpiecznej jeździe. Jeśli cenisz swoje bezpieczeństwo i najbliższych oraz innych użytkowników dróg w tym i pieszych, to zrobisz tak jak intuicja Ci powie.

Olej w skrzyni biegów nie jest trudno wymienić o ile dysponujesz kanałem, lub podnośnikiem. Spuszczenie oleju to najłatwiejsza kwestia, ale z wlaniem do skrzyni świeżego pojawia się problem, gdy robisz to na ulicy. Sama wymiana nie trwa długo i myślę, że skorzystanie z usługi warsztatowej nie powinno być drażniące dla portfela.
Olej musisz wlać taki, jaki zaleca producent poprzez naklejkę na skrzyni : jeśli istnieje. W tym roczniku powinien już to być ATF.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Ok, no to czas na amorki :) powiedz mi tylko Robert jakich mam użyć ponieważ moja bmka jest troszkę obniżona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 433#197455
Aha i czy też uważasz że amorki z tyłu są sprawne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL