BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Mam nadzieję, że nie bo oznaczało by to, że większość ludzi z tego forum ma do wymiany uszczelki pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 11:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
to glowna wada silnikow m40, tez mnie to meczylo, poczytalem na niemieckich forach no i niestety, po rozebraniu okazala sie prawda... zreszta w kazdym samochodzie jezeli jest charakterystyczne tykanie no to uszczelka. wasza sprawa, mozna na tym jezdzic :P

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Nie mam innych objawów wskazujących na uszczelkę pod głowicą. Jutro wszystko się wyjaśni. Dzisiaj poszła na samoregulatory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 11:31 
Cytuj:
to glowna wada silnikow m40, tez mnie to meczylo, poczytalem na niemieckich forach no i niestety, po rozebraniu okazala sie prawda... zreszta w kazdym samochodzie jezeli jest charakterystyczne tykanie no to uszczelka. wasza sprawa, mozna na tym jezdzic :P


sugerujesz, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, od jakichś 200-300 tyś. ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 11:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
przy takim przebiegu napewno.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 12:50 
nie zrozumiałeś :) czy wg. Ciebie powinienen wymienić tą uszczelkę jakieś 300tyś. temu? :)

Nie jestem na 100% pewny, ale coś mi się zdaje, że cykanie u mnie się pojawiło w okolicach 40-70tyś. przebiegu, jakoś tak. w każdym razie na pewno nie więcej niż 100.

Czy mam zezłomować silnik?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
To ja też, będzie taniej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Racja Panowie. To niestety wina uszczelki. Przez braki w uszczelce do głowicy wchodzi zawsze świerszcz i mały bocian. Przez zawory wchodzą pod pokrywę zaworów. Świerszcz cyka sobie on początku, a bocian dopiero jak urośnie. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 15:55 
Coś tu nie gra. Ja nie bardzo czaję o jakie cykanie chodzi? Chciałbym usłyszeć ten dźwięk, bo chyba o różnych cykaniach mówimy... :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
BoxX kolego chyba jednak mylisz trochę pojęcia "cykania". Uszczelka pod głowicą tak? Kurde patrz silnik mam po remoncie i delikatnie sobie świergoli....hmmm w takim razie wszyscy którzy robili remont wałek + dźwigienki + popychacze powinni wymienić tylko uszczelkę pod głowicą? Bo z tego co piszesz tak właśnie wynika.....pliss litości. :zdziwko:

Pikantrop a co w takim razie robi Świstak ?? :hyhy: :rotfl:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
xxadas napisał(a):
Chyba już sam znalazłem odpowiedź w tym poście : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23470

Cytuj:
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 23:59
Imię: Piotr
mi stukalo na zimnym (w e30, 316, m40), az do momentu rozgrzania. Mialem 10w40 wymienilem 1 samoregulator i przestało na chwile. potem wszystkie musialem zmienic i było ok! A w e36 325 1991r stukało rano przez 3 sek i problem znikał.A wałek wygladał na bardzo ładny!tyle ze tam 3ba by było 24 wymienic!!!nie było potrzeby. moim zdaniem ten problem sie pojawi w kazdym starym silniku bmw..


Mi się wydaje, że o to chodzi. Ja bynajmniej wymieniam samoregulatory w celu wyeliminowania problemu naświetlonego w tym poście.

_________________
Moje "trzy"

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 616#278171


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
No to znam przyczynę rannego klepania w moim m40.

Wałek rozrządu i krzywki! Profilaktycznie do wymiany też poszły samoregulatory choć wyglądały dobrze. Koszty:

Wałek 500zl, krzywki 50zl sztuka, samoregulatory 34zl sztuka.

_________________
Moje "trzy"

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 616#278171


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 20:42 
no to z pewnością nie było "tykanie" :)

a jakim olejem zalałeś/zalejesz po remoncie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
xxadas napisał(a):
xxadas napisał(a):
Chyba już sam znalazłem odpowiedź w tym poście : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23470

Cytuj:
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 23:59
Imię: Piotr
mi stukalo na zimnym (w e30, 316, m40), az do momentu rozgrzania. Mialem 10w40 wymienilem 1 samoregulator i przestało na chwile. potem wszystkie musialem zmienic i było ok! A w e36 325 1991r stukało rano przez 3 sek i problem znikał.A wałek wygladał na bardzo ładny!tyle ze tam 3ba by było 24 wymienic!!!nie było potrzeby. moim zdaniem ten problem sie pojawi w kazdym starym silniku bmw..


Mi się wydaje, że o to chodzi. Ja bynajmniej wymieniam samoregulatory w celu wyeliminowania problemu naświetlonego w tym poście.


Mówię o tym. Zostanie taki jak ostanio - półsyntetyk 10w40. Nieporozumienie wynikło z tego, że mówiliśmy o dwóch sprawach. Najpierw o bocianie, a potem o rannym klekocie. Uwierzcie mi, że z kilku rannych krótkich stuków przerodziło się to w 2 minutowe ranne stukanie i zaczęło mnie to poważnie niepokoić. Stąd interwencja. Stara zasada - jak coś zaczyna hałasować to jest coś nie tak!

. . . acha i nie jest to uszczelka pod głowicą jak byłem w 100% zapewniany ;)

_________________
Moje "trzy"

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 616#278171


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL