BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czujnik temperatury zasysyanego powietrza.
PostNapisane: 13 października 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Witam. Mam mały kłopot. Silnik M50B25 bez Vanosa. Silnik zaczął szarpać podczas przyspieszania. Poszły nowe cewki i świece i nadal to samo. Pojechałem na kompa i wykazało że czujnik temperatury zasysanego powietrza pokazuje ok. -40 stopni C więc pewnie dlatego szarpie bo analogicznie ma za bogato. I teraz moje pytanie. Czy ten czujnik jest wbudowany w przepływomierz czy gdzieś oddzielnie jet zamontowany np. w kolektorze ssącym. eTECH (coś w stylu Autodaty) pokazuje na schemacie oddzielny układ dla tego czujnika ale obszukaliśmy chyba cały dolot i nic nie znalazłem. Może ktoś wymieniał ten czujnik i wie gdzie on jest a jeśli go nie ma to czeka mnie wymiana całego przepływomierza??? Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Więc sprawdziłem cały kolektor i nie wykryłem czujnika. W jego miejscu czyli po prawej stronie prepustnicy od dołu jest tylko jakiś króciec z podciśnieniem ale gdzie idzie to nie wiem bo nawet jak bym był krasnoludkiem to bym tam się nie dopchał. Mój nr przepływomierza to 0 280 213 011. Z tego co się doczytałem to był montowany do końca 9/1992r a w coupe tylko w wersji 325is. Ale nadal nie wiem czy ma wbydowany ten czujnik czy nie. O dziwo w kostce jak i w przpływce jest 6 pinów ale tylko 5 u mnie jest pełnych. A na allegro nawet jak patrzę na przepływki o tym numerze to mają pełne wszystkie 6 pinów i znowu zagadka czy brak jednego pinu oznacza że czujnik jest gdzieś indziej no bo po coś on zapewne jest. Acha, wie ktoś moze co oznacza ten skrót "is" bo w 1.8 to wiem że moc poprostu była większa, a jak w google wipszę 325is to znajduje filmiki z USA. To znaczy że mam jakąs zaoceaniczną wersją?? :wstyd:

Może jest na tym forum jakiś tęgi umysł który mi to wszystko rozjaśni bardziej bo chciałbym kupić przepływkę ale nawet nie wiem jaką bo nawet jak ma ten sam numer to i tak się różni pinami. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
o ile sie nie myle :zdziwko: jeden czujnik powietrza znajduje sie w puszcze filtra od dołu ,on steruja woda która ogrzewa przepustnice( te wezyki od dołu przepustnicy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2008, 11:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Wyjaśniło się. Przepływka do wyrzucenia. Odpinam kostkę i jedzie normalnie, przyspiesza i ma moc ale wolne obroty kuleją. No i kolejny kłopt bo u mnie w regionie nikt takiej przepływki na szrotach na oczy nie widział bo tylko do 9/1992 roku była robiona. Próbowalem dopasować od 2.0 ale jest różnica w średnicy i nie da rady go włożyć, a raczej środek jest ten sam, przynajmniej wizualnie tak wygląda. Próbowałem rozkręcić przepływkę ale po odkręceniu wszystkich sróbek i tak coś jeszcze trzyma ten "wkład" w obudowie (rurze). Pomyślałem że poprostu przełoże środek z Boscha 0 280212010 do mojego 0 280 213 011 al za cholerę nie wiem jak to rozebrać . Wie ktoś czy to jest wogóle rozbieralne. I drugie pytanie czy mogę na razie kilka dni jeździć bez przepływki bo oprócz wolnych obrotów to wszystko jest Ok. Czy nie bedzie to miało jakiś negatywnych skutków??? Pytam dlatego że jak zamówię z allegro to trochę potrwa zanim dojdzie a i tak na ponad 300 przepływomierzy do BMW znalazłem tylko 4 które pasują po numerze. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2008, 16:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: Warszawa / Ostroleka
kosa8312 napisał(a):
Więc sprawdziłem cały kolektor i nie wykryłem czujnika. W jego miejscu czyli po prawej stronie prepustnicy od dołu jest tylko jakiś króciec z podciśnieniem ale gdzie idzie to nie wiem bo nawet jak bym był krasnoludkiem to bym tam się nie dopchał. Mój nr przepływomierza to 0 280 213 011. Z tego co się doczytałem to był montowany do końca 9/1992r a w coupe tylko w wersji 325is. Ale nadal nie wiem czy ma wbydowany ten czujnik czy nie. O dziwo w kostce jak i w przpływce jest 6 pinów ale tylko 5 u mnie jest pełnych. A na allegro nawet jak patrzę na przepływki o tym numerze to mają pełne wszystkie 6 pinów i znowu zagadka czy brak jednego pinu oznacza że czujnik jest gdzieś indziej no bo po coś on zapewne jest. Acha, wie ktoś moze co oznacza ten skrót "is" bo w 1.8 to wiem że moc poprostu była większa, a jak w google wipszę 325is to znajduje filmiki z USA. To znaczy że mam jakąs zaoceaniczną wersją?? :wstyd:

Może jest na tym forum jakiś tęgi umysł który mi to wszystko rozjaśni bardziej bo chciałbym kupić przepływkę ale nawet nie wiem jaką bo nawet jak ma ten sam numer to i tak się różni pinami. :kwasny:
czujnik temperatury zasysanego powterza jest w kolektorze od dołu blisko połaczenia przepustnicy z kolektorem dolotowym.

_________________
Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
(jesli pomoglem kliknij pomogl)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2008, 17:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
quake_bmw napisał(a):
czujnik temperatury zasysanego powterza jest w kolektorze od dołu blisko połaczenia przepustnicy z kolektorem dolotowym.

No właśnie o to chodzi że u mnie tam go nie ma a zamiast niego jest wyjmowany króciec z wężykim jakimś do podciśnienia. Ten wężyk idzie gdzieś w bok kolektora ssącego do ściany grodziowej ale w coupe nie da rady tam zajrzeć bez zdejmowania kolektora. Wbijając w realOEM symbol przepływomierza wychodzi mi że mam 325is i kolektor wygląda tak jak na obrzku i nie ma czyjnika Obrazek
O co chodzi z tym "is"-em to wersja na Stany czy coś????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL