BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 18:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z dogrzaniem silnika
PostNapisane: 18 października 2008, 18:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.Mam problem z dogrzewaniem silnika.JAk jade po miescie i wlacze ogrzewanie na max to wskazowka ani drgnie stoi na 90 stopni.Ale wjade na trase i wlacze ogrzewanie na maxa to temperatura spada....Kolega mowił ze to termnostat.Nigdy nie przekroczyła 90 stopni tylko nie dogrzewa.Czy to termostat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 18:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Tak najprawdopodobniej termostat...nie zamyka sie i dlatego spada temperatura.

Najpierw sprawdz czy jest dobrze odpowietrzony...ale jesli leci Ci cieple powietrze to raczej jest dobrze odpowietrzony....tak ze na 99% termostat.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 18:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Oki.Dziekuje.A mam jeszcze pytanie czy to może być powodem podwyzszonego spalania??Kolega mówi ze przez to chodzi ssaniu.Tylko nie wiem do kiedy sie ssanie włącza.I gdzie jest termostat...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 19:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
maniek6600 napisał(a):
.A mam jeszcze pytanie czy to może być powodem podwyzszonego spalania??Kolega mówi ze przez to chodzi ssaniu.Tylko nie wiem do kiedy sie ssanie włącza.


Tak jest dokladnie jak kolega mowil...jesli nie ma odpowiedniej temperatury to silnik chodzi na ssaniu...ale jaka to granica gdy sie wylacza ssanie to nie wiem.

Obrazek
Obrazek

Termostat to numer 5 na tym rysunku...znajduje sie on pod obudowa (numer 4)A wszystko to znajduje sie z przodu silnika...do obudowy termostatu idzie waz od chlodnicy tak ze nie powinienes miec problemow ze znalezeniem

Tutaj odrazu masz jak go wymienic

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30716

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 18:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Panowie i Panie, a że się tak zapytam ile musicie przejechać swoimi bemkami (załóżmy przy warunkach atmsoferycznych takich jak teraz panują) aby rozgrzać silnik do normalnej temperatury ???

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 19:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Ja swoją Bumę trzymam w ogrzewanym garażu więc temperatura silnika na początku juz jest wyższa ok 20stopni.Musze przejechać ok 2,5km aby silnik doszedł do swojej temperatury 96stopni.Silnik ma aluminiowy blok o wiele szybciej sie nagrzewa niż M50,mój poprzedni.Tam potrzeba było ok 4km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
mi nawet po 10 km od odpalenia zimnego wskazowka nie stoi pionowo :/ moze cos z termostatem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
witam ja mam ten sam problem na dlugich trasach dzieje sie to samo. ale moje pytanie jest takie. sciskajac weza dornego czy dolnego slysze takie smieszne stukanie, jak by cos przeskakiwalo, czy to termostat sie rozpadl?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
marekdyno napisał(a):
sciskajac weza dornego czy dolnego slysze takie smieszne stukanie, jak by cos przeskakiwalo,


W termostacie jest taka kuleczka tzn w jego korpusie.Jest to swego rodzaju "bezpiecznik" na wypadek gdyby termostat sie zablokował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL