BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 alternator i akumulator chyba padł :(
PostNapisane: 1 lipca 2009, 23:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam wszystkich

Od 9 dni jestem posiadaczem BMW 318i z 1997 roku przez 9 dni zrobiłem 1200km aż do dziś, w czasie jazdy kierunki odmówiły mi posłuszeństwa, spojrzałem na deskę rozdzielczą i zoabczyłem święcącą sie kontrolkę ABS i ASC to odrazu na pobocze i wyłączyłem silnik i to był chyba mój błąd, gdyż resztę drogi spędziłem na holu. Z akumulatora kipiało tzn parowało i przez otwór odpowietrzajacy wyaltywał kropelkami kwas czy tam ten elektrolit. Po zholowaniu mnei do domu sprawdziłęm łądowanie akumulatora i okazało sie ze go nie ma, 3 dni emu tez sprawdzałem i było wszysto OK wszystko 14v na silniku właczonym wszystko idealnie było. Nie wiem co teraz robić akumulator mam firmy Delphi 60Ah, alternator firmy valeo. Nie wiem czy bawić sie w wymiane szczotek z regulatorem napięcia czy kupić cały używany alternator? I jaki akumulator mam kupić bo z tego to raczej nic nie zostało? Czy 60Ah to nie zaduzo? Aha noi czy moge wstawić alternator firmy Bosch bo jakoś lepiej mi sie kojarzy niż Valeo.

Czy może być inna przyczyna jeszcze tego zajścia?

Pozdrawiam wszystkich użytkowników BMW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 17:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
powodem awarii jest padnięty regulator napięcia i dlatego zagotowało Ci akumulator
ale może też być zwarcie w akumulatorze
najpierw załóż dobry akumulator i sprawdż ładowanie
sprawdż sobie jaki powinien być aku http://www.realoem.com/bmw/select.do


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam ponownie

Zdemontowałem dzisja alternator i czuje jeden wielki brzydki zapach spalneinizny, nie wiem teraz czy wymieniać ten regulator napięcia czy cały alternator kupić używany. Akumulator już kupiłem firmy BOSCH 56Ah 480A. Co sądziecie brać sie za regulator czy cały alternator wymieniać?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam ponownie

Wymieniałem alternator i ogólnei wszystko działa, ale jest słabe ładowanie, około 13V, co robić wymienić szczotki? Czy lepiej regulator napięcia ze szczotkami czy może być inna przyczyna słabego ładowania?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 18:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli już wymontowałeś alternator a nie masz zbyt dużego doświadczenia to zanieś do elektryka i postawi Ci diagnozę wtedy się zastanowisz czy warto go robić czy szukać używki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 18:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
ryszard55 napisał(a):
Kolego jeżeli już wymontowałeś alternator a nie masz zbyt dużego doświadczenia to zanieś do elektryka i postawi Ci diagnozę wtedy się zastanowisz czy warto go robić czy szukać używki
DokladnieI Z tego sterego altka tez bys jeszcze zrobil nowke ale u fachowca od elektryki ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Ogólnie to juz kupiłem używany alternator i to włąsnie na nim mam słabe ładowanie, bo na starym wogóle nie mam ;)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Wiecko napisał(a):
Witam ponownie

Wymieniałem alternator i ogólnei wszystko działa, ale jest słabe ładowanie, około 13V, co robić wymienić szczotki? Czy lepiej regulator napięcia ze szczotkami czy może być inna przyczyna słabego ładowania?

13V to za mało wymień regulator ze szczotkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Właśnie tak chce zrobić bo widze, że to nie droga rzecz z 30zł wyniesie, a może coś poprawi.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 15:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Po wymianie Wszystko działa jak należy ;)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 alternator i akumulator chyba padł :(
PostNapisane: 21 grudnia 2016, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57
Panowie brata e46 ladowanie na zgaszonym 12v na odpalonym 13.8v w tym ze zeby odpalic to jedynie z popychu ;) cos z alternatorem czy co moze byc innego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 alternator i akumulator chyba padł :(
PostNapisane: 21 grudnia 2016, 12:55 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
maniekbmw84 napisał(a):
Panowie brata e46 ladowanie na zgaszonym 12v na odpalonym 13.8v w tym ze zeby odpalic to jedynie z popychu ;) cos z alternatorem czy co moze byc innego ?

napięcie 12,0 na zgaszonym to za mało, chociaż mi na starym akumulatorze nawet przy 11,8 odpalał, ale tylko raz, jak zgasiłem od razu to już nie odpaliłem

13,8 to jest jeszcze dopuszczalne napięcie na jałowych bez obciążenia, np. w e36 bmw uważa, że norma to 13,5-14,5, a w instukcji akumulatora była norma 13,8-14,4

sprawdź co z napięciem dzieje się na wyższych obrotach i przy obciążeniu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 alternator i akumulator chyba padł :(
PostNapisane: 22 grudnia 2016, 02:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Starsze bmw maja regulatory na 14V, stad po spadkach napiecia ladowanie utrzymuje sie na poziomie 13.8V. Wszystko jest ok.
Dopiero regulatory napiecia z zammiennika maja regulator na 14,5-14,6V co po spadkach daje ok 14,4V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 alternator i akumulator chyba padł :(
PostNapisane: 22 grudnia 2016, 12:29 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Można na próbę podmienić akumulator na inny sprawny. Jeżeli będą nadal problemy z odpalaniem, tzn, ze winne ładowanie. Jeżeli będzie palił ok, tzn, ze zużyty poprzedni akumulator.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL