BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Praca silnika i wydech
PostNapisane: 5 listopada 2016, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Cześć,

1) Potrzebuje sprawnego oka i ucha, które oceni na podstawie dźwięku z wydechu czy silnik pracuje "dobrze".
Ostatnio zaczęło mi się wydawać, że wypada mu zapłon. Sprawdzałem cewki i po odłączeniu każdej po kolei silnik zaczynał kuleć, wiec zakładam, że jest ok lecz dźwięk z wydechu przypomina mi kiedy to zalazłem cewkę i chodził na pięciu garach.
Filmik: (gazowałem do ok 1/2 otwarcia przepustnicy, nie wiem ile obrotów, ale myślę, że ok 4-5 tysięcy)


2) Mam tylko tłumik końcowy. Reszta przelot. W miejscu kata jest coś na kształt x-pipa(z kolektorów idzie na x i potem znowu na jedną rurę). Słyszałem, że BMW nie lubią rozluźnionych wydechów a główną rolę odgrywa tu tłumik środkowy. Czy sam tłumik końcowy w moim przypadku daje cokolwiek poza tym, że trochę wycisza samochód?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Praca silnika i wydech
PostNapisane: 5 listopada 2016, 20:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Wydaje się być OK ale sprawdził bym dla pewności kompresje :) Dziwne jest to że przy zamkniętej przepustnicy słychać strzał w wydech. Tak jak by sterownik podlewał paliwem :) Ale to tylko moja obserwacja ze słuchu :)
Ad2. Rozluźnienie wydechu w E36 najbardziej jest krzywdzące dla M52B28 a M50B20 jest obojętne co ma za sondą :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Praca silnika i wydech
PostNapisane: 5 listopada 2016, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Kompresja była sprawdzana jakiś czas temu i wyszło 14 barów na każdym cylindrze.
Mechanik mi jakiś czas temu powiedział, że wg niego wtryski przelewają bo silnikiem mocno telepie na niskich obrotach.

Nie paliłem go dawno i teraz wydaje mi się, że dźwięk się zmienił :P Może woda w wydechu stoi i przez to brzmi trochę inaczej. Ma to jakieś znaczenie?

Dzięki. Jak będę miał możliwość to sprawdzę wtryskiwacze i dawkowanie paliwa. Sterownik określa dawkę na podstawie danych z sondy czy może ktoś grzebał w sofcie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Praca silnika i wydech
PostNapisane: 6 listopada 2016, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
strzały w wydech mogą wskazywać na przekłamywanie sondy lub czujnika temperatury w głowicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Praca silnika i wydech
PostNapisane: 7 listopada 2016, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Czujnik temperatury był wymieniany na nowy - Meyle. Sondy nie sprawdzałem.
Jak podepnę pod Inpę albo DISa to będę miał dostęp do live daty. Na co zwrócić uwagę?

A i jeszcze jedno. Jak odpinałem przepływkę, czujnik wału, wałka to na kompie zapisały się błędy. Czy wpływają one na pracę samochodu, czy nie mają znaczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL