BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Trudno wymienic łożysko w skrzyni??? :(
PostNapisane: 12 października 2008, 14:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Witam wszystkich! Mam mały problem... czy ma ktos pojecie czy trudno wymienic łożysko w skrzyni na wałku głuwnym??? chyba to łożysko.... przy jezdzie lub postoju w pewnych obrotach słychać takie dziwne wycie... po wcisnieciu sprzegla po chwili słychać jak cos zwalnia i nie cłychac juz tego wycia... czyli tak jak by po wcisnieciu sprzegla tarcza odpuszczana od docisku by poprostu zwalniała i sie zatrzymywała...... czy to jest to łożysko czy może zle złożyłem sprzęgło???? bo niedawno je wymieniałem... Prosze o jakaś podpowiedz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
miałem/mam tak w mojej jescze e30 myslalem ze to łozysko oporowe wiec je wymieniałem ale co sie okazało ze dalej to samo wiec drugi raz ja wyjalem zawiozlem do goscia ktory zajmuje sie skrzyniami i powiedział ze nie ma sensu tego robic bo to duze koszta łozysko te jest w skrzyni i nawet nie warto tego ruszać bo jesli chodzi one w oleju to sie nie powinno rozsypac...tez mnie to strasznie bolało;/

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 15:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Hmm... czyli tak jak słyszałem już kiedyś... ze niewarto bawić sie w takie żeczy :( Ale może to nic takiego trudnego, wydaje mi sie ze lepiej wymienić łożysko na nowe niż kupić skrzynie niewiadomo z jakim przebiegiem i niewiadomo jak długo pochodzi w ciszy ;) Hmm... już sam niewiem co zrobić :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
ja kupilem druga i było to samo wiec nie pozostało mi nic innego jak to olać...wiesz co moze wymiana dla takiego speca to nie jest jakis wielki problem tylko pewno bedzie chciał duzo kasy za to, a i jak byłem u tego kolesia ktory mi tak powiedział to mowil ze starsznie ciezko znalesc do tego lozyska bo firma ktora robi do tego skrzynie strasznie czesto zmieniała parametry wymiary itp. no ale nie wiem czy to jest prawda

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 22:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Hmm... olac raczej tego nie oleje bo to jest takie wycie ze trzeba sporo podgłośnić muzyczke zeby nie było tego słychać... a to aż słychać na zewnatrz w jadącym za mną samochodzie wiec jest to dosyć mocno dokuczliwe :( A na temat tych łożysk to słyszałem coś takiego że muszą być oryginalne bo niema opcji dobrania odpowiedniego... z takim dotoczeniem czy frezikiem... więc chyba najprościej będzie poszukać jakieś skrzyni ze sprawdzonego zrudła... Tak chyba będzie naj rozsądniej :) Dzięki za zainteresowanie i pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 10:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Aby wymienic to łożysko na wałku sprzęgłowym musisz rozpołowic skrzynię i praktycznie rozebracją do zera ale nie taki djabeł straszny, tylko jest problem z tym łożyskiem a dokładnie z jego zdobyciem bo jest to łożysko igiełkowe więc dobrac jest bardzo trudno ale można próbowac.Kupno urzywanej skrzyni może okazac się błędem ,więc jak masz kogoś kto ma pojęcie to należy próbowac uleczyc swoją ,nic nie masz do stracenia.Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 15:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
kupuj uzywke i sie nawet nie zastanawiaj! chodza w granicach 300zł a jakbys robił skrzynie to nowe uszczelniacze musisz kupic i juz jest około80zł łozysko jest bardzo trudno znalezc i watpie zebys znalazł, zreszta jakbys znalazł to ponad 100zł na bank! do tego olej nowy trzeba wlac(przynajmniej ja bym wlał nowy) noi zapłata za skrzynie! jednym słowem jak ze zbożem- operacja nie opłacalna!
bierz używke dobrze Ci radze!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 17:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Chyba jedna kupie używkę... :kwasny: jednak to chyba najrozsądniejsze wyjście... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 19:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
no wlasnie, tylko kup od jakiegoś pewniaka lub z allegro z gwar. rozruchowa bo inaczej to ryzyko tj. ja zrobilem no i okazało sie to samo...

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: Wrszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b18
koszty wymiany samego łożyska (słusznie już zauważonego igiełkowego) jest w zasadzie drogie bo to dużo zachodu (też wyżej już zauważono że trzeba rozebrać skrzynie na czynniki pierwsze)... lepiej wymienić skrzynie... naprawiać po prostu się nie opłaca, szczególnie jak potrafisz i masz warunki do samodzielnej wymiany skrzyni...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2008, 22:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Warunki mam na szczęście a z wymianną sobie poradze bez problemu :) Więc zostało mi tylko poszukać jakiejs dobrej używki... Dzieki za dobrą rade :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL