BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Silniczek krokowy do LPG zamiast pokrętła
PostNapisane: 26 marca 2008, 21:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Otóż zaczołem czytać o instalacjach lpg i wyczytałem że jest coś takiego jak silnik krokowy do gazu. no i okazało sie że ja czegoś takiego nie posiadam . mam zwykłe pokrętło i tyle.
jak mam rozgrzane auto to po przełączeniu z pb na lpg zamiesza obrotami ale zaraz wyrówna.

jakie funkcje spełnia ten silnieczek krokowy (ojciec ma takie coś w polonezie i obroty ma zawsze eleganckie)

Obrazek

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2008, 21:38 przez Lukezz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
ty masz pokrętło którym regulujesz ilośc gazu mozesz przykręcic np. jadąc na ryby lub odkręcic jadąc pod remize :) a silnik krokowy ( elektro zawór) to tosamo tylko że tym steruje komputer pobierając sygnał z sondy lambda , wiele osbób zamienia to żeby auto było bardziej ekonomiczne , zamieniłem to u siebie jak miałem calibre 2.0 8v spalanie spadło o 1.5 litra

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
aha bardzo ważne jest umieszczenie tego zaworu na wężu niemoże byc ani za blisko miksera ani zadaleko

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no a jak jest z osiągami na tym elektrozaworze??? lepsze jest zwykłe pokrętło czy to urządzonko

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Silnik krokowy w instalacji reguluje ilość podawanego gazu do miksera a tym samym do silnika.Steruje krokowcem komputer gazu na podstawie informacji z sondy lambda.
Jest to potocznie nazywana osłona katalizatora.Bez lub z niedziałającym krokowcem silnik będzie dostawał złe ilości gazu co bedzie powodować albo zubożenie mieszanki a tym samym wzrost temperatury spalania efekt przepalona uszczelka pod głowicą.Albo przy zbyt bogatej mieszance dopalanie sie gazu w katalizatorze i jego szybki koniec.

Spotyka sie instalacje jednocześnie ze śrubą i silnikiem krokowym.Popatrz czy przy reduktorze nie masz krokowca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
kazio1919 napisał(a):
ty masz pokrętło którym regulujesz ilośc gazu mozesz przykręcic np. jadąc na ryby lub odkręcic jadąc pod remize :) a silnik krokowy ( elektro zawór) to tosamo tylko że tym steruje komputer pobierając sygnał z sondy lambda , wiele osbób zamienia to żeby auto było bardziej ekonomiczne , zamieniłem to u siebie jak miałem calibre 2.0 8v spalanie spadło o 1.5 litra



A pózniej wiele osób ma problemy z silnikami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
sprawdziłem dokłądnie mam jedynie zwykłe to pokrętło

czy co to całe urządzonko nic nie warta??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Komputer który masz steruje tylko elektrozaworem w zbiorniku i wyłancza wtryski benzyny.A tak pozatym masz prawie instalacje I generacji.Emisji spalin auto nieprzejdzie,kat padnie i sonda w krótkim czasie.A i silnik żle to będzie znosił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 23:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
andrzej3510 napisał(a):
A pózniej wiele osób ma problemy z silnikami
mówisz o sobie ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 23:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
to jak z tym wkońcu jest??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 00:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
lukas88 napisał(a):
to jak z tym wkońcu jest??
zle założona instalacja bedzie juz zawsze złą instalacją , wiele osób kąbinuje z instalacjami niemając o tym zielonego pojęcia a puzniej pisza ze auto szfankuje , ze ".... ma problemy z silnikami" auto na zwykłej śrubie mniej pali ale jest wolniejsze i zmniejsza sie dynamika , istnieją silniki krokowe z dodatkową śruba czyli 2w1 może LUKAS88 masz instalacje z kompem ale kabel do krokowego jest gdzieś schowany lub odłączony patrzyłeś ??

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 00:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
podejrzewam że bemka miała trudności z pracą na gazie dlatego ktoś wrzucił "śrube" zamiast krokowca

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 00:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
aha dodam że przekręcenie śruby o 1/4 obrotu to DUZO !!!

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
kazio1919 napisał(a):
andrzej3510 napisał/a:
A pózniej wiele osób ma problemy z silnikami
mówisz o sobie ?


Nie piszę osobie.Bo ja do żadnego mojego BMW nigdy nie założe gazu!
Mam doświadczenie na autach klientów.
NIe raz robiłem wypaloną uszczelkę pod głowicą przez żle wyregulowaną albo uszkodzoną instalację(z niedziałającym krokowcem,lub jego brakiem).Gdy ktoś nie mający pojecia kombinował np.ze spalaniem.

Jeżeli jest sonda i katalizator musi być zamontowana i sprawna osłona kata.

kazio1919 napisał(a):
auto na zwykłej śrubie mniej pali ale jest wolniejsze i zmniejsza sie dynamika

I chodzi na ubogiej mieszance,czyli za dużo powietrza do paliwa.Co to powoduje po dłuższym czasie,wypaloną uszczelkę i zawory,zapieczone pierścienie.

Zresztą podjedz lukas88 do dobrego gazownika napewno Ci wszystko naświetli.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 21:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Witam. W moim poprzednim aucie ze zwykłym jednopunktowym wtryskiem miałem krokowiec i komputer, instalacja LandiRenzo. po 50 tyś km (1,5 roku) instalacja chodziła idealnie, jedyne co robiłem przy niej to regularnie wymieniałem filterek + regulacja. ZERO STRZAŁÓW, ZERO KICHANI, PRYCHANIA..ZERO RÓŻNICY w porównaniu do benzyny. spalanie o około 1,5 litra większe niż w przypadku benzyny. Dodam też że moja instalacja była założona przez bardzo dobrą ekipę gazowników. Tak więc dobrze założona instalacja z komputerem i krokowcem daje gwarancje bezawaryjneo użytkowania LPG.. ale dołożenie krokowca do zwykłej instalacji nie koniecznie musie sie sprawdzić!!!

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 21:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no w sumie ja nie narzekam na gaz .... zawsze mi pali nie mam strzałów ani nic

co do tego urządzonka byłem poprostu ciekawy tym bardziej że ojciec w polonezie ma coś takiego

jedyny minus mojej instalacji LPG to znaczna różnica w przyśpieszaniu między LPG a PB no ale mam zamiar wstawić blosa podobno on jest super wyjściem do lpg II gen

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL