BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stukanie gdzieś z tyłu przy ruszaniu
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam.

Występuje u mnie denerwujące zjawisko stukania, kiedy ruszam. Stukanie dochodzi gdzieś z tyłu; stuka też jeżeli wbiję drugi, trzeci bieg i gwałtowniej puszczę sprzęgło. Kiedyś byłem u mechanika aby sprawdził most, ale nic nie stwierdził, powiedział, że być może coś z zawieszeniem.

Wydaje mi się, że stukanie objawia się przy wyższych temperaturach zewnętrznych.

Prosił bym o pomoc, może ktoś miał podobne zjawisko.


Pozdrawiam

(e36 325 TD; 92 r)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm przeguby?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Być może, ale wydaje mi się, że przeguby raczej inaczej słychać, chociaż nie jestem ekspertem. Tu występuje pojedyncze stuknięcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Jest to pewnie łacznik elastyczny łaczacy skrzynie z wałem badz podporaw wału.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/325td-M51/ECE/L/M/1992/06/mg-26/ill-26_0105/
Możliwe że element nr 1, przegub elastyczny wału;
Albo wał na wieloklinie ma luzy widać to na obrazku (wał składa się z dwóch części i łączony jest na wieloklinie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
Ja obstawiam podobnie jak BorysKrysrian nr1. Mam podobnie u siebie tylko jeszcze nie jest tak mocno wybity, ponieważ stuka tylko gdy wpinam 1-kę, później już gładko. 50 zł kosztowała mnie używka ale w dobrym stanie.. Montaż mnie drożej wyniesie ponieważ ok. 150zł.. Także zbieram części które są potrzebne i hurtem wszystko zrobię

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
tylko, że element nr 1 znajduje się (jeżeli się nie mylę) bardziej z przodu auta, a ja wyraźnie słyszę stukanie z tyłu, a nawet gdzieś pod tylną kanapą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Dzięki chłopaki za pomoc. Sprawdzę wasze wskazówki. Jak rozwiążę sprawę to dam znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam.

Byłem u mechanika, przy okazji poprosiłem aby sprawdził co jest przyczyną stukania. Jak na złość w tym dniu nic nie stukało, więc mechanik nic nie stwierdził. Jednak wyraźnie stukanie objawia się po dłuższej jeździe, np. po zrobieniu 300 km przy każdym ruszaniu słyszę stukanie, nawet na drugi dzień gdy całą noc auto stało. Domyślnie może to być wina krzyżaków (końcowa opinia mechanika).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 09:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
xqmichal napisał(a):
Witam.

Byłem u mechanika, przy okazji poprosiłem aby sprawdził co jest przyczyną stukania. Jak na złość w tym dniu nic nie stukało, więc mechanik nic nie stwierdził. Jednak wyraźnie stukanie objawia się po dłuższej jeździe, np. po zrobieniu 300 km przy każdym ruszaniu słyszę stukanie, nawet na drugi dzień gdy całą noc auto stało. Domyślnie może to być wina krzyżaków (końcowa opinia mechanika).


sprawdź jeszcze czy belka jest dobrze dokrecona, zobacz też czy wachacze w miejscu łączenia z karoserią nie maja luzów. sprawdż dokrecenie wału do dyfra i mocowania samego dyfra

w tej chwili wiecej pomysłów brak :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
może odkręciła się podpora wału?
puszczając sprzęgło przykładasz wektor do nieosiowego wału i wali...

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Mechanik podobno mi wszystko sprawdził "od zewnątrz" więc myślę, że zauważył by takie nieprawidłowości. Chociaż nic nie wiadomo z tymi mechanikami. Jak znajdę trochę czasu i kanał to sam sprawdzę.


Dzięki Panowie za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 11:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
xqmichal napisał(a):
Mechanik podobno mi wszystko sprawdził "od zewnątrz" więc myślę, że zauważył by takie nieprawidłowości. Chociaż nic nie wiadomo z tymi mechanikami. Jak znajdę trochę czasu i kanał to sam sprawdzę.


Dzięki Panowie za pomoc


mi "mechanik" jak sprawdził zawis to przy 190 miałem potrójne salto z tulupem... i połamałem kastę... tfu, na psa urok, jak sobie tylko przypomnę to mnie zalewa...

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
Sprawdź sobie tuleje metalowo gumowe na wachaczu wzdłużnym, to ta tulejka co tak jakby w podłogę wchodzi mniej więcej na wysokości tylnego siedzenia, ponoć na szarpakach nawet trudno wychwycić bo siedzi w takim metalowym koszu. Niektórzy sprawdzają to w ten sposób że unosi się lekko koło na lewarku w górę i potem kopiesz w oponę z przodu tak jakbyś je chciał przesunąć do tył (dość mocno) jak będzie taki głuchy stukot to napewno właśnie ta tuleja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
tak jak kolega wyżej pisze sprawdz sobie te tuleje co są w niby takim koszyczku do nadwozia mocowane ,zaraz przed przednim kołem ,czy na nich nie ma luzu,u mnie tak mam i dopiero czwarty macher do tego doszedł dwóch pierwszych mówiło że nie ma zadnych luzów(na szarpakach też nie wyszło)trzeci mówił że gumy pod wózkiem,i dopiero czwarty wszedł z łomem pod auto i wkońcu znalazł i pokazał co tak tłucze,a myślałem że każdy po trosze coś wymieni i wyprują mi w sumie całe zawieszenie.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL