BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 22:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap z M43B16 na M43B18
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
Witam, z powodu awarii muszę zakupić nowy silnik obecnie był M43B16 (e36 compact 94 rok) jednak zamierzam kupić silnik M43B18 i mam dwa pytania odnośnie osprzętu do silnika:
1- czy można kupić goły silnik 1.8 a osprzęt zostawić od silnika 1.6
2- czy komputer trzeba będzie wymienić, czy może obecny sam się zaadoptuje do nowych parametrów pracy?

Dodam że ze względu na kwestie finansowe swapy na silniki o większej pojemności nie wchodzi w grę ( a szkoda :( )

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2011, 21:19 przez _VIRUS_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap z M43B16 na M43B18
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 21:17 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
osprzęt możesz zostawić, a co do kompa to słyszał już różne opinie, jedni mówią żeby zmieniać inni, że komp z 1.6 będzie ok

p.s. może zostań przy 1.8, ale np m42b18 lub 1.9 m44b19, 140 km odpycha się znacznie lepiej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap z M43B16 na M43B18
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 21:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
Niestety silnik zepsuł się 2 tygodnie za późno oszczędności wydałem na remont w domu dodatkowo w obecnym silniku został zmieniony olej i naprawiony gwint świecy a teraz wypadło gniazdo zaworu prawdopodobnie jest z niego mizga remont= zakupowi nowego silnika ( 6 miesięcy temu miałem farta wypadło w całości i tłok wbił je na swoje miejsce, teraz nie jest już tak różowo, objawy silnik chodzi na trzech cylindrach czasem strzela w dolot po zdjęciu nogi z gazu, ogólnie słabnie bo nie jest w stanie na pełnym gazie utrzymać obrotów na jałowym, gaśnie nie można go odpalić i wydaje dźwięk jak by do metalowej miski wrzucono garść śrub i nią potrząsano,w obecnym stanie tzn po przejechaniu jeszcze kilku km już nie dzwoni prawdopodobnie wypadła dźwigienka popychająca zawór, ogólnie sinik kaput )

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap z M43B16 na M43B18
PostNapisane: 22 października 2015, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 7
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: '97 E36
Kod silnika: M43B18
Cześć, niedługo będę zabierał się za taką przeróbkę. Kupuję silnik M43B18, czy faktycznie będzie on pracował na osprzęcie M43B16 i na dolocie od 1.6?

W razie czego mogę dokupić do niego cały dolot od 1.8 czyli kolektor dolotowy górny i dolny, gumę, przepływomierz i dużą puszkę filtra powietrza. Zamontować to nie problem ale zastanawiam się, czy DME z 1.6 będzie współpracowało z przepływomierzem od 1.8?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap z M43B16 na M43B18
PostNapisane: 23 października 2015, 13:59 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
RAFALSKI88 napisał(a):
Cześć, niedługo będę zabierał się za taką przeróbkę. Kupuję silnik M43B18, czy faktycznie będzie on pracował na osprzęcie M43B16 i na dolocie od 1.6?

W razie czego mogę dokupić do niego cały dolot od 1.8 czyli kolektor dolotowy górny i dolny, gumę, przepływomierz i dużą puszkę filtra powietrza. Zamontować to nie problem ale zastanawiam się, czy DME z 1.6 będzie współpracowało z przepływomierzem od 1.8?

osprzęt może w większości zostać z 1.6, ale nie wszystko, do tego m43 też miało mały lifting jak dobrze pamiętam to w 95 roku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL