BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2007, 12:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Czytam ten temat i troche sie zmartwilem:otoz ostatnio wymienialem amorki w BMW 318 ti compact,zakupilem bilsteiny b4.Gdy wyciagnelismy stare amory i z nich sprezyne okazalo sie ze po zalozeniu tejze sprzyny okazalo sie ze jest ona troche za krotka do nowego amora.Mechanik tlumaczyl mi ze moze te stare amory byly juz tak zuzyte ze osiadly.Dodam ze cale auto mam w m-pakiecie i dlatego zastanawiam sie czy nie ma tam czasem sportowego zawiasu,amory zalozylismy bez zadnych problemow jedyne co mnie jeszcze dziwi to to ze auto poszlo bardzo w gore.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2007, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Sucre napisał(a):
Czytam ten temat i troche sie zmartwilem:otoz ostatnio wymienialem amorki w BMW 318 ti compact,zakupilem bilsteiny b4.Gdy wyciagnelismy stare amory i z nich sprezyne okazalo sie ze po zalozeniu tejze sprzyny okazalo sie ze jest ona troche za krotka do nowego amora.Mechanik tlumaczyl mi ze moze te stare amory byly juz tak zuzyte ze osiadly.Dodam ze cale auto mam w m-pakiecie i dlatego zastanawiam sie czy nie ma tam czasem sportowego zawiasu,amory zalozylismy bez zadnych problemow jedyne co mnie jeszcze dziwi to to ze auto poszlo bardzo w gore.


Heh... Amortyzator nie osiada! jego długość w pozycji całkowicie rozciągniętej nawet po długim używaniu pozostaje bez zmian z prostej przyczyny - nie ma tam nic, co mogłoby sprawić osiadanie. Zgodzę się, ze zużyty amortyzator może osiadać, ale jeśli chodzi o pozycje neutralna, czyli kiedy jest założony na aucie (sprężyny osiadają bardziej)

Twój mechanik nieźle ściemnił w tym momencie, albo sam nie ma pojęcia...

Jeśli jest tak, jak mówisz to twój nowy amortyzator przyjął pozycje "neutralna" poniżej tej prawidłowej.... Także pracuje w niższym zakresie... jak pisał juz kilkakrotnie stones1 - w takiej sytuacji przy mocnym dobiciu łatwiej jest rozwalić amortyzator.

Kolejny objaw tego, ze amortyzatory są źle dobrane to znaczna różnica wysokości... auto powinno się po wymianie nieco podnieść, ale tylko trochę (do prawidłowej pozycji).

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 09:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Wiec co to oznacza??ze mam zawieszenie sportowe,dodam ze po wymianie jezdzi sie duzo lepiej nie czuc juz tak dziur a samochod stoi wyzej ale nie jakos kosmicznie wyzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 14:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
no dobra, w takim razie komplet amorków o których mówi pamo, łącznie z gumami i odbojnikami to 1100 zł ....... bilsteiny B4 również w komplecie to 750 zł, które nie pasują prawdopodnie, więc różnice dosyć sporę ........ czy znajdzie się coś lepszego w tych pieniądzach, lub niewiele większych (1100 zł)

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Sucre napisał(a):
Wiec co to oznacza??ze mam zawieszenie sportowe,dodam ze po wymianie jezdzi sie duzo lepiej nie czuc juz tak dziur a samochod stoi wyzej ale nie jakos kosmicznie wyzej


Po wymianie musi jeździć się lepiej ;) wymiana amortyzatorów poprawia trakcję i ogólne wrażenia bardziej niż się wydaje. Dużo pozytywnych opinii ostatnio słyszałem o Reflexach Monroe, gdzie nawet w Fiacie Sienie pozwoliły one na pokonywanie zakrętów z większymi prędkościami i ogólnie większy komfort.

Wpisz swój VIN na odpowiedniej stronie to będziesz wiedział czy masz sportowe zawieszenie, czy też nie...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 11:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
ok,okazalo sie ze ma sportowe zaieszenie...a amory zalozylem zwykle,czym grozi jazda na tych amorach i co ewentualnie moge teraz zrobic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 01:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Muszę troszkę odświeżyć temat ponieważ, nie wiem właśnie jak sprawdzić czy mam zawieszenie m technik, tzn. wpisywałem vin już na różnych stronach ale nigdzie nie jest nic napisane o zawieszeniu pomożecie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 08:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Sucre napisał(a):
ok,okazalo sie ze ma sportowe zaieszenie...a amory zalozylem zwykle,czym grozi jazda na tych amorach i co ewentualnie moge teraz zrobic??


szybszym zuzyciem tych nowych amortyzatorow, a w razie reklamacji pewnie odrzuceniem jej przez producenta.

[ Dodano: 12 Grudzień 2007, 08:35 ]
lipek22 napisał(a):
Muszę troszkę odświeżyć temat ponieważ, nie wiem właśnie jak sprawdzić czy mam zawieszenie m technik, tzn. wpisywałem vin już na różnych stronach ale nigdzie nie jest nic napisane o zawieszeniu pomożecie ?


najlatwiejszym sposobem jest telefon do ASO, powiedz ze chcesz kupic u nich amortyzatory i niech sprawdza po VINie czy masz zawieszenie M czy zwykle.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 11:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Kolego przerabiałem to u siebie, tez mam zawieszenie M Sport. Miałem dylemat i nie wiedziałem co kupić. Kupiłem w końcu Bilsteiny B8 Sprint. Sa one do zawieszen obnizonych, nie tak jak Bilsteiny B6 i B4. Wcale też nie są takie twarde jak sie o nich mówi. Wystepuja tez w dwoch odmianach: jedno i dwururuwe. Nie wiem jednak czy interesuje Cie cos takiego, bo 1100 zł sie nie zmiescisz. A tutaj masz sprawdzona tania firme wysylkowa z amorkami Bilstein: www.mts24.com

Do lipek22: Najlatwiej to zdejmij koło i sprawdz oznaczenie na sprężynach. Ewentualnie wrzuc jakas fotke auta bokiem to moze cos wspolnie wymyslimy. ;)

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Więc tak, z przodu i z tyłu samochodu odległość od podłogi do listwy progowej bocznej to około 16 cm, kiedy zadzwoniłem do aso i podałem vin skubaniec powiedział mi tylko że amortyzator sportowy i koszt u nich to 700 kilka złotych i dalej nie wiem czy to jest m technik. Ale dla chłopaków z m technikiem jako że troszkę mnie zmartwiła cena amortyzatorów znalazłem importera który sprzedaje je w cenie około 400 złotych za sztukę bodajże sachs i sprzedaje je tylko parami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 19:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a ja mam pytanie:

otóż mam standardowe amortyzatory i zawieszenie (versja normalna).... no i nachodzi mnie go obniżyć ....

i pytanie czy można założyć sprężyny sportowe do standardowych amortyzatorów
spężyny 40/30 ??????

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
lukas88 napisał(a):
a ja mam pytanie:

otóż mam standardowe amortyzatory i zawieszenie (versja normalna).... no i nachodzi mnie go obniżyć ....

i pytanie czy można założyć sprężyny sportowe do standardowych amortyzatorów
spężyny 40/30 ??????


Do -40 ostatecznie można założyć na zwykłe amorki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Sylwek_ch napisał(a):
lukas88 napisał(a):
a ja mam pytanie:

otóż mam standardowe amortyzatory i zawieszenie (versja normalna).... no i nachodzi mnie go obniżyć ....

i pytanie czy można założyć sprężyny sportowe do standardowych amortyzatorów
spężyny 40/30 ??????


Do -40 ostatecznie można założyć na zwykłe amorki.


... I zużyją Ci sie w zawrotnym tempie i auto Ci bedzie podskakiwać jak piłka kauczukowa :hyhy:

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
czyli mówicie że nie ma po do tak robić.... dobrze wiedzieć.....

a co myślicie o zawieszeniu kompletnym gwintowanym??? jak sie to sprawuje??
http://www.allegro.pl/item279489468_zaw ... pe_fk.html

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
stones1 napisał(a):
najlatwiejszym sposobem jest telefon do ASO, powiedz ze chcesz kupic u nich amortyzatory i niech sprawdza po VINie czy masz zawieszenie M czy zwykle

Ja tak zrobiłem i wg vinu nie mam M-technikowego zawieszenia, a przy okazji wymiany przekonalem sie ze jednak mam takie zawieszenie (stones1, zreszta pewnie pamietasz :)) a wiec na poczatku zamowilem bilsteina b4 czyli zwykly koszt ok 280zl jak przyszedly to przy okazji wyszlo ze mam zawias M-technik sachsa, i musiałem kupic takie amory :).i pisalem juz to kilka razy na forum ale porownywalem dwa amory zwykly i M, i sie okazalo ze zwykly ma dlugosc tloka 17.5cm a M ma 10.5cm tak wiec wg mnie duza roznica jak na -20mm obnizenia, no i sprezyna jest progresywna czyli ma kształt beczki ;) wiadomo ze to inna liga niz seria, Monroe robi amory z seri reflex do m technika i maja one 3lata gwarancji ja wybralem Sachs advantage cena...355zl za szt :) i jestem zadowolony :D acha po wymianie amorow auto mi sie podnioslo :/ o jakies 10mm :/
lukas88 napisał(a):
i pytanie czy można założyć sprężyny sportowe do standardowych amortyzatorów
spężyny 40/30 ?????

mozesz :hyhy: tylko amory padną duzo szybciej niz powinny. a dlaczego? czytaj wyzej :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 02:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Do Santino: kurczaki to powiedz mi gdzie można kupić Sachs advantage w takiej cenie jak coś to na pw :), aha i co monroe reflex też będą pasowały do zawieszenia m technik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL