BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 323 coupe kilka pytan podstawowych.
PostNapisane: 12 października 2008, 22:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Jutro bede mial na 90% 323 w rodzinie z tąd też kilka pytań.

Witam mam kilka pytań być może niektore sie powtorzyly ale szukając na nie odpowiedzi pewnie by mi troszke czasu zeszlo.

1.W samochodzie jest pół syntetyk , jaki olej lać taki sam tzn mobil 10w-40 czy jakis inny bedzie lepszy , nie chodzi o marke tylko czy syntetyk lub mineralny co dać?

2.Zawieszenie pół sportowe lubie szybko w zakręty wchodzić dlatego szukam zawieszenia ale budzet mam ograniczony.Czy w okolicach 1500zl kupie jakieś kompletny uklad zawieszenia tzn amory i spręzyny czy niema szans? Co i gdzie?
Czy wachacze i stabilizatory drążka jest jakims elementem wrazliwym który profilaktycznie warto wymienić?

3.Czy profilaktyka jest wymiana koncowek kierowniczych ?
Na allegro są tanie drążki i koncowki nowe czy takie coś warto profilaktycznie zrobić?

4.Czy olej w skrzyni biegów wymieniamy profilaktycznie czy niema takiej potrzeby?

5.Czy jesli na alufelgi bmw są to bodajrze 16 cali wchodzą opony o szer 225 to czy wejdą jakieś 205 ? czy bedą za duze luzy ? czy może to zle sprecyzowane pytanie?

6.Czy płyn hamulcowy nalezy wymienić caly czy dolać ?

7.Oczywiscie filtr powietrza,paliwa i jeszcze coś ?

8.Rozrząd lancuchowy czy w jakiś sposob sie zuzywa jak to z nim wygląda?

9.Lepiej lać 98 czy 95?

10.Czy kolektor w sprzedaży do 325 kopia supersprinta pasuje też do 323?

11.Czy tam jest jakiś ogranicznik mocy chip?

12.Co tak oslabia wersje 323 bo slyszalem że można latwo zwiekszyć osiągi o 20hp


Z góry dziękuje za pomoc

pzdr

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 22:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja smigam na mobil 10w 40.Plyn hamulcowy musni miec takie samo oznaczenie jak ten co jest nalany wiec wymien lepiej na nowy.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 22:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
1. Lać dalej to samo, 10w40. Albo zaryzykować przejście na syntetyk 0w40. Nigdy mineralny!
2. W tej cenie nie sądzę żebyś kupił coś lepszego od serii. Dobry zestaw to może być Eibach Pro-Kit i B8.
3. Profilaktycznie to nie ma sensu nic wymieniać ale zawieszenie obejżeć warto i wymienić to co trzeba. Zapomnij o tanich podzespołach bo nie przejedziesz na nich 10tyś km. To co w zasadzie co jakiś czas wymienić trzeba to: łączniki stabilizatora, swożnie, tuleje i końcówki drążka lub całe drążki. Nie są to droge sprawy więc bez obaw.
4. Co kto lubi.
5. Wejdą.
6. Wymienić.
7. Filtr kabinowy.
8. Pozostawić ocene dobremu mechanikowi ale na 99% nie trzeba dotykać łańcuchów.
9. Co kto lubi.
10. Tania chińszczyzna? Lubi pękać.
11. Nie.
12. Kolektor itp. Czy operacja jest opłacalna to trudno powiedzieć. Do codziennej jazdy raczej pogorszy efekty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 22:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
1. Lej taki sam

2. w tej cenie jedynie tani gwint, tu na forum ktos sprzedaje

5. wezsze opony mozesz zalozyc

6. plyn wymien

7. filtr powietrza, paliwa, kabinowy

9. zawsze lepiej lac 98 szczegolnie w polsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 23:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Może jeszcze sie ktoś wypowie ?

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 00:18 
1. taki sam
2. do 1500 znajdziesz
3. jak trzeba, to się wymienia
4. wymienia się, co określony przebieg
5. źle sprecyzowane, gdyż zależy to od szerokości felgi, ale raczej pewnie i tak wejdą
6. dolać, jeśli wiesz dokładnie jaki tam był, wiec lepiej samemu cały
7. WSZYSTKO, co prosi się o wymianę, mogą to być świece, przewody, oleje w przekładniach, tudzież jakiś tłumik itd.
8. zużywa, jednak stosunkowo powoli i rzadko występują z nim problemy
9. oczywiście, że 98- zawiera ona więcej dodatków, które pozytywnie wpłyną na Twój układ wtryskowy, a nie zaszkodzi
10. chyba tak
11. nie, jest tylko po prostu odcinka przy czerwonym polu, to wszystko, co ogranicza silnik
12. nic nie ogranicza, po prostu ten silnik ma inną charakterystykę, niż m50b25, nie ma sensu się jarać samymi przyrostami koni, gdyż wcale nie muszą one wpływać na osiągi.


...aaaa i nie dziękuj, klikaj chłopakom "pomógł"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 00:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Co do oleju to lepiej juz nie zmieniać, lej ten sam
Zawias to tak jak ktos juz powiedzial, jezeli ma byc dobrze to bilstein b8 + eibach pro kit - tu cena za zestaw to ok. 2300-2400 zł nówki, zawsze mozna cos troche taniej uzywanego wyrwac
Weższe opony dadzą radę.
Co do mocy to zmiana kolektora ponoc cos tam daje w górnym zakresie obrotów, choc zdania są podzielone - niektórzy mówią ze psuje za to dolna czesc obrotów, co do samego zwiekszania mocy jako takiej pamietaj, ze liczy sie tez przebieg momentu itp - co z tego ze 325i ma wiecej mocy jak z kreski idzie tak samo jak 323


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 00:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
cyt: nic nie ogranicza, po prostu ten silnik ma inną charakterystykę, niż m50b25, nie ma sensu się jarać samymi przyrostami koni, gdyż wcale nie muszą one wpływać na osiągi.

odp.Gdzieś czytalem że można osiągi zrobić by było w 323 tak samo jak w 328.
Czy dużo trzeba rzeczy zmienić i od czego zacząc.Oczywiscie nie bede zaczynal od tuningu olewając inne rzeczy bede lecieć jednocześnie.Myślalem też o wywaleniu foteli z tyłu bo za dużo miejsca zabieraja czy wtedy auto nie straci duzo na przyczepności a ile kg waża kanapy?
Czytalem też o przekladaniu czesci z 325 czy to prosta modyfikacja która każdy zrobi bo troszke namieszane w tej kwesti było- dużo zabawy i piepszenia sie z tym ?
Jeżeli bym chciał odswieżyć uklad wydechowy i silnik.
Czy wymiana ukladu wydechowego na bardziej swiezy o podonych wlasciwosciach i kolektor moze ta kopia supersprinta ponoć nie takie zle to jest.Jakiś chip jest podnoszący moc?Bo chyba przesunięcie odcinki skróci zywotność silnika i parametry beda powolutku spadać.... przy ilu tysiąch jest odcięcie zaplonu ? czy jest sens lecieć wyżej jak 6000tys/obr ?


Odnośnie amorów Może skusze sie na b8 aczkolwiek przyznam że nie musi być to amor z duzej półki malo km robię, ale czasem lekko poszaleje jak deszcz czy snieg spadnie :)
Bo męczyć na suchym nie lubię.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 01:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
1

Ps.Odnośnie zawieszenia znalazlem

http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1582

Ultra GT BMW E36 firmy weitec czy to coś dobrego myśle jeszcze nad KW podobno drugi produkt tej firmy i jest ciup lepszy ?
Tam obniżenia na tyl i na przód są ? może mi ktoś powiedzieć co daje lub odejmuje np wyzszy tylek ? czesto widze ze bmw jest pochylona do przodu.Po co sie tak robi?

I jakie dobrać obniżenie przod/tył ???????????????????????????

2.Ile oleju kupić 7 litrów bedzie duzo czy mało?

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 08:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tzw. "klin", czyli przod nizej, tyl wyzej robi sie na wzor starych polonezow do wozenia kartofli.
By bylo w 323 tak samo jak w 328 to trzeba kupic 328.
Krecic wyzej niz 6000 nie ma sense, wlasciwie to krecic wyzej niz 5500 nie ma sensu. Polecam popatrzec na wykres momentu.
7 litrow oliwki bedzie w sam raz (wchodzi 6.5l).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 22:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Wydaje mi sie że jak zawieszenie jest 50/50 wysokosc to wtedy mniejsze opory są , lepsze osiągi i mniejsze spalanie.inaczej pewnie w dragsterach ejst gdzie uklad daje efekt docisku tylnej osi może sie myle.

Tomek a gdzie polecasz zawieszenie kupić w necie coś do 1800 max 2000.

Ok jutro jak kupie samochod kupie oleju tyle dzięki.

pzdr

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 22:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A musi być koniecznie coś innego niż seria? Na cywilną jazde po drogach naprawdę ciężko coś będzie znaleźć. A takie 50/50 będzie jeździć gorzej niż seria. I zapomnij o tych oporach i spalaniu, nie te rzędy wielkości.
Rzuć pytanie na odpowiedni dział na SR, tam się napewno znajdzie ktoś bardziej kompetentny w zawieszeniach:)

:arrow: http://www.streetracing.pl/forum/B12-B6 ... 44986.html

Tu masz temat o delikatnych modach w E36.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 23:22 
TomekB napisał(a):
Krecic wyzej niz 6000 nie ma sense, wlasciwie to krecic wyzej niz 5500 nie ma sensu. Polecam popatrzec na wykres momentu.
7 litrow oliwki bedzie w sam raz (wchodzi 6.5l).


to tylko jedna strona medalu, druga to analiza jaki moment będzie przenosić będzie na półosie napęd, więc trzeba przeanalizować kiedy faktycznie moment będzie niższy na wyższym biegu na półosiach :] nie bez powodu automaty ciągną do czerwonego pola.

Ben_sage napisał(a):
wtedy mniejsze opory są


Ben_sage napisał(a):
.inaczej pewnie w dragsterach ejst


Raczej pominąłbym wpływ zmiany współczynnika oporu powietrza Cx przy zmianie tylko zawiechy, zwłaszcza w 323 :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 23:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Zwlaszcza w 323 ? nie jest to bolid ale kazda pierdola wplywa na parametry ze swietel nie mowiac juz o paru kg w kolach.

Przesiadlem sie w innym autku rwd z 14 na 15 cali gdzie 15 były lzejsze o 2 kg różnica drastyczna.Pomijajac już szerokość opony która byla ta sama.....

No nic dzięki wielkie wszyskim za informacje.

Jeśli by ktoś chcial wspomoc dalej w kwesti zawieszenia to malutka informacja.

Bmw ma sluzyc do codziennej jazdy aczkolwiek myśle że jakies 20-30% mojej jazdy pojdzie na szybkie zakręty lubie miedzy oponami jezdzic i w zime na sniegu.
Myśle o takiej pół sportowym zawieszeniu.Jak komuś przyjdzie coś do glowy to pisać.
Jedni mowia że b6 to niby taki kompromis pol sportowe....

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 06:33 
2kg na koło to kosmos. ale nie lekkie opadnięcie budy


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: SulejĂłwek k.Warszawy
jak masz zamiar go cisnac to lej tylko syntetyka bo na 10w40 moze stukac po jakims czasie wiec dla pewnosci nalej mu 0w35 lub 10 w60 :D wtedy problemów ze stukajacym vanosem nie powinno byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 07:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
grzeslegia napisał(a):
jak masz zamiar go cisnac to lej tylko syntetyka bo na 10w40 moze stukac po jakims czasie wiec dla pewnosci nalej mu 0w35 lub 10 w60 :D wtedy problemów ze stukajacym vanosem nie powinno byc

:zdziwko:
Dziękuje za takie rady :wstyd: ... 0w35, 0w60? problemów ze stukającym Vanosem?
Kolego twój post nadaje się do usunięcia!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL